Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-12, 18:18
  #5125
Medlem
Ja visst är det så men jag skulle välja att helt sluta sälja på forumet då och det har många också gjort just pga priserna en del resellers har där och säljer enbart genom sida.
Att sälja utan vinst är lite som elektronikkedjorna säljer med förlust och går under pga det.
__________________
Senast redigerad av FreddyK666 2017-11-12 kl. 18:21.
2017-11-12, 18:24
  #5126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sb23
Nu är vi där igen:
Majoriteten av alla resellers tar MINDRE än 35 Euro/per 3 månader. Så din jämförelse med IPTVKING håller inte.
Du verkar ha fastnat på att priset ska kosta minst 35 Euro. Jag och du hade denna diskussion tidigare - då du klagade på att priserna var för låga och ville reglera marknaden.

Tvivlar någon på mig? Skapa då ett account i Rapid's forum och be om en trial. Resellers kommer att skicka deras priser.
Jag pratar om resellers av sidor sen att resellers på forumet tar mindre är en annan sak men det är fortfarande dyrare än om du tar 1 år direkt vilket är min poäng.
Dina exempel av säljare ovanför bevisar bara min poäng där alla blir dyrare 80-90€ för 1 år med 3 mån abb.

Säljare 1: 28 * 4 = 112€
Säljare 2: 30 * 4 = 120€
Säljare 3: 32,8 * 4 = 131,2€
Säljare 4: 35 * 4 = 140€
Säljare 5: 25 * 4 = 100€

Billigaste resellen blir fortfarande 100€ med 3 mån abb och fortfarande dyare än alla dina alternativ som säljer 1 års abb. Som det det har varit min poäng hela tiden och försökt förklara.

Jag har också ett konto på deras forum och har fått trials till alla möjliga leverantörer ca 5-6 st olika trots att det enbart ska ges ut trials till Rapid där.
__________________
Senast redigerad av FreddyK666 2017-11-12 kl. 18:30.
2017-11-12, 18:27
  #5127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Jag pratar om resellers av sidor sen att resellers på forumet tar mindre är en annan sak men det är fortfarande dyrare än om du tar 1 år direkt vilket är min poäng.
Dina exempel av säljare ovanför bevisar bara min poäng där alla blir dyrare 80-90€ för 1 år med 3 mån abb.

Jag har aldrig sagt att det inte blir dyrare om du splittar upp abonnemanget, men du påstod att det kommer kosta lika mycket som IPTVKING (1500 kr), vilket jag flera gånger förnekade.
__________________
Senast redigerad av sb23 2017-11-12 kl. 18:30.
2017-11-12, 18:32
  #5128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sb23
Jag har aldrig sagt att det inte blir dyrare om du splittar upp abonnemanget, men du påstod att det kommer kosta lika mycket som IPTVKING (1500 kr), vilket jag flera gånger förnekade.
Det gör det också i princip på dom flesta sidor men min huvudpoäng var att det det blir betydligt dyrare än 3 mån abb oavsett reseller och även dom billigaste blir dyrare med 3 mån abb än en dyrare som säljer 1 års abb vilket jag visade här ovanför. Billigaste 3 måns abben i dina exempel blir 100€/år och det är dyrare än dom flesta 1 års abb.
Som sagt vi kommer inte nån vart i den här diskussionen.
__________________
Senast redigerad av FreddyK666 2017-11-12 kl. 18:35.
2017-11-12, 18:39
  #5129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Det gör det också i princip på dom flesta sidor men min huvudpoäng var att det det blir betydligt dyrare än 3 mån abb oavsett reseller och även dom billigaste blir dyrare med 3 mån abb än en dyrare som säljer 1 års abb vilket jag visade här ovanför. Billigaste 3 måns abben blir 100€/år och det är dyrare än dom flesta 1 års abb.
Som sagt vi kommer inte nån vart i den här diskussionen.

Har jag någonsin förnekat att blir dyrare? läs mina inlägg:

Citat:
Ursprungligen postat av sb23
Det kommer absolut kosta mer, men du i slutändan är det mer safe.

Låt oss säga att du köper 1 års abonnemang, vad händer om säljaren tar pengarna och sedan sticker, utan att leverera något? Summan för 1 år är större än för 3 månader. Förlusten blir större.

Eller: vad händer om kanalerna, av diverse anledningar, hela tiden börjar buffra ? Eller ifall leverantören slutar erbjuda dina favoritkanaler? Eller ifall myndigheterna beslagtar servrarna?



Citat:
Ursprungligen postat av sb23
Jag förstår inte riktigt vad du menar, du tycker alltså att det inte är värt att köpa 3 månaders subs i taget eftersom att det i slutändan kommer kosta 200 kronor mer? Jag tycker att det är säkrare och mer flexibelt. To each his own.

Vi argumenterade inte om det. Vi argumenterade om att du vid flera tillfällen sa att det blir dyrare än IPTVKING:


Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Men att köra 3 månader innebär att du kommer upp i det alla klagar att IPTVKING kostar dvs 1500:-/år.


Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Så det är just priset som är avgörande för mig att jag väljer 12 mån istället för 3 mån.
Det var därför jag nämnde IPTVKING eller andra som folk här tycker är dyra att man kommer lätt upp i deras årskostnad då om man kör på 3 mån abb även om man väljer en billigare reseller.
__________________
Senast redigerad av sb23 2017-11-12 kl. 19:09.
2017-11-12, 18:44
  #5130
Medlem
Jag sa inte dyrare men sa att många gånger blir det ungefär samma som IPTVKING 35€ * 4 = ca 1400:- som jag ändå anser som riktmärke sen att dom säljer billigare i forumet är en annan diskussion.
Men min diskussion har hela tiden handlat om att 3 mån abb är dyrare än 1 års abb oavsett reseller och ovanför har jag visat där även billiaste resellern blir 100€ (ca 1000:-) på 1 år.
Då väljer man ju hellre 1 år för 750 som du också nämnt eller tom 90€ (900:-) blir billigare än det.
Det är hela tiden vad diskussionen handlat om sen försöker du få det till att handla om IPTVKING eller annat.
Sen stämmer det att jag tog upp det som exempel tidigare som du fortsätter att dra upp hela tiden men det är inte vad min diskussion handlar om.
Hur många sidor till ska vi ska vi tjafsa om det innan du förstår vad jag försöker säga?
__________________
Senast redigerad av FreddyK666 2017-11-12 kl. 18:51.
2017-11-12, 18:52
  #5131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Jag sa inte dyrare men sa att många gånger blir det ungefär samma som IPTVKING 35€ * 4 = ca 1400:- som jag ändå anser som riktmärke sen att dom säljer billigare i forumet är en annan diskussion.
Men min diskussion har hela tiden handlat om att 3 mån abb är dyrare än 1 års abb oavsett reseller och ovanför har jag visat där även billiaste resellern blir 100€ (ca 1000:-) på 1 år.
Då väljer man ju hellre 1 år för 750 som du också nämnt eller tom 90€ (900:-) blir billigare än det.
Det är hela tiden vad diskussionen handlat om sen försöker du få det till att handla om IPTVKING eller annat.

Oh my god, helt ärligt. För det första: Ditt riktmärke väger ej mycket. Du kan inte skapa ett prisgolv, och senare göra en jämförelse baserad på ditt prisgolv.

För det andra: jag har aldrig sagt att det blir billigare om man köper 3 månaders abonnemang i taget, så jag vet vad du påstår dig ha visat (?).

Citat:
Ursprungligen postat av sb23
Det kommer absolut kosta mer, men du i slutändan är det mer safe.
Jag sa att jag tycker att det är säkrare att köpa 3 månaders abonnemang istället för 1 års abonnemang. Det känns som att du försöker vrida på diskussionen nu när du har blivit motbevisad.
__________________
Senast redigerad av sb23 2017-11-12 kl. 19:10.
2017-11-12, 19:24
  #5132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sb23
Oh my god, helt ärligt. För det första: Ditt riktmärke väger ej mycket. Du kan inte skapa ett prisgolv, och senare göra en jämförelse baserad på ditt prisgolv.

För det andra: jag har aldrig sagt att det blir billigare om man köper 3 månaders abonnemang i taget, så jag vet vad du påstår dig ha visat (?).


Jag sa att jag tycker att det är säkrare att köpa 3 månaders abonnemang istället för 1 års abonnemang. Det känns som att du försöker vrida på diskussionen nu när du har blivit motbevisad.
Jag anser fortfarande att det är bättre att köpa 1 årsabb och att det är billigare även jämfört med den biligastre resellen du kunnat hitta. Jag utgår från dina prissuppgifter och du motbevisar dig själv där.
Har aldrig sagt att man ska köpa 1 åars abb hos det dyrare stället man kan hitta och att det blir billigare och det var inte vad diskussionen handlade om.
Det är snrare det du vill få det till.
Säger det igen billigasre resellern du kunnat skrapa fram med 3 månads abb blir 100€ (ca 1000:-).
Det är dyrare än vad 1 år kostar hos dom allra flesta både forum resellers och dom som säljer på sidor.
Sen osäkrare att det kan tas ner om nån månad visst det har jag inte sagt nåt om men har man kört IPTV ett par år har det det blivit en vinst iaf jämfört med att köpa 3 mån i taget.
Det är vad jag pratar om iaf.
Och jag anser fortfarande att riktmärket ligger kring 90€ om du kollar vad dom flesta tar på sina sidor.
Det finns också gott om sidor som ligger långt över det även utanför Sverige men jag jämför inte mot dom.
Sen att forumresellers ligger under är en annan sak men fortfarande som sagt dyrare med 3 mån abb vilket var min poäng hela tiden.
Och som sagt med forumresellers vet man inte vad man får man ska vara riktigt uppmärksam med dom som ligger lägst och där har jag inte ändrat mig. Speciellt dom som börjar lägga sig på 70-75€.
Men som sagt även med dom så blir det ju dyrare än riktmärket på 1 årsabb om man tar 3 mån trots att dom säljer utan vinst.
Sen är det ju såklart upp till var och en hur man vill göra vill du köra 3 mån istället så är det ju upp till dig såklart.
Vi kommer ingenstans i den här diskussionen så kan vi lägga ner den nu?
__________________
Senast redigerad av FreddyK666 2017-11-12 kl. 19:43.
2017-11-12, 19:44
  #5133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Jag anser fortfarande att det är bättre att köpa 1 årsabb och att det är billigare även jämfört med den biligastre resellen du kunnat hitta. Jag utgår från dina prissuppgifter och du motbevisar dig själv där.
Har aldrig sagt att man ska köpa 1 åars abb hos det dyrare stället man kan hitta och att det blir billigare och det var inte vad diskussionen handlade om.
Det är snrare det du vill få det till.
Säger det igen billigasre resellern du kunnat skrapa fram med 3 månads abb blir 100€ (ca 1000:-).
Det är dyrare än vad 1 år kostar hos dom allra flesta både forum resellers och dom som säljer på sidor.
Sen osäkrare att det kan tas ner om nån månad visst det har jag inte sagt nåt om men har man kört IPTV ett par år har det det blivit en vinst iaf jämfört med att köpa 3 mån i taget.
Det är vad jag pratar om iaf.
Och jag anser fortfarande att riktmärket ligger kring 90€ om du kollar vad dom flesta tar på sina sidor.
Det finns också gott om sidor som ligger långt över det även utanför Sverige men jag jämför inte mot dom.
Sen att forumresellers ligger under är en annan sak men fortfarande som sagt dyrare med 3 mån abb vilket var min poäng hela tiden.
Och som sagt med forumresellers vet man inte vad man får man ska vara riktigt uppmärksam med dom som ligger lägst och där har jag inte ändrat mig. Speciellt dom som börjar lägga sig på 70-75€.
Men som sagt även med dom så blir det ju dyrare än riktmärket på 1 årsabb om man tar 3 mån trots att dom säljer utan vinst.
Vi kommer ingenstans i den här diskussionen så kan vi lägga ner den nu?

Jag förstår inte riktigt hur jag motbevisar mig själv (?) . Jag har alltid sagt att det blir dyrare i längden med 3 månaders abonnemang, och att det handlar om personliga preferenser: Jag vill inte vara bunden till en leverantör och vill kunna byta leverantör när jag känner mig missnöjd.

Men:
Ja, vi borde lägga ner diskussionen.
2017-11-12, 20:31
  #5134
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sb23
Jag förstår inte riktigt hur jag motbevisar mig själv (?) . Jag har alltid sagt att det blir dyrare i längden med 3 månaders abonnemang, och att det handlar om personliga preferenser: Jag vill inte vara bunden till en leverantör och vill kunna byta leverantör när jag känner mig missnöjd.

Men:
Ja, vi borde lägga ner diskussionen.
3 månaders abonnemang är perfekt att köra, då kan man prova lite olika tjänster.
Men frågan är var man hittar dom som du sa kostade runt 25€/kvartal?
2017-11-13, 14:08
  #5135
Medlem
Lobengulas avatar
Jag behöver lite hjälp här. Ja jag betalar för mycket och kör iptvking men det är mitt val och inte vad frågan gäller.

Jag försöker hjälpa en kompis att komma igång. Han har fått 24h test och inloggningsuppgifter till dashboard. Jag har testat att logga in med dessa uppgifter och visst, det finns en aktiv line.

Men nu ska han köra via appletv och då behövs det väl en länk?

När jag körde via URL fick jag en länk (maskade uppgifter):

Kod:
http://tv.iptvking.iptv.uno:8080/get.php?username=0bxxxxx47&password=p1xxxxxx7&type=m3u_plus&output=m3u8

Är det bara att ta hans username och pw och byta ut? Jag noterar att han har sin mejladress som username och det har inte jag, fungerar det?
2017-11-13, 14:25
  #5136
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Jag behöver lite hjälp här. Ja jag betalar för mycket och kör iptvking men det är mitt val och inte vad frågan gäller.

Jag försöker hjälpa en kompis att komma igång. Han har fått 24h test och inloggningsuppgifter till dashboard. Jag har testat att logga in med dessa uppgifter och visst, det finns en aktiv line.

Men nu ska han köra via appletv och då behövs det väl en länk?

När jag körde via URL fick jag en länk (maskade uppgifter):

Kod:
http://tv.iptvking.iptv.uno:8080/get.php?username=0bxxxxx47&password=p1xxxxxx7&type=m3u_plus&output=m3u8

Är det bara att ta hans username och pw och byta ut? Jag noterar att han har sin mejladress som username och det har inte jag, fungerar det?
Japp exakt dock nästa gång ta länken some den är alltid bäst skriv inte in egna username eller password bara ett tips.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback