Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-12, 10:28
  #5113
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sb23
Det där är inte Rapid.

Det här är Rapid:
https://iptv.community

Registrera dig i forumet och requesta en trial, så kommer flera säljare att skicka deras priser till dig.
OK, tack för info.
Jag ska in på din länk och regga mig.
2017-11-12, 10:49
  #5114
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sb23
Det där är inte Rapid.

Det här är Rapid:
https://iptv.community

Registrera dig i forumet och requesta en trial, så kommer flera säljare att skicka deras priser till dig.
Jag va inne på sidan och reggade mig, men fan va rörigt allt va, jag hoppar nog över Rapid.
Man ska inte behöva leta ihjäl sig samt få huvudvärk för att få nån info...
2017-11-12, 12:01
  #5115
Medlem
Kör rapid med tvip41* och har tappat epg sen 1.5dagar tillbaka, har ni prb med egp´n ?

/b
2017-11-12, 12:31
  #5116
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blowmesideways
Kör rapid med tvip41* och har tappat epg sen 1.5dagar tillbaka, har ni prb med egp´n ?

/b
Vet att dom har problem med epg för tillfället, vet dock inte om dom har löst det.
2017-11-12, 15:44
  #5117
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m11080
Han kanske har en favorit bland resellers som han valt att köpa av.
Då kanske inte priset är det mest avgörande.
Pratar inte om nån specifik reseller då utan att 3 mån abb kostar mer än vad ett 12 mån abb kostar och skulle bli dyrare oavsett vilken leverantör eller reseller du väljer. Åtminstone i Europa.
Öven med hans exempel med den resellern som säljer utan vinst så blir det en skillnad på 200:-. Men i normala fall blir det betydligt större skillnad än så.
Så det är just priset som är avgörande för mig att jag väljer 12 mån istället för 3 mån.
Det var därför jag nämnde IPTVKING eller andra som folk här tycker är dyra att man kommer lätt upp i deras årskostnad då om man kör på 3 mån abb även om man väljer en billigare reseller.
Sen skulle jag väl påstå att alla är billiga du får flera 1000 kanaler för kring 100 lappen med några 10ors skilnad.
Enbart svenska kanaler om man ska ha fullt utbud går på runt 1500:-/mån eller nästan 20000:-/år. Man har visserligen Playtjänster och 1080i med bra bitrate (Det som kallas FHD hos IPTV leverantörerna) som ett mervärde då.
__________________
Senast redigerad av FreddyK666 2017-11-12 kl. 15:53.
2017-11-12, 16:07
  #5118
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Pratar inte om nån specifik reseller då utan att 3 mån abb kostar mer än vad ett 12 mån abb kostar och skulle bli dyrare oavsett vilken leverantör eller reseller du väljer. Åtminstone i Europa.
Öven med hans exempel med den resellern som säljer utan vinst så blir det en skillnad på 200:-. Men i normala fall blir det betydligt större skillnad än så.
Så det är just priset som är avgörande för mig att jag väljer 12 mån istället för 3 mån.
Det var därför jag nämnde IPTVKING eller andra som folk här tycker är dyra att man kommer lätt upp i deras årskostnad då om man kör på 3 mån abb även om man väljer en billigare reseller.
Sen skulle jag väl påstå att alla är billiga du får flera 1000 kanaler för kring 100 lappen med några 10ors skilnad.
Enbart svenska kanaler om man ska ha fullt utbud går på runt 1500:-/mån eller nästan 20000:-/år. Man har visserligen Playtjänster och 1080i med bra bitrate (Det som kallas FHD hos IPTV leverantörerna) som ett mervärde då.


"Det var därför jag nämnde IPTVKING eller andra som folk här tycker är dyra att man kommer lätt upp i deras årskostnad då om man kör på 3 mån abb även om man väljer en billigare reseller."

Nej? Det blir billigare.

Du har din åsikt, och jag respekterar den. Men det finns t.o.m. IP-leverantörer som inte säljer 12-månaders abonnemang eftersom att de tycker att det är så pass osäkert.


https://www.reddit.com/r/IPTV/commen...iption_anyone/
__________________
Senast redigerad av sb23 2017-11-12 kl. 16:15.
2017-11-12, 16:41
  #5119
Medlem
Du tog upp i ditt exempel att 1 år blir 1080:- för 1 års abbonemang med 3 mån perioder även med absolut billigaste resellern och det är dyrare än dom 750:- du nämnde för 1 år eller kring 900:- dom flesta tar för 1 år.
Så nej det blir bara billigare ifall servern tas ner och inte annars.
__________________
Senast redigerad av FreddyK666 2017-11-12 kl. 16:49.
2017-11-12, 16:48
  #5120
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Du tog upp i ditt exempel att 1 år blir över 1000:- för 1 års abbonemang med 3 mån perioder även med absolut billigaste resellern och det är dyrare än dom 750:- du nämnde för 1 år eller kring 900:- dom flesta tar för 1 år.
Kanske lite mer nu då euron blivit dyrare igen men det påverkar ju även din reseller.
Så nej det blir bara billigare ifall servern tas ner och inte annars.

Du skrev:

"Det var därför jag nämnde IPTVKING eller andra som folk här tycker är dyra att man kommer lätt upp i deras årskostnad då om man kör på 3 mån abb även om man väljer en billigare reseller."

IPTVKING's årskostnad ligger på 1500. Så det blir billigare än IPTVKing.
2017-11-12, 16:51
  #5121
Medlem
Ja om man tar 3 mån hos dom flesta så handlar det om 35*4=140€ och det blir 1400:-
Det är ungefär samma som IPTVKING och det var det jag ville få fram.
Och då jag nämnde att det blir billigare så jämförde jag med vad normalpriset ligger på hos dom flesta och inte med IPTVKING när jag jämförde mot din.
Rapid själva har också tagit 90€ men bara sålt årsabonemmang då men är mer leverantör till resellers numera.
Sen att det finns resellers som din som väljer att sälja utan vinst är en annan sak.
Dom flesta resellers vill göra en vinst på det dom säljer annars finns det ingen anledning att sälja.
Med undantag för kanske ett kompisgäng på 10-20 pers kanske som går ihop kanske.
Resellers betalar också mer om dom säljer kortare perioder t.ex. 1 månad får resellers betala 8€ (80:-) för + transaktionsavgifter.
Lika bra lägga ner den här diskussionen kommer ingen vart i den ändå alla gör som dom vill.
Vill man vara säker och tror servrarna kommer tas ner inom snar framtid så kan man gå på 1 eller 3 mån abbonemang och betala mer eller så kör man 1 år och hoppas att servrarna är uppe åtminstone kring 6-7 månader beroende på reseller så hamnar man på ungefär samma kostnad hos dom flesta som man skulle fått betala med kortare perioder.
Även om det då tas ner efter 9 månader t.ex så har man ändå betalat mindre även om man inte får sina sista månader. Det är vad diskussionen handlat om från min sida hela tiden egentligen och inte vem som är billigare än andra.
__________________
Senast redigerad av FreddyK666 2017-11-12 kl. 17:24.
2017-11-12, 17:25
  #5122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Ja om man tar 3 mån hos dom flesta så handlar det om 35*4=140€ och det blir 1400:-
Det är ungefär samma som IPTVKING och det var det jag ville få fram.
Rapid själva har också tagit 90€ men bara sålt årsabonemmang då men är mer leverantör till resellers numera.
Sen att det finns resellers som din som väljer att sälja utan vinst är en annan sak.
Dom flesta resellers vill göra en vinst på det dom säljer annars finns det ingen anledning att sälja.
Med undantag för kanske ett kompisgäng på 10-20 pers kanske som går ihop kanske.
Resellers betalar också mer om dom säljer kortare perioder t.ex. 1 månad får resellers betala 8€ (80:-) för + transaktionsavgifter.

Nu är vi där igen:
Majoriteten av alla resellers tar MINDRE än 35 Euro/per 3 månader. Så din jämförelse med IPTVKING håller inte.
Du verkar ha fastnat på att priset ska kosta minst 35 Euro. Jag och du hade denna diskussion tidigare - då du klagade på att priserna var för låga och ville reglera marknaden.

Tvivlar någon på mig? Skapa då ett account i Rapid's forum och be om en trial. Resellers kommer att skicka deras priser.
2017-11-12, 17:28
  #5123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
Det var direkt från Rapid. Hur får man kontakt med en återförsäljare?
Själv så kör jag med en annan tjänst idag, men är lite missnöjd då det varit alldeles för mycket lagg senaste veckorna. Så jag vill testa nåt annat mer stabilt.
Rapid säljer bara årsabbonemang men många resellers ligger kring 90€ eller något under på deras forum men majoriteten ligger inte på några 75€ som vissa försöker få det att framstå som.
Men går man in på många sidor som är reseller så får man ofta betala 90-100€ eller mer.
Dom är också mer fokuserad på vara en leverantör av kanaler till resellers numera istället för att sälja själva.
__________________
Senast redigerad av FreddyK666 2017-11-12 kl. 17:36.
2017-11-12, 17:39
  #5124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Rapid säljer bara årsabbonemang men många resellers ligger kring 90€ eller något under på deras forum men majoriteten ligger inte på några 75€ som vissa försöker få det att framstå som.
Men går man in på många sidor som är reseller så får man ofta betala 90-100€ eller mer.
Dom är också mer fokuserad på vara en leverantör av kanaler till resellers numera istället för att sälja själva.

Årsabonnemang:

Säljare 1: 77€
Säljare 2: 75€
Säljare 3: 780 kr = 79,9865€
Säljare 4: 85 €
Säljare 5: 70 €

Tremånaderssabonnemang:

Säljare 1: 28€
Säljare 2: 30€
Säljare 3: 320 kr = 32,8015€
Säljare 4: 35 €
Säljare 5: 25 €

Det är större konkurrens i forumet, vilket leder till att priserna sänks. Det är så marknaden fungerar och det är bara att acceptera läget.
__________________
Senast redigerad av sb23 2017-11-12 kl. 17:54.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback