Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-11, 12:31
  #1
Medlem
Hej,

Den 31 oktober bytte jag in min Audi A4 till en Audi A6 på en bilfirma som erbjuder mig helförsäkring i ett år för 375kr/mån. Min A4 hade helförsäkring som jag betalade årsvis och den hamnar oftast i juli månad.

Min fråga är då, eftersom det bara har gått ca 4-5 månader sen jag betalade en klump summa för ett helt år till A4an, får jag då tillbaka resterande summa då jag bytt bil och försäkringsbolag?
Citera
2017-11-11, 12:36
  #2
Medlem
LastCaLLForALcohoLs avatar
Ja det får du, kontakta din tidigare Försäkringsbolag så skickar de tillbaka pengarna.De brukar ta sen två eller 3 arbetsdagar.
Citera
2017-11-11, 12:50
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaLLForALcohoL
Ja det får du, kontakta din tidigare Försäkringsbolag så skickar de tillbaka pengarna.De brukar ta sen två eller 3 arbetsdagar.

Tack för tipset.
Ska testa ringa dom och sen uppdaterar jag om jag får annat svar från dom
Citera
2017-11-11, 12:55
  #4
Medlem
LastCaLLForALcohoLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jinbu
Tack för tipset.
Ska testa ringa dom och sen uppdaterar jag om jag får annat svar från dom

Jag gjorde likadant för någon månad sen, det funkade klockrent.Pengarna kom in efter två dagar på kontot.De frågade hur jag vill få detta utbetalt bara.

Lycka till!
Citera
2017-11-11, 13:11
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaLLForALcohoL
Jag gjorde likadant för någon månad sen, det funkade klockrent.Pengarna kom in efter två dagar på kontot.De frågade hur jag vill få detta utbetalt bara.

Lycka till!


Yes!

Det gick superbra, förutom att jag får ut det efter 14 dagar.
Men det är pga att de ej frågade mig hur jag ville ha det utbetald.

Tacksam för hjälpen !
Citera
2017-11-11, 13:23
  #6
Medlem
LastCaLLForALcohoLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jinbu
Yes!

Det gick superbra, förutom att jag får ut det efter 14 dagar.
Men det är pga att de ej frågade mig hur jag ville ha det utbetald.

Tacksam för hjälpen !

Tack själv, det var så lite så.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback