Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-10, 22:15
  #841
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Du tror att Mueller inte har något alls på någon? Är det så man ska tolka dig?

Vad är det han sysslar med nu då om det inte är att flippa Flynn och Manafort och alla de andra??? Vad är det som föregår där?

En fråga till, tror du att någon fler person blir åtalad här snart?
Jag tror så ja, och har Müller ändå något borde han skynda göra något med tanke på att usa har en president som är hemligt allierad med ryssland.
2017-11-10, 22:23
  #842
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Jag tror så ja, och har Müller ändå något borde han skynda göra något med tanke på att usa har en president som är hemligt allierad med ryssland.

Han kan ju inte skynda sig utan måste ta det här i rätt ordning. Att få Flynn och Flynn och Manafort och de andra som han plockat in att välja mellan fängelse eller att ställa upp som vittnen mot Trump och hans familj.

Vad tror du de väljer?
2017-11-10, 22:25
  #843
Medlem
zergrushs avatar
Draining the swamp!
http://thehill.com/blogs/blog-briefi...-for-the-first
Citat:
Mueller investigation involves member of Congress for the first time
Special counsel Robert Mueller's team is investigating a meeting between President Trump's former national security adviser Michael Flynn and Rep. Dana Rohrabacher (R-Calif.), who has expressed pro-Russia views on a number of policies, according to NBC News.

Mueller's team is reportedly looking at emails sent from Flynn's lobbying group to Rohrabacher thanking the congressman for his role in the meeting.

Ja, det där är ju ett gammalt bekant namn... Var har man hört det, nu igen?
https://www.washingtonpost.com/world...e8c_story.html
Citat:
House majority leader to colleagues in 2016: ‘I think Putin pays Trump’
A month before Donald Trump clinched the Republican nomination, one of his closest allies in Congress — House Majority Leader Kevin McCarthy — made a politically explosive assertion in a private conversation on Capitol Hill with his fellow GOP leaders: that Trump could be the beneficiary of payments from Russian President Vladimir Putin.

“There’s two people I think Putin pays: Rohrabacher and Trump,” McCarthy (R-Calif.) said, according to a recording of the June 15, 2016, exchange, which was listened to and verified by The Washington Post. Rep. Dana Rohrabacher is a Californian Republican known in Congress as a fervent defender of Putin and Russia.

House Speaker Paul D. Ryan (R-Wis.) immediately interjected, stopping the conversation from further exploring McCarthy’s assertion, and swore the Republicans present to secrecy.
Republikanerna är fullt medvetna om att de är i färd med att sälja ut landet till sin främsta geopolitiska rival!
Och de har hållit käften om det, hela tiden. Medskyldiga, allihop.
2017-11-10, 22:36
  #844
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Han kan ju inte skynda sig utan måste ta det här i rätt ordning. Att få Flynn och Flynn och Manafort och de andra som han plockat in att välja mellan fängelse eller att ställa upp som vittnen mot Trump och hans familj.

Vad tror du de väljer?
Om han inte har något handfast på Trump utan först måste försöka få dem att prata, hur solitt låter det?
2017-11-10, 22:38
  #845
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Draining the swamp!
http://thehill.com/blogs/blog-briefi...-for-the-first


Ja, det där är ju ett gammalt bekant namn... Var har man hört det, nu igen?
https://www.washingtonpost.com/world...e8c_story.html

Republikanerna är fullt medvetna om att de är i färd med att sälja ut landet till sin främsta geopolitiska rival!
Och de har hållit käften om det, hela tiden. Medskyldiga, allihop.
Bevis, bevis eller bara dumt prat?
2017-11-10, 22:45
  #846
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Om han inte har något handfast på Trump utan först måste försöka få dem att prata, hur solitt låter det?

Jag försöker tänka mig in i situationen, om jag hjälpt ett annat land att påverka mitt eget lands val och kunde få fängelse x antal år.
Då skulle jag försöka undvika att prata så mycket och hoppas att jag på något sätt kan komma ur sitiuationen, jag skulle inte ringa upp den som gör utredningen och berätta alla detaljer.
2017-11-10, 23:01
  #847
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Jag försöker tänka mig in i situationen, om jag hjälpt ett annat land att påverka mitt eget lands val och kunde få fängelse x antal år.
Då skulle jag försöka undvika att prata så mycket och hoppas att jag på något sätt kan komma ur sitiuationen, jag skulle inte ringa upp den som gör utredningen och berätta alla detaljer.
Mao; du är inte Carter Page:
https://amp.thedailybeast.com/the-st...imself-on-fire
Citat:
Can't Turn Away: The Pleasure of Seeing Carter Page Set Himself on Fire
Watching Carter Page immolate himself and incriminate a half dozen of his colleagues from the Trump-Putin 2016 campaign has been a strange, almost guilty pleasure. Profoundly disconnected, socially awkward, and reeking of late-stage virginity, he gives off the creepy Uncanny Valley vibe of a rogue, possibly murderous android or of a man with a too-extensive knowledge of human taxidermy and a soundproofed van.

Legal scholars watching Page’s borderline insane interviews, reviewing his bizarre public statements and reading the wackadoodle transcripts of his testimony to congressional investigators have expressed various levels of shock. His testimony this week must have dismayed his friends in Trump world; a long, rambling, performance art piece before the House which confirmed key sections of the Steele Dossier and opened up entirely new venues for investigation.
2017-11-10, 23:10
  #848
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Republikanerna är fullt medvetna om att de är i färd med att sälja ut landet till sin främsta geopolitiska rival!
Och de har hållit käften om det, hela tiden. Medskyldiga, allihop.

Det verkar faktisk inte bättre. Ryggradslösa kräk till yrkespolitiker som blundar för uppenbara landsförrädares subversiva aktiviteter i syfte att nå sitt slutmål, dvs ta kontroll över den lagstiftande processen så de så fort som möjligt kan avreglera finansmarknaden samt skattebefria sig själva och framför allt sina finansiärer/uppdragsgivare.

IMO ta ut de värsta av dem i skogen och tutta eld på dem så kanske resten får tillbaks lite cohones. Börja gärna med den där lilla råttan Paul Ryan.
2017-11-10, 23:15
  #849
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Mao; du är inte Carter Page:
https://amp.thedailybeast.com/the-st...imself-on-fire

Såg en intervju med Carter Page på CNN för några dagar sedan.

Han såg ut som om bödeln väntade på honom i rummet brevid. Blek och skakig, darrade på rösten. Det var riktigt bisarrt att se.
2017-11-10, 23:19
  #850
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Om han inte har något handfast på Trump utan först måste försöka få dem att prata, hur solitt låter det?

Kärnan av utredare i Muellers team rullade upp i princip hela den Amerikanska maffian på just det sättet i mitten av 90-talet.
__________________
Senast redigerad av DaEzz 2017-11-10 kl. 23:24.
2017-11-11, 01:52
  #851
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Kärnan av utredare i Muellers team rullade upp i princip hela den Amerikanska maffian på just det sättet i mitten av 90-talet.
Jag kan inte låta bli att undra vilka som kan vara lättast att knäcka för rutinerade utredare:
Hårdhudade La Familia-mafiosos som varit tvungna att själva ha handen med i allt lortigt och våldsamt smutsgöra deras verksamhet innebar eller bortskämda överklass-gubbar vars värsta sits var när tjänstefolket sade upp sig?
Kretsen kring Donald begriper inte konceptet med konsekvenser av handlingar. Det är därför de begick landsförräderi.
2017-11-11, 13:20
  #852
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Draining the swamp!
http://thehill.com/blogs/blog-briefi...-for-the-first


Ja, det där är ju ett gammalt bekant namn... Var har man hört det, nu igen?
https://www.washingtonpost.com/world...e8c_story.html

Republikanerna är fullt medvetna om att de är i färd med att sälja ut landet till sin främsta geopolitiska rival!
Och de har hållit käften om det, hela tiden. Medskyldiga, allihop.

1. Ja, en person utreds. Det betyder inte att denne person är skyldig, eller ens inblandad i några skumrask-affärer överhuvudtaget.

2. Få se nu, en cuckservative säger att Trump och Rohrabacher är betalada av Putin. Vad är "storyn" här? Självklart anklagar cuckservatives alla som försvarar eller vill normalisera relationen till Ryssland till att vara Putins egna agenter. Inget nytt på den fronten. Notera att detta fortfarande var innan Trumps nominering, dvs så gott som alla, även inom GOP, motarbetade honom.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback