• 1
  • 2
2017-11-09, 09:50
Medlem
If har väl en på ca 2 miljoner och Länsförsäkringar på 3 miljoner, sen är det bara att leta runt.
Man kan ha flera stycken, visst kostar en hög med hundralappar varje månad men tycker att det är en liten summa för att veta att familjen kommer ha det bra när man har gått bort.

Den bästa jag har är den via extrajobbet som kostar 15 kronor i månaden och som kommer ge mina syskon nästan 14 000 kronor/månaden under 20-års tid.
Senast redigerad av MickelMan 2017-11-09 kl. 10:03.
Citera
2017-11-09, 11:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Minns du hur motiveringarna löd, till att inte utbetala en enda krona, från samtliga försäkringsbolag?

Nej så insatt är jag inte, arbetskamrat.
Har bara pratat med hans fru några gr och inte ställt några frågor!
Citera
2017-11-09, 11:57
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MetalBear
Nej så insatt är jag inte, arbetskamrat.
Har bara pratat med hans fru några gr och inte ställt några frågor!

ok hade kunnat varit kul att se annars.
Citera
2017-11-09, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chilly_c_cane
Rent hypotetiskt...

Vilken försäkring borde jag teckna om jag skulle vilja att mina efterlevande blir rika den dagen jag dör?
Ni vet... inget ont som inte har något gott med sig

Liv är en försäkring som i många fall kan tecknas från 500, 1 milj 1,5. 2, eller 2,5 milj. beloppet skall alltid ge det värdet som du tecknat den för. Där av kan det hända att man får en högre utbetalningen beroende på inflation.

Efter en viss ålder olika från bolag till bolag så gäller inte liv försäkringen. i detta fallet jag utgår ifrån så är det vid 70 års ålder. Liv försäkringar är menat att hjälpa efterlevande där av trappas också beloppet ner med 10% efter 55 års ålder fram till den inte alls gäller.

https://www.if.se/web/se/sitecollect...nformation.pdf
Citera
2017-11-09, 16:26
Medlem
Har 2 livförsäkringar i 2 olika länder, i EUR och USD.

Ena 1M EUR och andra 200k USD, ena gäller upp till 95 års ålder.

Dock på den nivå var jag tvungen medicin test, vilket inkluderade urinprov och blodprov.

Dock är det bara lite relativt snabba extra pengar om jag dör, då mins övriga tillgångar förvaltas av Truster och Foundations.

Dock får man ta i beräkning av premie blir, i min nivå handlar det ändå om små summor både i premie och försäkringsnivå.

Men skulle man haft fika pengar i inkomst som 300-500k om året före skatt nog inte värd ha så hög nivå.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in