• 8 278 online
  • 1 134 498 medlemmar
  • 58 817 226 inlägg
2017-10-28, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotselleri
Någon som har koll på just shop ok? Verkar en brittisk sida med gratis frakt i hela europa.
https://www.justshopok.com/

Ser ut som att butiken är baserad på Jersey, har inte full koll på regleringen där men kan finnas risk för att du åker på ytterligare import-/skattekostnader därifrån, kolla upp det innan ev. beställning.
Citera
2017-11-01, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branson
Ser ut som att butiken är baserad på Jersey, har inte full koll på regleringen där men kan finnas risk för att du åker på ytterligare import-/skattekostnader därifrån, kolla upp det innan ev. beställning.

Jersey är inte medlem i EU så räkna med att du kommer få lägga på moms på varorna också.
Citera
2017-11-03, 18:19
Medlem
Jannebigplays avatar
Även jag kan summera golfsäsongen.

Runt 60 rundor varav säkert 95% fulla 18-hålare. Bästa runda - 88 slag. Bästa minne - 2 birdies på 3 hål och vann den omtalade Rosécupen.

2 officiella tävlingar där vårat lag kom delad trea som bäst då spelformen var Scramble med runt 30 startande lag. Var min första tävling och jag spelade med några kollegor från jobbet. Fantastiskt roligt.

HCP: Från 29,9 ner till 17,7. Hade en period i sommras då jag stod helt still. Drivern var heltrasig och jag slicade något enormt. Jag hade ej heller lärt mig att hantera hybriden eller spoonen då jag började nyligen. Tog en lektion och det visade sig att jag inte förde över den ena handen över den andra under svingen.

Lektioner - 1 st. Värd varenda krona. Slicen blev botad och nu kan jag slica och hooka när jag vill samt att jag vet vad slicen beror på.

Åkte iväg på semester till USA i början på sommaren och det kändes som att jag tappade momentum där. Blev kanske 3 rundor på 4 veckor tack vare resan men efter det spelade jag nästan varje dag. Drivern och hybriden är största styrkan samt spelet med korta järnen och pitchen. Det som behöver tränas på är chip och putt samt långa järnen som är svajjigt minst sagt. Även spoonen måste tränas på.

Mina mål för kommande säsong:
Nå singel-hcp
Slå under 80
Mer birdies!!!!

Strategi:
Förbättra putt och chippning, nöta mer på ranchen, framförallt järnen måste bli säkrare samt ta någon lektion. Sen fortsätta spela golf!
Citera
2017-11-08, 16:41
Medlem
Hej allihop, jag söker lite golftips i Marbella/costa del sol området och testar denna tråden.

Jag och min far (båda runt 10 i hcp) ska till Marbella i mars och funderar på vilka banor man ska spela på, med greenfee runt 70-100€-klassen. Jag bedömer att vi hinner med fem rundor, en per dag. Att spela två rundor per dag är inte aktuellt.

Just nu funderar jag på följande banor:
- Rio Real
- La Cala (Americas)
- Santana Golf
- Valle Romano

Sedan den femste klubben väljer jag mellan Marbella Club Golf Resort / Los Naranjos / Los Arqueros / La Quinta.

Så min fråga är:
1) vilken av de fyra sista banorna skulle du ha valt?
2) är det någon av alla nämnda som ni känner ej är värt pengarna? Eller någon annan ej nämnd bana som jag borde hinna med?

Tack för tips!
Citera
2017-11-08, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gylfe
Hej allihop, jag söker lite golftips i Marbella/costa del sol området och testar denna tråden.

Jag och min far (båda runt 10 i hcp) ska till Marbella i mars och funderar på vilka banor man ska spela på, med greenfee runt 70-100€-klassen. Jag bedömer att vi hinner med fem rundor, en per dag. Att spela två rundor per dag är inte aktuellt.

Just nu funderar jag på följande banor:
- Rio Real
- La Cala (Americas)
- Santana Golf
- Valle Romano

Sedan den femste klubben väljer jag mellan Marbella Club Golf Resort / Los Naranjos / Los Arqueros / La Quinta.

Så min fråga är:
1) vilken av de fyra sista banorna skulle du ha valt?
2) är det någon av alla nämnda som ni känner ej är värt pengarna? Eller någon annan ej nämnd bana som jag borde hinna med?

Tack för tips!

Los Naranjos är klubben där alla svenskar spelar och ligger mitt i nueava andalucia.
Helt okey bana, men överskattad.

Roligaste banan av de du nämner är helt klart La Quinta och den mest prisvärda.
Den är spektakulär och med fina vyer samt bra skick, dock mkt doglegs och upp och ner så rekommenderar golfbil.
Citera