Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-28, 10:40
  #10693
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotselleri
Någon som har koll på just shop ok? Verkar en brittisk sida med gratis frakt i hela europa.
https://www.justshopok.com/

Ser ut som att butiken är baserad på Jersey, har inte full koll på regleringen där men kan finnas risk för att du åker på ytterligare import-/skattekostnader därifrån, kolla upp det innan ev. beställning.
Citera
2017-11-01, 13:16
  #10694
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branson
Ser ut som att butiken är baserad på Jersey, har inte full koll på regleringen där men kan finnas risk för att du åker på ytterligare import-/skattekostnader därifrån, kolla upp det innan ev. beställning.

Jersey är inte medlem i EU så räkna med att du kommer få lägga på moms på varorna också.
Citera
2017-11-03, 18:19
  #10695
Medlem
Jannebigplays avatar
Även jag kan summera golfsäsongen.

Runt 60 rundor varav säkert 95% fulla 18-hålare. Bästa runda - 88 slag. Bästa minne - 2 birdies på 3 hål och vann den omtalade Rosécupen.

2 officiella tävlingar där vårat lag kom delad trea som bäst då spelformen var Scramble med runt 30 startande lag. Var min första tävling och jag spelade med några kollegor från jobbet. Fantastiskt roligt.

HCP: Från 29,9 ner till 17,7. Hade en period i sommras då jag stod helt still. Drivern var heltrasig och jag slicade något enormt. Jag hade ej heller lärt mig att hantera hybriden eller spoonen då jag började nyligen. Tog en lektion och det visade sig att jag inte förde över den ena handen över den andra under svingen.

Lektioner - 1 st. Värd varenda krona. Slicen blev botad och nu kan jag slica och hooka när jag vill samt att jag vet vad slicen beror på.

Åkte iväg på semester till USA i början på sommaren och det kändes som att jag tappade momentum där. Blev kanske 3 rundor på 4 veckor tack vare resan men efter det spelade jag nästan varje dag. Drivern och hybriden är största styrkan samt spelet med korta järnen och pitchen. Det som behöver tränas på är chip och putt samt långa järnen som är svajjigt minst sagt. Även spoonen måste tränas på.

Mina mål för kommande säsong:
Nå singel-hcp
Slå under 80
Mer birdies!!!!

Strategi:
Förbättra putt och chippning, nöta mer på ranchen, framförallt järnen måste bli säkrare samt ta någon lektion. Sen fortsätta spela golf!
Citera
2017-11-08, 16:41
  #10696
Medlem
Hej allihop, jag söker lite golftips i Marbella/costa del sol området och testar denna tråden.

Jag och min far (båda runt 10 i hcp) ska till Marbella i mars och funderar på vilka banor man ska spela på, med greenfee runt 70-100€-klassen. Jag bedömer att vi hinner med fem rundor, en per dag. Att spela två rundor per dag är inte aktuellt.

Just nu funderar jag på följande banor:
- Rio Real
- La Cala (Americas)
- Santana Golf
- Valle Romano

Sedan den femste klubben väljer jag mellan Marbella Club Golf Resort / Los Naranjos / Los Arqueros / La Quinta.

Så min fråga är:
1) vilken av de fyra sista banorna skulle du ha valt?
2) är det någon av alla nämnda som ni känner ej är värt pengarna? Eller någon annan ej nämnd bana som jag borde hinna med?

Tack för tips!
Citera
2017-11-08, 17:03
  #10697
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gylfe
Hej allihop, jag söker lite golftips i Marbella/costa del sol området och testar denna tråden.

Jag och min far (båda runt 10 i hcp) ska till Marbella i mars och funderar på vilka banor man ska spela på, med greenfee runt 70-100€-klassen. Jag bedömer att vi hinner med fem rundor, en per dag. Att spela två rundor per dag är inte aktuellt.

Just nu funderar jag på följande banor:
- Rio Real
- La Cala (Americas)
- Santana Golf
- Valle Romano

Sedan den femste klubben väljer jag mellan Marbella Club Golf Resort / Los Naranjos / Los Arqueros / La Quinta.

Så min fråga är:
1) vilken av de fyra sista banorna skulle du ha valt?
2) är det någon av alla nämnda som ni känner ej är värt pengarna? Eller någon annan ej nämnd bana som jag borde hinna med?

Tack för tips!

Los Naranjos är klubben där alla svenskar spelar och ligger mitt i nueava andalucia.
Helt okey bana, men överskattad.

Roligaste banan av de du nämner är helt klart La Quinta och den mest prisvärda.
Den är spektakulär och med fina vyer samt bra skick, dock mkt doglegs och upp och ner så rekommenderar golfbil.
Citera
2017-12-29, 18:51
  #10698
Medlem
Jannebigplays avatar
Dåligt liv i tråden. Kände i mitten av december att suget för golfen bara växte och växte så jag gjorde slag i saken och köpte ett guldkort på Ullna för att kunna veva nu i vinter. Helt sjukt vilket resultat det har gjort. Jag carryar 10-15 meter längre än vad jag förut slog totalt med samtliga järnklubbor. Drivern är helt jävla vild. Förut var jag glad om jag kom runt 220 med rull, idag carryade kah 248 meter och jag är ofta över 220 meter carry med drivern.

Bokade även en customfitting idag och jag var verkligen sugen på en ny driver men tydligen slog jag längre och rakare med min cobra f6 än med samtliga jag testade där (m1, gbb epic, ping400 lst) så jag fick vända hem 600kr fattigare.

Tror att säsongen 2018 kommer bli en drömsäsong! Ska köpa några lektioner och träna på spoonen och chip och putt sen så jävlar!
Citera
2018-01-08, 01:10
  #10699
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Dåligt liv i tråden. Kände i mitten av december att suget för golfen bara växte och växte så jag gjorde slag i saken och köpte ett guldkort på Ullna för att kunna veva nu i vinter. Helt sjukt vilket resultat det har gjort. Jag carryar 10-15 meter längre än vad jag förut slog totalt med samtliga järnklubbor. Drivern är helt jävla vild. Förut var jag glad om jag kom runt 220 med rull, idag carryade kah 248 meter och jag är ofta över 220 meter carry med drivern.

Bokade även en customfitting idag och jag var verkligen sugen på en ny driver men tydligen slog jag längre och rakare med min cobra f6 än med samtliga jag testade där (m1, gbb epic, ping400 lst) så jag fick vända hem 600kr fattigare.

Tror att säsongen 2018 kommer bli en drömsäsong! Ska köpa några lektioner och träna på spoonen och chip och putt sen så jävlar!
Lycka till
Citera
2018-01-13, 22:39
  #10700
Medlem
Tjenare!
Gick en ”grönt kort utbildning” i somras på golfklubben i stan.
Det var fördelat på 3x1h, range,putt,chip&bunker. Avslutades med 3 hål på korthålsbanan.

Fick en bok som innehöll en kod som man fick skrapa fram och registrera mig på golf.se/grontkort.

Tänkte då fråga er, har jag grönt kort nu eller ska jag göra något mer? Bli medlem i klubben?
Har ju inget Golf-id förutom inloggning på sidan jag registrera mig på.

Mvh
Citera
2018-01-14, 10:57
  #10701
Medlem
Jaktillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r1kkie
Jersey är inte medlem i EU så räkna med att du kommer få lägga på moms på varorna också.

Det beror väl på om de skickar via det brittiska fastlandet eller inte? När Storbritannien lämnar EU blir det dock tull i någon form.
Citera
2018-01-14, 11:02
  #10702
Medlem
Jaktillers avatar
Golfsäsongen 2017 var annars en tillbakagång för min del och det blev endast 11 rundor. 2018 blir det annat och målet är att få ner hc till ensiffrigt. Någon som har tips om bra banor kring Örebro?
Citera
2018-01-14, 16:42
  #10703
Medlem
Jannebigplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -gudN
Tjenare!
Gick en ”grönt kort utbildning” i somras på golfklubben i stan.
Det var fördelat på 3x1h, range,putt,chip&bunker. Avslutades med 3 hål på korthålsbanan.

Fick en bok som innehöll en kod som man fick skrapa fram och registrera mig på golf.se/grontkort.

Tänkte då fråga er, har jag grönt kort nu eller ska jag göra något mer? Bli medlem i klubben?
Har ju inget Golf-id förutom inloggning på sidan jag registrera mig på.

Mvh

De har gjort om hela systemet så egentligen finns inte grönt kort längre. Det som gäller nu för dig är att bli medlem i en klubb och sedan spela fadderrundor med någon så att du kan sänka ditt hcp från 99 till officiellt hcp som är 36. Därefter kan du börja spela själv och på andra banor.

Lycka till!
Citera
2018-01-14, 16:53
  #10704
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaktiller
Det beror väl på om de skickar via det brittiska fastlandet eller inte? När Storbritannien lämnar EU blir det dock tull i någon form.

Jag kan ha helt fel här nu men har för mig att det är var bolaget är registrerat som bestämmer och inte var man skickar det ifrån. Väldigt osäker dock.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback