Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-27, 10:12
  #769
Medlem
Zelda lttp helt klart bäst..
Citera
2017-05-02, 21:10
  #770
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolcpl
Zelda lttp helt klart bäst..

Håller helt med dig! Och solklart 2:a plats ligger Ocarina of Time till Nintendo 64!
Citera
2017-05-03, 01:06
  #771
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Håller helt med dig! Och solklart 2:a plats ligger Ocarina of Time till Nintendo 64!
Ocarina handsdown
Citera
2017-05-03, 01:12
  #772
Medlem
Har alltid sagt LttP förut, med god marginal, men sen kom A Link Between Worlds till 3DS och var (nästan) lika bra, och nu har jag spelat en väldig massa timmar Breath of the Wild och lutar nog åt att det kanske är bäst.

Även om jag fortfarande är svag för LttP för att det var så fantastiskt när det kom så är nog idag, utan nostalgiska känslor inblandade, BotW helt enkelt bäst. Är fortfarande det enda spelet jag har på min Switch och jag är 100% nöjd med konsolen tack vare BotW
Citera
2017-08-07, 16:24
  #773
Medlem
Spela zeldat till snes, oerhört bra.
Citera
2017-08-16, 15:56
  #774
Medlem
tpariss avatar
OoT i mitt hjärta!
Citera
2017-11-06, 21:23
  #775
Medlem
I vilken ordning bör man spela dem om man i princip inte har spelat något tidigare?

WW verkar lätt och grafiken gör att det håller bra i längden, eller kanske man ska köra dem i kronologisk ordning?
Citera
2017-11-06, 23:23
  #776
Medlem
elephantstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
I vilken ordning bör man spela dem om man i princip inte har spelat något tidigare?

WW verkar lätt och grafiken gör att det håller bra i längden, eller kanske man ska köra dem i kronologisk ordning?

The Legend of Zelda: A Link to the Past, den tredje delen i serien som ursprunglingen är till SNES.

Här lyser fundamenten som definierar ett Zelda-spel som allra starkast. Du upptäcker platser, föremål och hemligheter. Utforskar tempel, löser pussel och besegrar bossar. Musiken är ljuvlig och grafiken fantastisk i sin pixeleufori. För min del känns det mest naturligt att inleda med det tredje spelet i serien, därefter kommer Ocarina of Time kännas naturligt.

Jag glömmer aldrig min första upplevelse med spelet; det smattrande regnet i ett kvällsdränkt Hyrule, att ta sig in i det jättelika slottet och träffa Zelda för allra första gången. Spelar i regel igenom spelet varje jul, i år blir det inget undantag.
Citera
2017-11-07, 22:28
  #777
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elephantstone
The Legend of Zelda: A Link to the Past, den tredje delen i serien som ursprunglingen är till SNES.

Här lyser fundamenten som definierar ett Zelda-spel som allra starkast. Du upptäcker platser, föremål och hemligheter. Utforskar tempel, löser pussel och besegrar bossar. Musiken är ljuvlig och grafiken fantastisk i sin pixeleufori. För min del känns det mest naturligt att inleda med det tredje spelet i serien, därefter kommer Ocarina of Time kännas naturligt.

Jag glömmer aldrig min första upplevelse med spelet; det smattrande regnet i ett kvällsdränkt Hyrule, att ta sig in i det jättelika slottet och träffa Zelda för allra första gången. Spelar i regel igenom spelet varje jul, i år blir det inget undantag.

Håller helt med dig! A Link to the Past till Super Nintendo värderar jag också som nummer 1 medan jag värderar Ocarina of Time som nr 2!

Spelar du igenom båda dessa spelen under jul? Kör du då på riktiga konsoler eller har du emulator till PC?

Jag ska börja spela dessa spel igen! Det är så mycket nostalgi!
Citera
2017-11-07, 23:45
  #778
Medlem
elephantstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Håller helt med dig! A Link to the Past till Super Nintendo värderar jag också som nummer 1 medan jag värderar Ocarina of Time som nr 2!

Spelar du igenom båda dessa spelen under jul? Kör du då på riktiga konsoler eller har du emulator till PC?

Jag ska börja spela dessa spel igen! Det är så mycket nostalgi!

A Link to the Past är det spel som jag traditionseligt spelar under juletid. Glömmer aldrig julen som liten när jag fick spelet och studerade den tillhörande kartan noga. Om jag inte missminner mig var manualen skriven på svenska, synd att man inte tog bättre hand om sina saker tidigare.

Tyvärr får det bli på emulator i år då jag sålde mitt exemplar förra året ... men jag hänger inte läpp för det. Hur upplever du helst detta fantastiska spel?
Citera
2017-11-10, 20:59
  #779
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elephantstone
A Link to the Past är det spel som jag traditionseligt spelar under juletid. Glömmer aldrig julen som liten när jag fick spelet och studerade den tillhörande kartan noga. Om jag inte missminner mig var manualen skriven på svenska, synd att man inte tog bättre hand om sina saker tidigare.

Tyvärr får det bli på emulator i år då jag sålde mitt exemplar förra året ... men jag hänger inte läpp för det. Hur upplever du helst detta fantastiska spel?

Det glädjer mig att höra! Jag diggar verkligen A Link to the Past! Jag älskar verkligen det spelet! Först är "Ljusa världen" så snäll och sedan kommer man till den "Mörka världen" och den är så mycket tuffare och svårare att klara. Fantastisk progression i spelet! Minns hur man i flera timmar kämpade för att få "Master Sword" eller vad det hette... Boomerangen minns man (både den blåa och den röda). Eldsvärdet minns man.. Guldvärdet likaså... Eldstaven... Isstaven. Den där grejen som gjorde att man kunde ta sig från en hög höjd till en annan!

Det som jag verkligen minns var det som jag och mina kompisar kallade för "Snälla världen"...:

https://www.youtube.com/watch?v=fw1O6-LjfeA

Älskar verkligen musiken när man är i den byn! Love it!!!
Citera
2017-11-11, 11:25
  #780
Medlem
The Legend of Zelda: A Link to the Past tätt följt av Ocarina of Time.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback