Citat:
Ursprungligen postat av
Whyback
Det är viktigt att skilja på vad som egentligen hände ( kan aldrig bli helt säkert, med vetskap om att PM verkar kunna stapla lögn), och vad rätten kommer att kunna fastställa!
Rätten i helt beroende på teknisk bevisning och adderade indicier. Vem blir förvånad om PM i sin nästa historia påstår att KW blev "vild och berusad" av sitt första dyk med båt, kastade sina kläder och överföll PM!!!??? Han försöker värja sig, blir tvingad att ta strypgrepp på KW's hals etc. Sedan hävdar han att han inte velat berätta det, av hänsyn till KW, och i situationen bedömde att ingen skulle tro honom om han hade uppsökt polis eller sjöräddning. Han blev okontrollerat arg över att ha "drabbats" av detta, och högg besinningslöst när han konstaterat att hans "stryp-värn" tagit hennes liv.
Jag gav bara ett exempel på en extrem men möjlig kommande historia från PM, med det viktiga budskapet att det är inte vad han gjort han kan bli fälld för, det är vad rätten kan fastställa utom rimligt tvivel ( förmodar det är samma som i Sverige).
PM:s trovärdighet är obefintlig pga av att han ändrat och anpassat sin historia utifrån den bevisning som tillkommit. Det spelar nog faktiskt ingen roll om han kör med en "KW var vild & berusad"-story.
Det finns inga förmildrande omständigheter som skulle kunna förklara varför han dödat henne, de 14 knivhuggen i underlivet eller styckningen. Oavsett vad han "drabbats" av i sina långsökta bortförklaringar.
Jag tror att man kommer att kunna fastställa dödsorsak och binda honom till den tortyr han utsatt henne för, till mordet och till styckningen, med hjälp av teknisk bevisning och en indiciekedja som ej går av för hackor.
Mycket försvårande omständigheter är det också. En fysiskt underlägsen kvinna, fast i hans u-båt utan möjlighet att fly och där hon med dödspanik insett vad som höll på att hända i ett tidigt skede. Motivet kommer att fastställas till sexuellt, d.v.s att han drivits av sin sexualsadism. Han har torterat den hjälplösa kvinnan till döds. För sin njutnings skull. Han har sen skändat henne grovt genom att stycka och sänka kroppen. Som skräp. För att undkomma.
Åklagaren och polisen har hittills gjort ett mycket bra jobb och det tror jag att de kommer att fortsätta med, garanterat. Det är kört för Madsen.