Citat:
Ursprungligen postat av
SmileyCulture
Jag förstår hur du menar, blev nyfiken, men hittade inget att läsa om det. Därav frågan. Du vet, det finns så mycket antaganden på nätet, som ibland är rena missuppfattningar och så vill vi ju inte ha det, ellerhur? Så jag undrade mest vsr du hade läst/hört det.
Dock har jag läst att phenibut-avtändningar kan vara riktigt stygga, men phenibut går väl på gaba-a också?
Vid doser över 1,5-2g finns det dom som påstår att det går på gaba-a också. Det finns inte så många ”droger” som går på gaba-b, phenibut, ghb och nån till kanske. Gaba-b ger mycket skönare effekt än gaba-a tycker jag. Jämför med alkohol som går på gaba-a, och en massa annat. Visst droger som påverkar serotonin kanske är ännu skönare, men jävligt farligt, typ ecstasy, en tripp och du kan skada serotonin-receptorerna för resten av livet.
Wikipedia: ”Phenibut is structurally related to the neurotransmitter γ-aminobutyric acid (GABA), and hence is a GABA analogue.[5] It is thought to act as a GABAB receptor agonist, similarly to baclofen and γ-hydroxybutyrate (GHB).”