Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-02, 18:26
  #13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hestapo
Det är ett antal som känner igen sig i din situation och det är en svaghet i regelsystemet men ett råd i dagsläget är att du avvaktar till den andra halvan av 2018 som admin skrev. Ansök då om amnesti gällande bannlysningen så ska du se att du är med i rullarna igen.

Amnesti för gamla användare är ett välkommet beslut som starkt bidrar till målet kvalité framför kvantitet. De användare som kommer undan med all sin skit hålls tyvärr under armarna av ett inte helt perfekt rapporteringssystem men vi får lita på att karma is the shit.

Tack för ett förstående inlägg. Jo, jag får helt enkelt vänta och hoppas på att det löser sig i slutändan. Just nu känns det inte så lockande att ens försöka igen 2018. Är dampungen smart så har han inte rapporterat alla inlägg utan sätter sig igen så fort kontot låses upp igen (om). Då har jag 3 aktiva dagar till innan jag blir avstängd..

Ett förslag mot en lösning på detta kryphål skulle ju kunna vara att inlägg som inte har rapporterats eller tagits bort inom 3 månader får ligga kvar. "Har det inte varit tillräckligt offtopic för att rapportera innan så är det inte så allvarligt nu heller".
Citera
2017-11-02, 19:27
  #14
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangasuri
Tack för ett förstående inlägg. Jo, jag får helt enkelt vänta och hoppas på att det löser sig i slutändan. Just nu känns det inte så lockande att ens försöka igen 2018. Är dampungen smart så har han inte rapporterat alla inlägg utan sätter sig igen så fort kontot låses upp igen (om). Då har jag 3 aktiva dagar till innan jag blir avstängd..

Ett förslag mot en lösning på detta kryphål skulle ju kunna vara att inlägg som inte har rapporterats eller tagits bort inom 3 månader får ligga kvar. "Har det inte varit tillräckligt offtopic för att rapportera innan så är det inte så allvarligt nu heller".

Alltså, du har ju kapitalt missförstått hur det går till. Du kan inte få varning för gamla inlägg, så hela den biten kan du släppa direkt. Det är alltså inte pga av att någon rp:ar dina gamla inlägg du blivit avstängd. Systemet fungerar inte så.
Citera
2017-11-03, 12:24
  #15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Alltså, du har ju kapitalt missförstått hur det går till. Du kan inte få varning för gamla inlägg, så hela den biten kan du släppa direkt. Det är alltså inte pga av att någon rp:ar dina gamla inlägg du blivit avstängd. Systemet fungerar inte så.

Du måste ha missat delen i historien där killen fick komma tillbaka efter tre månaders avstängning och nu var extra försiktig med att leva låda då han var väl medveten om att nästa gång blir han utslängd i 6 månader. Trotts sin försiktighet blev han ändå utslängd igen efter några dagar från att ha kommit tillbaka.
När killen märkte att det började bli långsökta kopplingar till huvudpoängen så såg han till att lägga emfas på hur det fortfarande hängde ihop med huvudresonemanget så att det ej skulle uppfattas som offtopic.

Såg dessutom ur vilka trådar inlägg hade rensats bort och vilka inlägg varningar gällde. Trådar jag ej kunnat delta i på ett bra tag pga avstängning.

Antingen ljuger du, reglerna har skärps sedan jag blev avstängd, eller så talar din kapten felaktigt när han menar att "häxjakt eller ej, inläggen är fortfarande offtopic".
Citera
2017-11-03, 19:02
  #16
Moderator
najass avatar
Som sagt, du har knappast en siffra rätt i dina påstående.

Citat:
Ursprungligen postat av kangasuri
Du måste ha missat delen i historien där killen fick komma tillbaka efter tre månaders avstängning och nu var extra försiktig med att leva låda då han var väl medveten om att nästa gång blir han utslängd i 6 månader.

Det går inte att bli avstängd i 3 månader, det avstängningsintervallet finns helt enkelt inte. Det är 1 vecka, 1 månad eller 6 månader som gäller. Därutöver bannlysning.

Therefore har ju givetvis inte heller blivit avstängd 3 månader, vilket kan ses i profilen + utlysningarna i Avstängningar & Bannlysningar.

Här är hans register vad gäller avstängningar
sept 2013 brott mot 1.06, avstängd 1 vecka
sept 2015, brott mot 1.06, avstängd 1 vecka
maj 216, ohörsamhet, avstängd 1 månad
nov 2016, ohörsamhet, avstängd 1 månad
mars 2017, ohörsamhet, avstängd 6 månader.

Därefter lyckades han bryta mot 1.07 i april, i september och i oktober 2017 och blev bannlyst i oktober 2017.

Citat:
Ursprungligen postat av kangasuri
Trotts sin försiktighet blev han ändå utslängd igen efter några dagar från att ha kommit tillbaka.

Visst, efter sin tredje avstängnin (dvs innan han blev avstängd i 6 månader) spred han dynga kring sig i form av inlägg som tex:

Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Svensk flicka, söt som sockerdricka, do gifta?
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
i kno rite?
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Jasså? Trodde 32... Då borde jag få VIP va?
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Du gifta?

Om det är hans nivå när han är försiktig är det inte underligt han får varningar hela tiden och därmed blir avstängd för ohörsamhet

Citat:
Ursprungligen postat av kangasuri
När killen märkte att det började bli långsökta kopplingar till huvudpoängen så såg han till att lägga emfas på hur det fortfarande hängde ihop med huvudresonemanget så att det ej skulle uppfattas som offtopic.

Uppenbarligen inte. Eller så är han helt inkapabel att begripa vad ämnet är. De Varningar jag kollade är det ju inget konstigt med, han postar OT-skit helt enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av kangasuri
Såg dessutom ur vilka trådar inlägg hade rensats bort och vilka inlägg varningar gällde. Trådar jag ej kunnat delta i på ett bra tag pga avstängning.

Nix, ren lögn. Samtliga varningar du fick som ledde till 6 månaders avstängning fick du antingen samma dag eller dagen efter du skrev inläggen

Citat:
Ursprungligen postat av kangasuri
Antingen ljuger du, reglerna har skärps sedan jag blev avstängd, eller så talar din kapten felaktigt när han menar att "häxjakt eller ej, inläggen är fortfarande offtopic".

Lögnerna står du för verkar det som. Ingenting av det du påstår stämmer ju när man kollar upp det. Dessutom är det givetvis så att inläggen är off topic även om du anser att någon bedriver en häxjakt mot dig. Håller du dig till ämnena och inte i övrigt bryter mot reglerna blir du inte avstängd.
Citera
2017-11-03, 19:20
  #17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Lögnerna står du för verkar det som. Ingenting av det du påstår stämmer ju när man kollar upp det. Dessutom är det givetvis så att inläggen är off topic även om du anser att någon bedriver en häxjakt mot dig. Håller du dig till ämnena och inte i övrigt bryter mot reglerna blir du inte avstängd.


Herregud vad dramatiskt du är.
Om någon skriver till mig "det där är ju helt sinnessjukt" och jag svarar "i kno rite?" Så slår najas in dörren och slänger ut en. Tönt..
Och ja, då hade jag fel. Jag hade för mig att avstängningstiden dubblades varje gång. Så 3 månader - 6 månader kändes logiskt. Det var länge sedan jag kunde använda det kontot så det är lätt hänt.

Men du hävdar fortfarande med 100% pricksäkerhet att man inte kan bli avstängd för gamla inlägg?
Citera
2017-11-03, 19:23
  #18
Avstängd
Förövrigt tack. Var riktigt kul att få ta del utav alla mina "extremt många och grova regelbrott jag gjort mig skyldig till de senaste åren."...
Citera
2017-11-03, 21:39
  #19
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangasuri
Herregud vad dramatiskt du är.
Om någon skriver till mig "det där är ju helt sinnessjukt" och jag svarar "i kno rite?" Så slår najas in dörren och slänger ut en. Tönt..

Inte särskilt dramatiskt alls faktiskt.

Skriver du OT-inlägg riskerar du att få en varning. Om du inte har förmåga att ta till dig det och lära dig att hålla dig till ämnet så lär du få fler varningar. Om du helt saknar förmåga att begripa regelverket har du till sist dragit på dig så många att du blir avstängd för ohörsamhet. Om du efter att ha kommit tillbaka fortfarande inte begriper upprepas samma process igen och du blir avstängd på nytt.

Det är synnerligen odramatiskt. Fullkomligt idiotiskt att inte begripa bättre givetvis efter alla de myriader påpekanden du fått, men som sagt helt odramatiskt från vår sida.

Citat:
Ursprungligen postat av kangasuri
Och ja, då hade jag fel. Jag hade för mig att avstängningstiden dubblades varje gång. Så 3 månader - 6 månader kändes logiskt. Det var länge sedan jag kunde använda det kontot så det är lätt hänt.

Men du hävdar fortfarande med 100% pricksäkerhet att man inte kan bli avstängd för gamla inlägg?

Japp, avstängning för ohörsamhet bygger på att man haft möjlighet att hörsamma varningarna, därför kan man inte varnas "i efterhand" och således inte heller bli avstängd för ohörsamhet på det viset.

Citat:
Ursprungligen postat av kangasuri
Förövrigt tack. Var riktigt kul att få ta del utav alla mina "extremt många och grova regelbrott jag gjort mig skyldig till de senaste åren."...

Ja, 25 varningar, två st 1.06-avstängningar, tre st ohörsamhetsavstängningar och 3 st 1.07-avstängningar tyder ju på vissa brister i inlärningsförmågan. Gott att du inser det själv nu åtminstone.
__________________
Senast redigerad av najas 2017-11-03 kl. 21:42.
Citera
2017-11-03, 22:52
  #20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Inte särskilt dramatiskt alls faktiskt.

Ja, 25 varningar, två st 1.06-avstängningar, tre st ohörsamhetsavstängningar och 3 st 1.07-avstängningar tyder ju på vissa brister i inlärningsförmågan. Gott att du inser det själv nu åtminstone.

Väldigt dramatiskt när 2 avstängningar för 1.06 var för år sedan och man sätter benämningen "extremt många och grova regelbrott" på det.
Sen bör det framgå varför jag har dragit på mig några 1.07. Man tappar helt enkelt respekten för erat regelverk när man blir bemött med såna välmenande och lyhörda inlägg ni har gjort i den här tråden, samt att man åker på inlägg såsom "i kno rite?"..

Men det är bra. Ska definitivt pröva på din teori om att inte åka på gamla inlägg.
Citera
2017-11-04, 13:09
  #21
Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangasuri
Antingen ljuger du, reglerna har skärps sedan jag blev avstängd, eller så talar din kapten felaktigt när han menar att "häxjakt eller ej, inläggen är fortfarande offtopic".

Om det är mig du försöker citera, se då åtminstone till att citera mig korrekt.

Citat:
Ursprungligen postat av kangasuri
Men du hävdar fortfarande med 100% pricksäkerhet att man inte kan bli avstängd för gamla inlägg?

Du kan INTE bli avstängd pga att din nemesis letar upp dina gamla inlägg och rapporterar dem. Även om RP:n är korrekt så kommer ingen påföljd att vara aktuell när så lång tid passerat.


admin5
Citera
2017-11-04, 19:49
  #22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Om det är mig du försöker citera, se då åtminstone till att citera mig korrekt.

admin5

Senast jag citera dig så försvann du? Svara om du vill att folk ska citera dig korrekt.
Citera
2017-11-05, 01:48
  #23
Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangasuri
Senast jag citera dig så försvann du? Svara om du vill att folk ska citera dig korrekt.

Som sagt; du är välkommen med din amnestiansökan om cirka ett år. Huruvida amnesti är aktuellt tar vi där och då.


admin5
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback