2017-11-02, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluttershy12
Vad tror ni kommer hända med Therese och hennes män? Det verkar ju heldött där

Ja verkligen, dem ser helt uttråkade ut av Therese närvaro och hon av deras så det lär nog inte bli nåt alls mellan henne och någon av hennes friare. Hon får nog leta vidare någon annanstans efter någon mera framåt och talför man!
Citera
2017-11-02, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Okej men är det så får man väl önska Fredrik och Yvonne lycka till. Antar att det blir ett TV-sänt bröllop då? Har det framgått ifall det blir det?

Ja Jörgen tar ju priset när det gäller svineri och otrevligt beteende mot brevskrivare tycker jag. Och tycker inte Therese är nåt alls för honom, hon är ju inte tajt i kroppen som han vill ha en tjej.

Men även om det inte är nåt mellan honom och Therese så tror jag på nåt sätt att Jörgen inte kommer gå lottlös i slutändan även om jag anser att han borde vara det. Han verkar vara en sån man som kan bete sig som en mansgris, vara knölig och kvinnor faller för honom ändå. Är ju bara att se på brevskrivaren som kom förra veckan, hon tyckte ju att "han kan vara en man för mig" "han har världens karisma" Han kan nog konsten att kollra bort tjejer som många bad guys är experter på.

Nej, det har inte framgått någonting kring deras bröllop ännu. Therese passar nog inte Jörgen, varken till utseende eller personlighet. Hon känns inte som hans typ eftersom han vill ha någon som är bitchig och väldigt ytlig av sig. Finns säkert många som gillar Jörgen jargong och som tycker att han är charmig med sin tuffa attityd. När det gäller Therese tror jag inte att det kommer bli något, känns inte som det finns något intresse varken hos henne eller hos brevskrivarna. Flera av dem har dessutom varit med i andra dejtingprogram och gjort samma intryck. Överlag så känns årets säsong som ett riktigt bottennapp.
Citera
2017-11-02, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Webbversionen är även i min bok fullständigt överlägsen tv-diton.

Hehe, den festen där var "annorlunda" ja. Vilken enorm skillnad i stämning mellan dom olika böndernas gäng med.

Det är intressant att han har ett åldersspann på nästan 20 år mellan den yngste och den äldste i sitt gäng. Inget fel i åldersskillnad så länge det klaffar givetvis men det är ändå något jag la märke till.
Jag tror också han väljer Erica till slut.

I övrigt så stör jag mig fortsatt på Jörgen, nu verkar han tillbringat natten med den enda damen han hade där då vid festen och att det skulle komma fler skiter han i därmed. Så uselt agerat och vad tusan man får ju tänka lite längre än vad som är skönast just den natten.
Om dom andra tjejerna som kommer får reda på att han legat med en av dom andra redan efter en dag så lär dom dra direkt. Det är ju inte direkt ett vettigt beteende vid ett upplägg som BSF.

Erik och Alma bara växer som par även om det blev lite väl kort från deras dejt denna gång. Man blir helt enkelt glad av att se dom ihop och det är inte direkt ofta jag känner så av att se ett tv-par.

Wille är en glad prick och lär få till ett förhållande med någon av damerna, har dock svårt att sia om exakt vem som får honom på kroken till slut.

Therese gäng verkar ju inte direkt vara så sociala, hon sa ju iofs själv att hon har svårt att släppa in folk tätt inpå sig men likväl. Alltså, den där Leonard måste väl ha någon diagnos? Han verkar så sävlig och påminner rätt mycket om Morgan i Ullared.
Jag har svårt att se deras gemensamma nämnare som känns som en nyckel för ett bra förhållande, dock tror jag som jag sagt innan att han antagligen inte skulle kommit med om inte den hon valde bort hade varit tvungen att operera foten.

Vi fick alltså en återvinning på Marcus gård med, fy tusan vad tråkigt. Hon mottogs dock "rätt" kyligt av övriga. Rent av taskigt.

Jocke fick man inte speciellt mycket mer av i den mening att man kan gissa vem han väljer, favoriten lär fortsatt vara jaktbruden dock.

På Dennis gård var det iaf så att jag väntade på att han skulle säga nåt om att övriga skulle respektera hans och Annies egentid när han på deras dejt sagt att han inte skulle gilla om någon avbröt deras egentid. Att då som Liselott (ständigt detta irritationsmoment) komma sådär är givetvis uselt gjort. Man måste respektera spelets regler helt enkelt.

Jo nog är det onekligen en mer uppsluppen stämning i webb-serien . Tyckte festen var väldigt rolig att se, Wille var ju riktigt uppe i varv av alla känslor . Hade velat se lite mer närhet mellan Erik och Alma dock men det hoppas jag kommer i nästa avsnitt. Han verkar ju bli av med en brevskrivare då också, hon som sa igår att hon hade hemlängtan.

Tror inte Therese väljer någon alls, dem är uttråkade av henne och hon av dem efter vad man sett. Leonard skulle jag gissa har en mildare släng av Asperger eller liknande. Han verkar ha svårt att hitta trådarna i det sociala samspelet och verkar insnöad på specialintressen. Tror inte heller han hade varit kvar nu om inte den fjärde killen hade behövt en operation.

Ja Jörgen kör vidare i sina sviniga invanda spår. Jag hoppas de resterande som kommer till honom får redan på natten med Diana och sen drar därifrån direkt! Skulle vara nyttigt för Jörgen att få känna på det. Vad Diana ser hos honom är för mig en gåta, men hon har väl inga större krav eftersom hon verkar tycka att Jörgen är så fantastisk.

Japp, ännu en återvinning i årets säsong , tror hon att hon ska passa bättre nu med Johans kompis , tror inte hon är nåt alls för Marcus, den enda jag kan se honom med är Erica och tror också att han väljer henne i slutändan. Man ser ju att hon är den Marcus dras till naturligt!

Jag tycker det var fantastiskt att se Dennis och Annie tillsammans i gårdagens avsnitt. Dem passar så bra ihop och när dem var ute med sina hundar så såg jag ett par som hade väldig kemi . Hade gärna velat se lite pussar där och inte bara en kram!

Liselott, ja vad ska man säga, helt knäpp och väldigt labil!! Jag hoppas det är val hos Dennis nästa vecka så hon äntligen kan få ta sitt pick och pack och dra!!
Citera
2017-11-02, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Nej, det har inte framgått någonting kring deras bröllop ännu. Therese passar nog inte Jörgen, varken till utseende eller personlighet. Hon känns inte som hans typ eftersom han vill ha någon som är bitchig och väldigt ytlig av sig. Finns säkert många som gillar Jörgen jargong och som tycker att han är charmig med sin tuffa attityd. När det gäller Therese tror jag inte att det kommer bli något, känns inte som det finns något intresse varken hos henne eller hos brevskrivarna. Flera av dem har dessutom varit med i andra dejtingprogram och gjort samma intryck. Överlag så känns årets säsong som ett riktigt bottennapp.

Om det inte framgått nåt, hur vet man ens att det är dem två som kommer gifta sig?

Nej tror inte riktigt Therese har den tajta kropp som Jörgen säker och han verkar ju iaf just nu gilla den tjejen som är där. Han hoppade ju i säng med henne efter vad vi kunde se och sen morgonen efter så kommer en ny dam och det ska väl komma en till. Hoppas dem får reda på detta och drar direkt.

Tror inte heller det kommer bli nåt mellan Therese och hennes friare, dem verkar uttråkade av henne och hon av dem. Leonard är ju onekligen ett kapitel för sig.

Allt är inte perfekt i året säsong, men den är ju klart bättre än förra årets
Citera
2017-11-02, 16:45
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Han den där bonntypen som inte ville byta blöjor, han verkade mer intresserad av att sitta och leka med blommorna än träskpaddan brevid honom, noterade hur kan verkligen satt bortvänd från henne när de snackade, såg ytterst komiskt ut.
Hoppas också han bjuder på mer stereotypiskt bondlurksbeteende också.
Det enda intressanta är ju annars de grabbarna med yngre tjejer, de äldre damerna är ju riktiga rishögar och med tanke på hur överösta bönderna blir med brev borde de ju kunna hitta nåt bättre bland brevhögarna.
http://www.bilddump.se/bilder/20171102161055-90.224.4.201.png
Citera
2017-11-02, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlands.guld
Han den där bonntypen som inte ville byta blöjor, han verkade mer intresserad av att sitta och leka med blommorna än träskpaddan brevid honom, noterade hur kan verkligen satt bortvänd från henne när de snackade, såg ytterst komiskt ut.
Hoppas också han bjuder på mer stereotypiskt bondlurksbeteende också.
Det enda intressanta är ju annars de grabbarna med yngre tjejer, de äldre damerna är ju riktiga rishögar och med tanke på hur överösta bönderna blir med brev borde de ju kunna hitta nåt bättre bland brevhögarna.
http://www.bilddump.se/bilder/20171102161055-90.224.4.201.png

Ja Fredrik som hoppade av BSF fick ju riktigt tråkiga tjejer bland sina utvalda och även Marcus tjejer förutom Erica verkar ju inte vara mycket att hänga i granen när det kommer till personlighet.

Tror definitivt att det blir Erica han kommer välja, hon är ju den som tar för sig och visar intresse för Marcus.
Citera
2017-11-02, 17:33
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pleiadesz
Tycker ärligt webseriens deltagare är mer intressanta i år än tv-upplagan
Absolut. Undrar om TV4 har insett vilket misstag de har gjort gällande urvalet till det ordinarie programmet?
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Lite synd om Marcus. Förutom Erica (som är antagligen är lite för ung och dryg för honom) så är det ju inga skönheter eller sköna personligheter precis han har på gården. Han lär väl gå efter Erica och se var det barkar. Men dom känns inte riktigt rätt för varann.
Citat:
Tror definitivt att det blir Erica han kommer välja, hon är ju den som tar för sig och visar intresse för Marcus.
Synd om inte Marcus genomskådar den osympatiska Erica. Det är ju inte precis svårt att se hur hon beter sig heller. Jag hoppas att han inte väljer någon alls för ingen är rätt för honom i det där gänget.

Citat:
Verkar ju som Jörgens "nuvarande" tjej sitter lite löst med tanke på hans kommentar. Hon frågar om det finns hästar och ifall man kan få rida, Jörgen svarar "ja höhö, om du är kvar så länge vill säga" .
Jag noterade också det. Vilken attityd alltså...

Citat:
I övrigt så stör jag mig fortsatt på Jörgen, nu verkar han tillbringat natten med den enda damen han hade där då vid festen och att det skulle komma fler skiter han i därmed.

Riktigt billigt beteende om det nu stämmer att det var så, men det är ju så vi alla tycks ha uppfattat det i alla fall. Föga förvånande när det gäller honom.
Citat:
Alltså, den där Leonard måste väl ha någon diagnos? Han verkar så sävlig och påminner rätt mycket om Morgan i Ullared.
Citat:
Leonard skulle jag gissa har en mildare släng av Asperger eller liknande. Han verkar ha svårt att hitta trådarna i det sociala samspelet och verkar insnöad på specialintressen. Tror inte heller han hade varit kvar nu om inte den fjärde killen hade behövt en operation.
Tror också det måste handla om någon slags diagnos. Han har svårt med ögonkontakten med.

Citat:
På Dennis gård var det iaf så att jag väntade på att han skulle säga nåt om att övriga skulle respektera hans och Annies egentid när han på deras dejt sagt att han inte skulle gilla om någon avbröt deras egentid. Att då som Liselott (ständigt detta irritationsmoment) komma sådär är givetvis uselt gjort. Man måste respektera spelets regler helt enkelt.
Jag tror att Dennis är rätt mesig och konflikträdd. Snacka är en sak, att agera en annan.
Hoppas han ändå registrerar det hela och tar det till sig inför kommande val.

Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Nog för att det är skönt när det är städat men att gå till sån överdrift som Jocke gör känns direkt otrivsamt. Jag känner mig inte hemma om det är sådär kliniskt, sterilt rent med överdrivet "perfekt". Och att han går omkring sådär nitiskt med dammsugaren känns militäriskt. Det är allt annat än attraherande hos en kille.
Att vara pedant är inte särskilt attraktivt och kan bli rätt jobbigt i längden.
Jag tycker fortfarande att han sköter sig bra dock och alla har vi ju våra fördelar och nackdelar.
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Vilka snobbiga krav han hade på den där tjejen med tunna håret också. Flytta till en närmre stad, så de kunde börja vara särbo.
Här kändes det mest som om han använde avståndet som en ursäkt för att inte kunna inleda nåt.
Är det rätt så är 60 mil inte så jobbigt när det handlar om att ses under helger osv. Det är ju något som man är beredd på att ta, särskilt eftersom det bara handlar om en begränsad tid innan man förhoppningsvis är redo att fatta beslutet om att flytta ihop. Knappast någon uppoffring om det handlar om ens livs kärlek.
Citat:
Ursprungligen postat av fluttershy12
Vad tror ni kommer hända med Therese och hennes män? Det verkar ju heldött där
Det är ju frågan om det blir nåt mellan Jörgen och Therese vilket det spekulerats om i tråden, det är ju inte helt utrett verkar det som. I så fall har det ju inte funkat med brevskrivarna alls för någon av dem.
Citera
2017-11-02, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Absolut. Undrar om TV4 har insett vilket misstag de har gjort gällande urvalet till det ordinarie programmet?

Synd om inte Marcus genomskådar den osympatiska Erica. Det är ju inte precis svårt att se hur hon beter sig heller. Jag hoppas att han inte väljer någon alls för ingen är rätt för honom i det där gänget.

Jag noterade också det. Vilken attityd alltså...

Riktigt billigt beteende om det nu stämmer att det var så, men det är ju så vi alla tycks ha uppfattat det i alla fall. Föga förvånande när det gäller honom.

Tror också det måste handla om någon slags diagnos. Han har svårt med ögonkontakten med.

Jag tror att Dennis är rätt mesig och konflikträdd. Snacka är en sak, att agera en annan.
Hoppas han ändå registrerar det hela och tar det till sig inför kommande val.

Att vara pedant är inte särskilt attraktivt och kan bli rätt jobbigt i längden.
Jag tycker fortfarande att han sköter sig bra dock och alla har vi ju våra fördelar och nackdelar.

Här kändes det mest som om han använde avståndet som en ursäkt för att inte kunna inleda nåt.
Är det rätt så är 60 mil inte så jobbigt när det handlar om att ses under helger osv. Det är ju något som man är beredd på att ta, särskilt eftersom det bara handlar om en begränsad tid innan man förhoppningsvis är redo att fatta beslutet om att flytta ihop. Knappast någon uppoffring om det handlar om ens livs kärlek.

Det är ju frågan om det blir nåt mellan Jörgen och Therese vilket det spekulerats om i tråden, det är ju inte helt utrett verkar det som. I så fall har det ju inte funkat med brevskrivarna alls för någon av dem.

Nej det kan ju lika gärna bli så att Marcus inte väljer någon alls, att han som en del andra bönder väljer att leta vidare bland friare i brevhögen eller på egen hand. Men tror att han är lite förtrollad av Erica just av den orsaken att hon är så mycket mera på och snyggare än övriga urvalet, även om det kan tyckas fel att gå efter.

Ja att inte Diana tog varning av Jörgens dryga kommentar där, hon borde ju vänt och gått men istället så festar hon och sen (ligger?) med honom.

Dennis sa ju till Linda redan på slottet att han är konflikträdd och att han hoppas att tjejerna kommer kunna hålla sams så han slipper "rycka ut"

Kan ju vara så att Joacim känner minst för just den tjejen och då använder han avståndet som en ursäkt för att han har svårt att säga rakt ut som det. Men om han vet med sig själv att han vill börja som särbo så kan det ju tyckas lite underligt att han väljer en tjej till gården som bor 60 mil bort? Han borde ju kunna ana att hon har vänner och allt i sin hemstad och kanske inte vill flytta ensam till en främmande stad nära honom för att kunna vara särbo till en början.
Citera
2017-11-02, 17:48
Medlem
Citat:
Om det inte framgått nåt, hur vet man ens att det är dem två som kommer gifta sig?

Nej tror inte riktigt Therese har den tajta kropp som Jörgen säker och han verkar ju iaf just nu gilla den tjejen som är där. Han hoppade ju i säng med henne efter vad vi kunde se och sen morgonen efter så kommer en ny dam och det ska väl komma en till. Hoppas dem får reda på detta och drar direkt.

Tror inte heller det kommer bli nåt mellan Therese och hennes friare, dem verkar uttråkade av henne och hon av dem. Leonard är ju onekligen ett kapitel för sig.

Allt är inte perfekt i året säsong, men den är ju klart bättre än förra årets

Ja, hur vet man det Det saknas någon riktigt underhållande karaktär i år, någon som sticker ut ur mängden och vågar bjuda på sig själv. Känns tveksamt om Jörgen ens vill ha ett seriöst förhållande. Han vill nog mest träffa någon och ha kul med för stunden. Therese får nog söka efter kärleken på annat håll.
Citera
2017-11-02, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Ja, hur vet man det Det saknas någon riktigt underhållande karaktär i år, någon som sticker ut ur mängden och vågar bjuda på sig själv. Känns tveksamt om Jörgen ens vill ha ett seriöst förhållande. Han vill nog mest träffa någon och ha kul med för stunden. Therese får nog söka efter kärleken på annat håll.

Ja jag undrar hur man kan veta det?? Det var en seriöst ställd fråga och inget skämt! Om ingen gått ut med det hur kan du veta att det är Fredrik och Yvonne som kommer gifta sig?

Ja det är ju inte någon bonde som direkt sticker ut och avviker från normen, ja det skulle väl möjligen vara Jörgen då som sticker ut lite men på ett otroligt negativt sätt. Han kanske vill ha ett seriöst förhållande men då måste ju tjejen uppfylla hans meterlånga lista på krav och det blir nog svårt att få tag i en sån tjej.

Ja man är ju inte förvånad att han passar på och ligger med Diana, man får ju se vad som sker nästa vecka när han blir tagen på sängen av nästa brevskrivare.

Enligt en del uppgifter så verkar ju Therese dras till Jörgen och vice versa.....
Citera
2017-11-02, 18:40
Medlem
Citat:
Ja jag undrar hur man kan veta det?? Det var en seriöst ställd fråga och inget skämt! Om ingen gått ut med det hur kan du veta att det är Fredrik och Yvonne som kommer gifta sig?

Ja det är ju inte någon bonde som direkt sticker ut och avviker från normen, ja det skulle väl möjligen vara Jörgen då som sticker ut lite men på ett otroligt negativt sätt. Han kanske vill ha ett seriöst förhållande men då måste ju tjejen uppfylla hans meterlånga lista på krav och det blir nog svårt att få tag i en sån tjej.

Ja man är ju inte förvånad att han passar på och ligger med Diana, man får ju se vad som sker nästa vecka när han blir tagen på sängen av nästa brevskrivare.

Enligt en del uppgifter så verkar ju Therese dras till Jörgen och vice versa.....

Ja, det kommer jag såklart inte att avslöja Jag tror inte på ryktet om att Jörgen och Therese har fallit för varandra, de känns alldeles för olika. Dessutom så lever ju inte hon upp till hans krav och då blir det ju svårt. Nej, Jörgen är nog bara ute efter en enda sak och det borde han ju kunna hitta någon annanstans. Han gör parodi på sig själv med sina klumpiga uttalanden.
Citera
2017-11-02, 18:40
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Kollade även webversionen nyss, de verkar som de sållat bort de värsta freakbönderna, för når år sen var var det ju flera rejäla stolpskott till lodisar där tänderna stod hejvilt i käften kepsen på sniskan och såg allmänt skitiga och grisiga ut, men vissa kandidater i denna säsongen bjuder ändå på nöjesvärde: När therese ska gå iväg med han som gillar modelltåg, de kändes mer som han var med sin vårdare;
"Jag vet att du tycker det är jättekul med film, data och internet, men du har inga andra intressen?" Minimal ögonkontakt och han tittade mest ner i backen. Lite aspergervarning.

Erik verkade fatta ganska snabbt att de skulle bli ett nersupet kalas och ville isolera sin tjejer rätt snabbt, bra beslut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in