2017-11-01, 23:36
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Det kanske är så att Annie tycker det är lite jobbigt med kamerorna och därför är lite tillbaka. Kanske hon blir mer full av liv ifall hon skulle bli sist kvar och får vara ensam med Dennis på resan och att man då får se en ny Annie? Jo lite mycket "hon är fin att titta på", men man vet ju inte vad Dennis har haft för tjejer innan, kanske han inte varit med om att nån sån snygg tjej som Annie visat intresse för honom innan och därför blir det mest såna kommentarer?!
Jag tror att hon är sån till sin personlighet bara så det blir nog inte mer liv i henne än det vi sett tyvärr. Så hon är lite för blek till sättet enligt min uppfattning.

Citat:
Jo jag förstår ju vad du menar, hon kom med ganska onödiga kommentarer gällande Marcus längd och jag hade svårt att tyda hur han tog det. Sen är hon lite blandad i sitt sätt, hon säger lite taskiga saker ena sekunden och i nästa så verkar hon intresserad och säger "alla vill väl ha en händig man som jobbar" och flörtar med honom i utebadet. Han kommer nog dock dras till henne eftersom hon är den yngsta och snyggaste i hans gäng. Den han satt och pratade barn med verkar ha inte gilla och inte heller den andra som han ignorerar nästa vecka.
Nej, konkurrensen är ju inget vidare i det där gänget - vilket hon föga sympatiskt kommenterade själv. Tycker det är bättre att han inte väljer någon i så fall, än blir tillsammans med en så otrevlig person.

Citat:
a jag fattar inte heller, skrev hon brev till både Marcus och Johan då eller? Nu när du säger det så kanske det är som så att han inte valt ut henne själv, men varför väljer produktionen ut just henne som tjejen nummer 4 på Marcus gård?! Tror dem att hon ska ha mer gemensamt med Johans kompis? Eller kan hon ha tjatat på produktionen att hon till varje pris vill vara med och ha en bonde i sitt liv? Man undrar lite hur det kommer utvecklas på hans gård, om tjejer där också ska välja att frivilligt åka hem?!
Hela Marcus medverkan är konstig. När man valde honom i våras så var han ju inte tänkt att vara nån slags reserv, rimligen borde han ju då haft samma möjligheter att välja deltagare som de andra bönderna. Fast det känns ju inte så och vi har ju inte ens sett Marcus få några brev.
Allt känns bara ihopslängt på en eftermiddag utan någon närmare eftertanke.
Att den här kvinnan "återanvändes" förstärker ju bara det intrycket.

Citat:
Vi ska se avsnittet snart men väldigt synd att dem visar lite i detta avsnittet också av Erik och Alma. Okej att lägga en del tid på Wille men varför ska dem lägga mer tid på Jörgen än på erik? Det finns ju ingen orsak.

Åh fasen, han tillbringar natten med henne, ja inget förvånar när det gäller Jörgen och då är han ju göra samma med resterande som kommer.

Nej lär nog inte bli några stora passioner mellan Therese och hennes brevskrivare.
Var inte meningen att spoila men i och med att avsnittet har lagts ut och det är så pass sent så trodde jag att det skulle vara ok att kommentera.

Vet inte om de tillbringade natten tillsammans med produktionen fick det att framstå så, i alla fall i mina ögon.
Citera
2017-11-01, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Jag tror att hon är sån till sin personlighet bara så det blir nog inte mer liv i henne än det vi sett tyvärr. Så hon är lite för blek till sättet enligt min uppfattning.

Nej, konkurrensen är ju inget vidare i det där gänget - vilket hon föga sympatiskt kommenterade själv. Tycker det är bättre att han inte väljer någon i så fall, än blir tillsammans med en så otrevlig person.

Hela Marcus medverkan är konstig. När man valde honom i våras så var han ju inte tänkt att vara nån slags reserv, rimligen borde han ju då haft samma möjligheter att välja deltagare som de andra bönderna. Fast det känns ju inte så och vi har ju inte ens sett Marcus få några brev.
Allt känns bara ihopslängt på en eftermiddag utan någon närmare eftertanke.
Att den här kvinnan "återanvändes" förstärker ju bara det intrycket.

Var inte meningen att spoila men i och med att avsnittet har lagts ut och det är så pass sent så trodde jag att det skulle vara ok att kommentera.

Vet inte om de tillbringade natten tillsammans med produktionen fick det att framstå så, i alla fall i mina ögon.

Nejdå, det är ingen fara, du spoilade inget gällande webb-serien .

Ja när du säger saker så börjar man tänka till lite och det verkar ju mer och mer som det är mycket som bara är ihop plockat när det gäller Marcus tjejer, kanske det är så att Linda har valt ut tjejer, men samtidigt så fick han ju massor med mail i våras under de två dagar som tjejer hade på sig att skriva till honom? Är nog mycket bakom kulisserna som vi aldrig får veta.

Nej jag hade inte valt Erika men är ju fler bönder som kollras bort av den yngsta och "snyggaste" och väljer henne utan att vilja se hennes personlighet. Skulle hon bli vald så lär hon nog inte stanna länge hos Marcus efter att kamerorna slocknat.
Citera
2017-11-01, 23:51
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Nejdå, det är ingen fara, du spoilade inget gällande webb-serien .
Vad bra

Citat:
Ja när du säger saker så börjar man tänka till lite och det verkar ju mer och mer som det är mycket som bara är ihop plockat när det gäller Marcus tjejer, kanske det är så att Linda har valt ut tjejer, men samtidigt så fick han ju massor med mail i våras under de två dagar som tjejer hade på sig att skriva till honom? Är nog mycket bakom kulisserna som vi aldrig får veta.
Vad var det med två dagar? Till Marcus? Har aldrig hört att det skulle vara bråttom att skriva till honom eller att han fått massor av mejl... Det var väl främst Joacim där det var mer brådskande eftersom han kom in som reserv.

Citat:
Nej jag hade inte valt Erika men är ju fler bönder som kollras bort av den yngsta och "snyggaste" och väljer henne utan att vilja se hennes personlighet. Skulle hon bli vald så lär hon nog inte stanna länge hos Marcus efter att kamerorna slocknat.
Här är ju tjejen ifråga dock så uppenbart otrevlig att det blir dålig stämning när en ny kvinna anländer. Svårt att ignorera en sådan taskig personlighet...
Citera
2017-11-01, 23:55
Medlem
Tycker ärligt webseriens deltagare är mer intressanta i år än tv-upplagan

var fan i mig fantastisk tv-underhållningen den stora gruppfesten där det pimplades Bulgariskt vin
Citera
2017-11-01, 23:57
Medlem
calvinclowns avatar
Citat:
Vi ska se avsnittet snart men väldigt synd att dem visar lite i detta avsnittet också av Erik och Alma. Okej att lägga en del tid på Wille men varför ska dem lägga mer tid på Jörgen än på erik? Det finns ju ingen orsak.

Åh fasen, han tillbringar natten med henne, ja inget förvånar när det gäller Jörgen och då är han ju göra samma med resterande som kommer.

Nej lär nog inte bli några stora passioner mellan Therese och hennes brevskrivare.

Jörgen är underhållande. Han är en given favorit och en tittarsuccé. Den nya bruden passar honom.

Erik är kul att titta på för tjejerna men det händer för lite.

Joacim är klockren i tv väldigt proffsig.

Wille är en charmör.

Sen Liselott är ju söt men han kommer mista Annies intresse om han fortsätter.
Citera
2017-11-02, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Vad bra

Vad var det med två dagar? Till Marcus? Har aldrig hört att det skulle vara bråttom att skriva till honom eller att han fått massor av mejl... Det var väl främst Joacim där det var mer brådskande eftersom han kom in som reserv.

Här är ju tjejen ifråga dock så uppenbart otrevlig att det blir dålig stämning när en ny kvinna anländer. Svårt att ignorera en sådan taskig personlighet...

Nu har man sett webb-serien och det var ju roligare än dagens avsnitt av ordinarie programmet. Verkar ju som Jörgens "nuvarande" tjej sitter lite löst med tanke på hans kommentar. Hon frågar om det finns hästar och ifall man kan få rida, Jörgen svarar "ja höhö, om du är kvar så länge vill säga" . Sen blir det ju dråpligt nästa veckan när nästa tjejen dyker upp och ja jag tycker också det såg ut som han spenderade natten med Diana.

Jaha, jag hade fått för mig att det var bråttom med mail till Marcus med men kanske har missuppfattat då. Ja eller så "väljer" han att inte se hur hon vill skapa dålig stämning.
Citera
2017-11-02, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calvinclown
Jörgen är underhållande. Han är en given favorit och en tittarsuccé. Den nya bruden passar honom.

Erik är kul att titta på för tjejerna men det händer för lite.

Joacim är klockren i tv väldigt proffsig.

Wille är en charmör.

Sen Liselott är ju söt men han kommer mista Annies intresse om han fortsätter.

Underhållande, ja, jo på ett sätt men tycker det underhållande förtas av hans drullighet och sviniga beteende. Skulle tro att han bara utnyttjade tjejen som man såg att han gick och la sig med efter festen och sen kör han vidare. Men visst, drullighet går kanske hem i vissa stugor.

Håller med om Erik, trodde det iaf skulle bli lite pussar mellan honom och nån av hans tjejer kväll på festen. Och det verkar ju som en av hans tjejer kommer lämna nästa vecka, hon som hade hemlängtan redan idag.

Onekligen, Wille blir riktigt farlig efter x antal glas vin .

Visst, Liselott är söt men har ett sätt som förtar det söta hon har enligt mig då. Hur menar du?? Att Dennis kommer mista Annies intresse ifall han låter Liselott stanna på gården? Eller för att han nobbar att dansa med henne i nästa vecka och dansar med Liselott??
Citera
2017-11-02, 08:09
Medlem
Steff83s avatar
Lite synd om Marcus. Förutom Erica (som är antagligen är lite för ung och dryg för honom) så är det ju inga skönheter eller sköna personligheter precis han har på gården. Han lär väl gå efter Erica och se var det barkar. Men dom känns inte riktigt rätt för varann.
Senast redigerad av Steff83 2017-11-02 kl. 08:17.
Citera
2017-11-02, 14:07
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pleiadesz
Tycker ärligt webseriens deltagare är mer intressanta i år än tv-upplagan

var fan i mig fantastisk tv-underhållningen den stora gruppfesten där det pimplades Bulgariskt vin

Webbversionen är även i min bok fullständigt överlägsen tv-diton.

Hehe, den festen där var "annorlunda" ja. Vilken enorm skillnad i stämning mellan dom olika böndernas gäng med.

Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Lite synd om Marcus. Förutom Erica (som är antagligen är lite för ung och dryg för honom) så är det ju inga skönheter eller sköna personligheter precis han har på gården. Han lär väl gå efter Erica och se var det barkar. Men dom känns inte riktigt rätt för varann.

Det är intressant att han har ett åldersspann på nästan 20 år mellan den yngste och den äldste i sitt gäng. Inget fel i åldersskillnad så länge det klaffar givetvis men det är ändå något jag la märke till.
Jag tror också han väljer Erica till slut.

I övrigt så stör jag mig fortsatt på Jörgen, nu verkar han tillbringat natten med den enda damen han hade där då vid festen och att det skulle komma fler skiter han i därmed. Så uselt agerat och vad tusan man får ju tänka lite längre än vad som är skönast just den natten.
Om dom andra tjejerna som kommer får reda på att han legat med en av dom andra redan efter en dag så lär dom dra direkt. Det är ju inte direkt ett vettigt beteende vid ett upplägg som BSF.

Erik och Alma bara växer som par även om det blev lite väl kort från deras dejt denna gång. Man blir helt enkelt glad av att se dom ihop och det är inte direkt ofta jag känner så av att se ett tv-par.

Wille är en glad prick och lär få till ett förhållande med någon av damerna, har dock svårt att sia om exakt vem som får honom på kroken till slut.

Therese gäng verkar ju inte direkt vara så sociala, hon sa ju iofs själv att hon har svårt att släppa in folk tätt inpå sig men likväl. Alltså, den där Leonard måste väl ha någon diagnos? Han verkar så sävlig och påminner rätt mycket om Morgan i Ullared.
Jag har svårt att se deras gemensamma nämnare som känns som en nyckel för ett bra förhållande, dock tror jag som jag sagt innan att han antagligen inte skulle kommit med om inte den hon valde bort hade varit tvungen att operera foten.

Vi fick alltså en återvinning på Marcus gård med, fy tusan vad tråkigt. Hon mottogs dock "rätt" kyligt av övriga. Rent av taskigt.

Jocke fick man inte speciellt mycket mer av i den mening att man kan gissa vem han väljer, favoriten lär fortsatt vara jaktbruden dock.

På Dennis gård var det iaf så att jag väntade på att han skulle säga nåt om att övriga skulle respektera hans och Annies egentid när han på deras dejt sagt att han inte skulle gilla om någon avbröt deras egentid. Att då som Liselott (ständigt detta irritationsmoment) komma sådär är givetvis uselt gjort. Man måste respektera spelets regler helt enkelt.
Citera
2017-11-02, 15:06
Medlem
dialektikers avatar
Nog för att det är skönt när det är städat men att gå till sån överdrift som Jocke gör känns direkt otrivsamt. Jag känner mig inte hemma om det är sådär kliniskt, sterilt rent med överdrivet "perfekt". Och att han går omkring sådär nitiskt med dammsugaren känns militäriskt. Det är allt annat än attraherande hos en kille.
Han känns allt annat än kreativ eller spännande.

Vilka snobbiga krav han hade på den där tjejen med tunna håret också. Flytta till en närmre stad, så de kunde börja vara särbo.

Nä, han har seglat upp som riktigt osympatisk, för mig.
Senast redigerad av dialektiker 2017-11-02 kl. 15:08.
Citera
2017-11-02, 15:47
Medlem
Vad tror ni kommer hända med Therese och hennes män? Det verkar ju heldött där
Citera
2017-11-02, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Nog för att det är skönt när det är städat men att gå till sån överdrift som Jocke gör känns direkt otrivsamt. Jag känner mig inte hemma om det är sådär kliniskt, sterilt rent med överdrivet "perfekt". Och att han går omkring sådär nitiskt med dammsugaren känns militäriskt. Det är allt annat än attraherande hos en kille.
Han känns allt annat än kreativ eller spännande.

Vilka snobbiga krav han hade på den där tjejen med tunna håret också. Flytta till en närmre stad, så de kunde börja vara särbo.

Nä, han har seglat upp som riktigt osympatisk, för mig.

Det är väl inget fel i att han vill ha det rent och snyggt på sin gård?! Jag städar minst lika mycket som Joacim.

Varför är det snobbigt? Joacim säger ju bara vad han önskar och vill när det kommer till relationer och ser inget fel i det alls! Tycker snarare att han är riktigt bra som säger rakt ut till tjejerna vad han vill och tycker.

Han är helt klart den vettigaste "hunken" som varit med i BSF och som har väldigt många djupa sidor också som är kul att se!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in