• 1
  • 2
2017-11-01, 15:08
Medlem
steffeehs avatar
Har hittat en begagnad bil som motsvarar alla mina förväntningar - förutom att den saknar Aux.
Kan låta lite löjligt, men Aux är rätt viktigt för mig.

Kan man komma runt detta utan att ta till horribla adaptrar av olika slag? Alla adaptrar till Aux jag varit med genom tiderna; kassettspelare, radiosändare, etc - har fungerat fruktansvärt dåligt, och är därför inget jag vill använda mej av.

Kan man byta bilstereo till en med Aux? För vilket pris isåfall? Bilstereon i denna bilen tycks ha lite annorlunda formfaktor än den typiska tredjeparts bilstereo man hittar i butiker.

Bilen i fråga är en Hyundai I30 1.6 GDI 5dr 2013-årsmodell
Senast redigerad av steffeeh 2017-11-01 kl. 15:13.
Citera
2017-11-01, 15:16
Medlem
kobents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steffeeh
Har hittat en begagnad bil som motsvarar alla mina förväntningar - förutom att den saknar Aux.

Kan man komma runt detta utan att ta till horribla adaptrar av olika slag? Alla adaptrar till Aux jag varit med genom tiderna; kassettspelare, radiosändare, etc - har fungerat fruktansvärt dåligt, och är därför inget jag vill använda mej av.

Kan man byta bilstereo till en med Aux? För vilket pris isåfall? Bilstereon i denna bilen tycks ha lite annorlunda formfaktor än den typiska tredjeparts bilstereo man hittar i butiker.

https://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-...11-/index.html

Testa att googla innan du skapar en tråd!
Citera
2017-11-01, 15:32
Medlem
steffeehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kobent
https://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-...11-/index.html

Testa att googla innan du skapar en tråd!

Först måste man veta vad man ska googla efter... Kan inget om sånt här.
Köper man då till en kabel med RCA-hona och Aux-hane utöver de du länkade? Var låter man sladden gå?
Citera
2017-11-01, 15:37
Medlem
kobents avatar
Citat:
Först måste man veta vad man ska googla efter... Kan inget om sånt här.
Köper man då till en kabel med RCA-hona och Aux-hane utöver de du länkade? Var låter man sladden gå?

Sorry kan ej svara på det, någon annan vet säkert. Men med den jag länkade så måste du även köpa en 2din radio som troligtvis har bluetooth och 3.5mm uttag.

Med den där kabeln du snackar om så kanske du slipper köpa båda sakerna jag snackar om och bara köra på med original radion, låter som ett billigare alternativ.

Dock ser jag inte problemet med fm sändare, tycker dem fungerar utmärkt.
Citera
2017-11-01, 15:45
Bannlyst
En ny stereo med aux och usb får du för 300 spänn.

Edit 400 http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bi...eo-2000032452/
Lägger du till en hundring så får du en Pioneer!
Senast redigerad av MetalBear 2017-11-01 kl. 15:49.
Citera
2017-11-01, 15:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kobent
Sorry kan ej svara på det, någon annan vet säkert. Men med den jag länkade så måste du även köpa en 2din radio som troligtvis har bluetooth och 3.5mm uttag.

Med den där kabeln du snackar om så kanske du slipper köpa båda sakerna jag snackar om och bara köra på med original radion, låter som ett billigare alternativ.

Dock ser jag inte problemet med fm sändare, tycker dem fungerar utmärkt.

Att tycka att fmsändare fungerar utmärkt är du väldigt ensam om, sämre ljudkvalitet får man leta efter!
Citera
2017-11-01, 16:43
Medlem
WhyAreYouBrainDeads avatar
Otroligt att en bil från 2013 saknar en AUX utgång som standard.Men det kan ju lätt åtgärdats.som någon länkade tidigare så åk in på BRL eller dylikt så pröjsar du lite så får du detta monterat.Ett USB uttag är ju klart bättre att ha så att man använda ett USB-Minne t,e.x .FM-Sändarna kan man ju glömma, visst funkar detta någorlunda men inget roligt i längden..

Kolla noga i användarhandboken, så det kanske finns ändå AUX och USB, under någonstans?
Senast redigerad av WhyAreYouBrainDead 2017-11-01 kl. 16:47.
Citera
2017-11-01, 16:50
Medlem
Dr Wolfs avatar
Har du kollat att den inte har Bluetooth...
Citera
2017-11-01, 16:54
Medlem
Herre jesus då alla nya bilar efter 2010 har anntingen AUX, USB eller SD Kort ? Vilket bil märke har du ? är bilen 10år gammal el äldre så fattar jag att det saknas men köp då en bil stereo på netonnet så får du alla 3 kontakter och sedan tuta o köra. Kostar max 1000kr
Citera
2017-11-01, 18:16
Medlem
Vad behöver man AUX till 2017?
Citera
2017-11-01, 18:24
Medlem
BNCs avatar
FM-sändare av åtminstone halvbra kvalité, fungerar utmärkt nu för tiden.

Har någon från Biltema som fungerar fint.
Citera
2017-11-01, 19:02
Medlem
Kaustis avatar
Citat:

Varför inte bara använda Bluetooth?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här