Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-26, 04:20
  #2689
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotogenspis
Jag sålde mitt wii u för 2500 nu kan man köpa nytt på gamestop för 500 det ska jag göra sen när de kommer in ett.

Eh...500? Vad drömde du här näst?
Citera
2017-03-26, 22:15
  #2690
Medlem
Finns det någon mod/chip likande till wii u så man kan spela alla spel gratis?
Citera
2017-03-31, 19:23
  #2691
Medlem
Har ett Wii U Basic 8gb.
Köpte Lego Dimensions i veckan och drog igång det idag.
När man startat spelet så vill den göra en uppdatering, men går då ej att göra eftersom det kräver typ 6gb ledigt på systemdisken. Eftersom OS tar typ över 4gb så är ju detta helt omöjligt. Kopplade in en extern hdd men det hjälpte föga då det är systemdisken som behöver utrymmet. Hur i helvetet gör man nu?
Citera
2017-04-01, 02:07
  #2692
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotogenspis
Jag sålde mitt wii u för 2500 nu kan man köpa nytt på gamestop för 500 det ska jag göra sen när de kommer in ett.

En begangnad maskin antar jag. Finns inga nya att få tag på någonstans just nu då de slutat produceras.
Citera
2017-08-16, 20:08
  #2693
Medlem
Dalus avatar
Hej!
Fick tag på ett Wii u här för ett tag sen, mina döttrar gillar Mariokart.
Vilka spel kan man spela med Wii Zappern på Wii u?
Tacksam för svar!
MVH Dalu
Citera
2017-09-02, 04:45
  #2694
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalu
Hej!
Fick tag på ett Wii u här för ett tag sen, mina döttrar gillar Mariokart.
Vilka spel kan man spela med Wii Zappern på Wii u?
Tacksam för svar!
MVH Dalu

Wii U spel är främst spelbart med Gamepad och pro kontroller.
Men det finns spel där Wii kontrollern stödjs. Bland annat Pikmin 3.
Sen kan man köpa Wii spel och lira på Wii U där alla spel körs flitigt med Wii kontrollern.
Citera
2017-10-30, 12:31
  #2695
Medlem
Primat91s avatar
Jag hade tänk införskaffa mig ett wii u och softmodda det för att spela backups från hårddisk. Den senaste (brasilianska) metoden verkar kräva en viss systemuppdatering, räcker det med att köpa en ny från typ amazon eller måste man skaffa ett sånt där legospel eller liknande också? Och hur funkar det med begagnat?

Tacksam för svar
__________________
Senast redigerad av Primat91 2017-10-30 kl. 12:33. Anledning: Tillägg
Citera
2017-10-31, 22:59
  #2696
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Primat91
Jag hade tänk införskaffa mig ett wii u och softmodda det för att spela backups från hårddisk. Den senaste (brasilianska) metoden verkar kräva en viss systemuppdatering, räcker det med att köpa en ny från typ amazon eller måste man skaffa ett sånt där legospel eller liknande också? Och hur funkar det med begagnat?

Tacksam för svar

Jag körde efter den här guiden: http://gbatemp.net/threads/guide-noo...acking.451297/

Man köper något av ds spelen i eshopen som listas i deras guide.
Är wiiu:n registrerad inom ett visst datum så är "Dr. Kawashima's Brain Training" gratis.
Men spelen kostar bara runt 70kr.
Citera
2017-11-10, 01:37
  #2697
Medlem
Primat91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OSx
Jag körde efter den här guiden: http://gbatemp.net/threads/guide-noo...acking.451297/

Man köper något av ds spelen i eshopen som listas i deras guide.
Är wiiu:n registrerad inom ett visst datum så är "Dr. Kawashima's Brain Training" gratis.
Men spelen kostar bara runt 70kr.

Cool jag fick igång det!
Citera
2018-01-27, 11:21
  #2698
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SEoHOER
Har ett Wii U Basic 8gb.
Köpte Lego Dimensions i veckan och drog igång det idag.
När man startat spelet så vill den göra en uppdatering, men går då ej att göra eftersom det kräver typ 6gb ledigt på systemdisken. Eftersom OS tar typ över 4gb så är ju detta helt omöjligt. Kopplade in en extern hdd men det hjälpte föga då det är systemdisken som behöver utrymmet. Hur i helvetet gör man nu?

Köp en sd-hårddisk och koppla in! Jag har en 32gb men med samma problem..
Citera
2018-02-16, 00:10
  #2699
Medlem
kastad420s avatar
Jag funderar på att modda mitt Wii U & skulle vilja hitta en bra guide på svenska. Är det någon som har en bra länk bland sina favoriter så tar jag gärna emot den.
__________________
Senast redigerad av kastad420 2018-02-16 kl. 00:13.
Citera
2018-02-21, 14:49
  #2700
Medlem
kastad420s avatar
Är det någon som vet vad själva laddkabeln, kontakten heter som man laddar den stora dosan med?

Våran katt älskar nämligen att tugga sönder kablar på nätterna & nu finns det ingen kabel kvar för att ladda grabbens DS & den stora dosan till Wii U.

Jag såg ut som en mini usb med så va ju inte fallet. Utan det måste ju vara någon slags specialare enbart för Nintendo va?

Har sökt & hittar ju hur många laddare som helst men tänkte man kunde spara någon kr & enbart köpa kabeln för strömadapters har vi så det räcker & blir över här hemma.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback