Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-31, 11:26
  #1501
Avstängd
proximacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Polisen: "Det finns en gärningsman lös och man bör vara vaksam"
http://www.ut.se/ulricehamn/polisen-...r-vara-vaksam/

Det låter inte så kul det där. Jag undrar om polisen har en huvudteori efter att ha sett brottplatsen och offret och hur den ser ut?
De tycks ha avfärdat älg, vildsvin och ekorre. Det har inte jag.
Jag undrar också om Ulricehamnsborna håller sej inne eller om dom traskar på som vanligt under parollen "Kärlek".
Det vore ju förödande om det skulle hända ytterligare ett överfall.

Matthijs är väl den som gick ut med de poserande uttalandet i början, "gå två och två" kanske t o m vidhåller hon uttalandet men tur är väl att hon tagit ett steg tillbaka och inte står i media och delger befolkningen diverse kriminalromans teorier längre.

De övriga poliserna hanterar detta mer sakligt och vill inte bemöta Matthijs uttalanden eller säger kort och gott att man skall "leva som vanligt".
Citera
2017-10-31, 11:29
  #1502
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja nu är du inne på något viktigt. Jag tror att motivet har någon koppling till flyktingmottagande. Precis som du skriver så kan man undra varför hon har haft med dessa saker att göra då det egentligen inte borde ingå i hennes ordinarie arbetsuppgifter.

Det verkar, när man tittar på Ulricehamns kommuns hemsida, som att det satsas enormt på nyanlända, men det är inte säkert att alla anställda i kommunen är helt positiva. Kanske är det så att ingen har velat ha ansvar för detta område och då har de hamnat på LH:s bord. Efter några incidenter med kod 291-knivskärningar, och en pappa som har hotat någon på kommunen så kan hon ha velat bli av med detta ansvar. Jag kan även tänka mig att det har kommit protester från Röshult där en mängd flyktingar skulle utplaceras.

Hon kan ha hamnat i bråk med någon gällande flyktingmottagande. Någon som tycker att hon har agerat felaktigt. Ämnet är väldigt laddat och någon kan ha känt sig kränkt och fått ett raseriutbrott.

Då får jag väl toppa med min spekulation om svartsjuka pga av ensamkommande.
Kanske det arma BO lett snällt mot (eller t o m gullat med) nån batikhäxas afghanska kelgris.
Då kan det nog smälla rejält. Vi har ju sett desperationen och hysterin bland kvinnorna i VISU vid hot om utvisningar av deras husdjur.
De är ju klart psykotiska.
Citera
2017-10-31, 11:31
  #1503
Medlem
Min kollega har uppdaterat mig, R*di var hemma hos R*becka igår kväll/natt. Tydligen hade de snackat om polisen ute på balkongen.
Citera
2017-10-31, 11:36
  #1504
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zakkris
Min kollega har uppdaterat mig, R*di var hemma hos R*becka igår kväll/natt. Tydligen hade de snackat om polisen ute på balkongen.
Om det nu är RG som är MGM så undrar man hur RB tänker, hon har ju för fan barn...är man inte rädd om dom?! Ingen kan förutspå psykoser..
Citera
2017-10-31, 11:38
  #1505
Medlem
Sweederssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Stort tack för en bra beskrivning.

Med din beskrivning på området så får jag en känsla av att en gärningsman antagligen känner väl till området.
Vad är din uppfattning, är det möjligt att någon som inte hör hemma i området kan "hamna" på platsen där brottet begicks?

Nä, skulle inte säga att det är ett ställe man "hamnar" på utan vidare. Om man inte är ute och motionerar eller spelar golf. Det är ju inte omöjligt att "hamna" där förstås. Men osannolikt.
__________________
Senast redigerad av Sweedersson 2017-10-31 kl. 11:40.
Citera
2017-10-31, 12:05
  #1506
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zakkris
Min kollega har uppdaterat mig, R*di var hemma hos R*becka igår kväll/natt. Tydligen hade de snackat om polisen ute på balkongen.

Okej? Om han/hon sysslar med droger och han dessutom är/var skäligen misstänkt för mord så är det inte speciellt konstigt att polisen är ett samtalsämne, mer regel än undantag.
Citera
2017-10-31, 12:07
  #1507
Avstängd
proximacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zakkris
Min kollega har uppdaterat mig, R*di var hemma hos R*becka igår kväll/natt. Tydligen hade de snackat om polisen ute på balkongen.

Inte bra för dig att stå ute på balkonger kvälls och nattetid för att tjuvlyssna men om du ändå inte kan motstå tänk på att klä dig varmt.

Mest naturliga samtalet i världen mellan kompisarna i fall detta skett, finns inget underligt alls att ta det samtalet efter en anhållan.

Nu via tidigare inlägg börjar bilden klarna av varför denna Re*be*cca är av intresse, gifta män hälsar på ibland.
Citera
2017-10-31, 12:55
  #1508
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Matthijs är väl den som gick ut med de poserande uttalandet i början, "gå två och två" kanske t o m vidhåller hon uttalandet men tur är väl att hon tagit ett steg tillbaka och inte står i media och delger befolkningen diverse kriminalromans teorier längre.

De övriga poliserna hanterar detta mer sakligt och vill inte bemöta Matthijs uttalanden eller säger kort och gott att man skall "leva som vanligt".

Kärringen är en skum figur.
Citera
2017-10-31, 13:03
  #1509
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Inte bra för dig att stå ute på balkonger kvälls och nattetid för att tjuvlyssna men om du ändå inte kan motstå tänk på att klä dig varmt.

Mest naturliga samtalet i världen mellan kompisarna i fall detta skett, finns inget underligt alls att ta det samtalet efter en anhållan.

Nu via tidigare inlägg börjar bilden klarna av varför denna Re*be*cca är av intresse, gifta män hälsar på ibland.

Fast det var hens kollega som hört det vad det verkar.
Citera
2017-10-31, 13:45
  #1510
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym124
Jag var ute och sprang med hunden vid 1930 på kvällen på spåret. Tänkte inte på något speciellt förutom att hunden försvann ett par minuter vilket inte är likt han. Mötte polisen som bara frågade om jag hade sett någon/något konstigt. Fyfan vad man börjar fundera på vad man kanske sprang förbi..
...och du berättade förstås för polisen att din hund hade "markerat" eller liknande?
Citera
2017-10-31, 14:12
  #1511
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Inte bra för dig att stå ute på balkonger kvälls och nattetid för att tjuvlyssna men om du ändå inte kan motstå tänk på att klä dig varmt.

Mest naturliga samtalet i världen mellan kompisarna i fall detta skett, finns inget underligt alls att ta det samtalet efter en anhållan.

Nu via tidigare inlägg börjar bilden klarna av varför denna Re*be*cca är av intresse, gifta män hälsar på ibland.

Snacka om att förstöra för vidare information
Citera
2017-10-31, 14:18
  #1512
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Polisen: "Det finns en gärningsman lös och man bör vara vaksam"
http://www.ut.se/ulricehamn/polisen-...r-vara-vaksam/

Det låter inte så kul det där. Jag undrar om polisen har en huvudteori efter att ha sett brottplatsen och offret och hur den ser ut?
De tycks ha avfärdat älg, vildsvin och ekorre. Det har inte jag.
Jag undrar också om Ulricehamnsborna håller sej inne eller om dom traskar på som vanligt under parollen "Kärlek".
Det vore ju förödande om det skulle hända ytterligare ett överfall.

Citat av polisen i artikeln:

"Vi tror inte att något ska hända men man måste, vilket man alltid bör, vara vaksam."

Att polisen inte tror att något mer ska hända, måste man ju tolka som att de inte jobbar speciellt hårt med teorin om en slumpvis galning, utan att det var LH som var måltavlan.

Det är vad jag tror också, samt att mordet var välplanerat. Alldeles för välplanerat för att vara en s.k. ensamkommande. Liselotts glasögon låg ju kvar på/vid motionsspåret, så överfallet måste ha skett där. Att hennes kollega inte märker något när hon går förbi en halvtimma senare, tyder ju på att det inte kan ha varit några stora spår av blod där heller, då hade hon nog reagerat.
__________________
Senast redigerad av BeatriceCenci 2017-10-31 kl. 14:22.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback