2017-10-31, 12:01
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Det är märklig värdering hos tidningarna. FETA löpsedlar idag
om att Timell blivit ANMÄLD för en gammal våldtäkt, emedan
vår komiker här i tråden också blivit anmäld, men för en
bara för några månader sedan (plus två andra övergrepp?.
Det måste vara så att dom anser att vår komiker tillhör en
"skyddad grupp", för vad han är anmäld för att mycket värre
än Timells pillande och mycket aktuellare.
Om Soran vill tala ut offentligt så får han göra det direkt, vilken som helst av dina tidningar skulle köra det. Timell gjorde det. I fallet Virtanen skrev en kvällstidning namnet fast Virtanen inte talat ut. Men fram till dess var det samma gnäll som ditt nu: "Varför skyddas Virtanen och inte Timell!"
Dina tidningar kommer nog med Soran-namnet så småningom. Expressen citerar DN. Ingen av kvällstidningarna har fått direktintervjuer med brottsoffer/anmälare och exet?
Citera
2017-10-31, 12:02
Medlem
Hatt-Kaninens avatar
Hittills har #metoo-kampanjen bjudit på en uppsjö av skadeglädje. Både Virtanen och Soran Ismail, PK-elitens gunstlingar som genom åren beskyllt alla möjliga för sexism, blir anklagade för våldtäkt och trakasserier!

Det hela för lite tankarna till amerikanska präster som predikar hur syndigt homosexualitet är samtidigt som de själva har homo-orgier med prostituerade i hemlighet.
Citera
2017-10-31, 12:06
Medlem
Biyu800s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Ingen är misstänkt alls. Alla är oskyldiga till motsatsen bevisats.

Det gäller dig, det gäller mig och det gäller Soran Ismail.
Men för i.. vad har att vara misstänkt med att vara oskyldig tills motsatsen bevisats?
alla o envar kan vara hur misstänkta som helst utan att vara skyldiga

sen så är det att ha väl mycket tilltro till svenskt (o)rättsväsende som är minst lika värdelöst som polisen
att bli dömd säger inte så väldans mycket i det piss system vi har idag, icke heller friad för den delen.
Citera
2017-10-31, 12:11
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Aldrig tidigare sen de tryckta tidningarna uppfanns har man så fanatiskt skyddat en misstänkt brottsling. Namnet på den älskade och uppburne antirasisten, SD-hataren och extremt rolige komikern får på inge villkor röjas. Skitsamma beträffande Timell, Kronér, Ander Borg, Virtanen (gick lite trögt men ut med honom också).

Vetskap om älsklingskurden Soran Ismails sexövergrepp, våldtäkter och runkfilmer får absolut inte nå svenska folket resonerar slaskpressen. Media har investerat spaltmil för att måla upp denne fjant som en underbar mönterinvandrare. Helt otänkbart att nu tvingas avslöja att han är en vämjelig liten lort. Extra retligt eftersom så många, så länge haft på känn att killen är ett äckel.
Citera
2017-10-31, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trekrona
Förlåt men vilket är sambandet mellan kurdernas kamp för självständighet med att en svensk-kurd är misstänkt för våldtäkt?

"Han har fått hålla på eftersom han är babbe, även i miss mån omtyckt sådan."
Varför fick Timell hålla på som han gjorde då? Eller Virtanen? Eller Weinstein? Eller Spacey? Eller Grimlund?

Du låter verkligen som en förvirrad dåre.

Förlåt, men är du efterbliven? "Sambandet" är att det är kul när en hycklare åker dit. Hyckleriet består bl.a i att förespråka kurdisk nationalism, samtidigt som man hetsar mot den svenska.
Sen har vi så klart hyckleriet med att förespråka feminism samtidigt som man våldtar, men det var förhoppningsvis tillräckligt uppenbart även för dig.
Citera
2017-10-31, 12:12
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnRedigKarl
Kvinnor brukar i regel dra sig för att avvisa män bryskt i dessa sammanhang, utan mest försöka smita undan så diskret som möjligt. Då slipper de obehagliga och stela situationer som kan uppstå. Det kan vara så att de båda gått mot T-banan tillsammans, att han insisterat på att följa henne hem eller tusen andra skäl. Om du tror att de flesta kvinnor som känner sig obekvämt närmade av män på utekvällar slänger en drink i deras face innan de rusar hem med pepparsprejen i högsta hugg, så, spoiler alert, nej.

Du menar att kvinnor inte är kapabla att hantera jobbiga situationer? Av erfarenhet från de kvinnor jag umgås med vet jag att det inte är en generell bristande kompetens hos alla kvinnor. Du borde prata med dina kvinnliga bekanta om det är så illa i din bekantskapskrets!

Jag tror inte det finns någon vuxen människa som inte någon gång tvingats ta sig ur en jobbig situation. Att hamna på dejt med ett svin kan alla göra. Det är svårt att helt minimera den risken. Men blir man utsatt för övergrepp ser man till att konfrontera eller avvika. "Min mor ringde när jag var på toaletten, det är bråttom och jag måste åka, hon hämtar upp mig strax." Det är ett av hundratals utvägar som finns tillgängliga. Vad man inte ska göra är att sänka blicken och passivt följa med till parken i hopp om att svinet inte är ett svin innerst inne.

Lika mycket som att vi måste diskutera svin såsom Ismail och Virtanen så måste vi också ta tillfället i akt att undervisa och uppfostra alla flickor som inte fått dessa lärdomar från uppväxten. Som det är nu håller vi på att skapa en hel generation av flickor som aldrig kommer få växa upp och lära sig hantera livet som vuxen. Blir besvärligt att börja tala om ökat kvinnligt inflytande i bolagsstyrelser om de inte ens kan hantera en tölp på andra sidan matbordet!
Citera
2017-10-31, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Om Soran vill tala ut offentligt så får han göra det direkt, vilken som helst av dina tidningar skulle köra det. Timell gjorde det. I fallet Virtanen skrev en kvällstidning namnet fast Virtanen inte talat ut. Men fram till dess var det samma gnäll som ditt nu: "Varför skyddas Virtanen och inte Timell!"
Dina tidningar kommer nog med Soran-namnet så småningom. Expressen citerar DN. Ingen av kvällstidningarna har fått direktintervjuer med brottsoffer/anmälare och exet?

Kanske sitter på psyk, då tystas det ner enkelt.
Citera
2017-10-31, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argahannen
https://podtail.com/podcast/smultronstallet/
Med Aron Flam och Sandra Ilar

Diskussion börjar min 24.

Några intressanta saker.
Aron Flam vill inte diskutera personen, med risk för att lyssnaren lätt kan lista ut vem det är.
Det är ju ett tecken på att han känner personen bra.
-----»
Aron har podcasten "Tsknas" med S.I och P.B, vilket gör uttalandet än mer intressant.
Tsknas ska komma med nytt avsnitt idag egentligen, men än har inte avsnitt utgivits...

MEN lyssna på min 31:20 då säger Aron att om det varit någon av hans vänner skulle han sagt till personen. Säger han t.om. "i samma pod" i minut 31:30? Eller hör jag fel?

En annan notering är att Sandra hört rykten om att personen ligger mycket i allmänhet och med yngre tjejer i synnehet, men inga rykten om våldtäkt

Detta är ju lite intressant med, någon frågar innan om de kommer att ta upp ryktena om Soran: https://i.imgur.com/LT69CQE.png

Och Martin Bucht bekräftar ju i princip att det handlar om Soran Ismail...
Citera
2017-10-31, 12:16
Medlem
Nestor Xs avatar
Ponera att hela denna historien är iscensatt av Soran Ismail som fått hjälp av två kvinnor som fejkanmäler honom. Förebilden är Anna Odells självmordsförsök. Jag hoppas verkligen detta bara är en konspiratorisk tanke i min depraverade hjärna, men om det vore så, vilket stoff till sina kommande uppträdanden och föreläsningar han kommer att ha tillgänglig i framtiden. Att kunna berätta om hur den allra värsta rasismen, det personliga hatet mot honom och allsköns snuskig fantasi har flödat över honom, mest här från denna forumtråd på Flashback men också de mest högerextrema sajterna som Nordfront och likasinnade har bidragit. Håll igen på invektiven för även om det är rätt person som är uthängd så kommer det att bli mycket svårt att få honom fälld vid en rättegång. Det kommer att bli ord som står mot ord och en fråga om vem som jurister och nämndemän skall tro på.
Citera
2017-10-31, 12:17
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekrona
Förlåt men vilket är sambandet mellan kurdernas kamp för självständighet med att en svensk-kurd är misstänkt för våldtäkt?

"Han har fått hålla på eftersom han är babbe, även i miss mån omtyckt sådan."
Varför fick Timell hålla på som han gjorde då? Eller Virtanen? Eller Weinstein? Eller Spacey? Eller Grimlund?

Du låter verkligen som en förvirrad dåre.
Tror du att det bara är en slump att Soran var sist ut? Han är väl, tillsammans med Virtanen, den som är misstänkt för grövst grejer. Timell har de ju sågat huvudet av och det han har gjort är inte i närheten av vad Soran har gjort, men Soran är inte i tidningen. Det dröjde ganska många dagar innan Soran ens blev omskriven anonymt (om vi nu utgår från att det är han det handlar om) och det har gått rykten om honom länge så media visste om dessa misstankar när hela #metoo tog fart i Sverige.

Ganska sjuk faktiskt att de som anklagas för grövst grejer är de som det skrivs minst om. Men så tillhör de den goda sidan också.

Citat:
Ursprungligen postat av Nestor X
Ponera att hela denna historien är iscensatt av Soran Ismail som fått hjälp av två kvinnor som fejkanmäler honom. Förebilden är Anna Odells självmordsförsök. Jag hoppas verkligen detta bara är en konspiratorisk tanke i min depraverade hjärna, men om det vore så, vilket stoff till sina kommande uppträdanden och föreläsningar han kommer att ha tillgänglig i framtiden. Att kunna berätta om hur den allra värsta rasismen, det personliga hatet mot honom och allsköns snuskig fantasi har flödat över honom, mest här från denna forumtråd på Flashback men också de mest högerextrema sajterna som Nordfront och likasinnade har bidragit. Håll igen på invektiven för även om det är rätt person som är uthängd så kommer det att bli mycket svårt att få honom fälld vid en rättegång. Det kommer att bli ord som står mot ord och en fråga om vem som jurister och nämndemän skall tro på.
Menar du att han skulle ha spridit rykten om sig själv i ett par år och fått tjejer att gå ut offentligt med saker han har gjort och även dragit in polisen i det? Nä, låter lite väl extremt.
Senast redigerad av CoopCola 2017-10-31 kl. 12:20.
Citera
2017-10-31, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nestor X
Jag var också inne på den tanken först.

Nu visar det sig att halva komikersverige länge har vetat om att Soran har varit ett svin, dock inte i vilken omfattning.
Citera
2017-10-31, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluekeeper
Kvinnosynen är en ypperlig koppling. Att du missade den hehe...

Tror du inte två muppar på turné snackar med varandra och utbyter tankar?

Jo men det är ju ett jävla långt steg mellan att de har sunkig kvinnosyn till att en av dem är medveten om att den andre begår sexuella övergrepp. Mina polare snackar mycket skit om kvinnor efter ett par öl, det betyder inte att jag knallar till polisen och anmäler dem för sexuella övergrepp.

Saknas adekvas kausalitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in