Citat:
Ursprungligen postat av
Nordanvindarna
Virtanen har ju kunnat hävda, kanske med viss mikroskopisk rätt måste jag motvilligt medge, att det han anklagats för skett för ganska många år sedan och att han är en annan idag.
Det kortet kan knappast Soran hala fram då den senaste våldtäkten, och den som verkar vara mest besvärande, hände för bara några månader sedan.
Nej, Soran är rökt. Så jävla rökt.
Virtanen är också rökt.
Timell är nog inte helt rökt men hans glansdagar är definitivt slut.
Virtanen kan börja med att be om ursäkt till dom han spytt på i sina kolumner, och givetvis till sina offer. Det kommer bli tufft men nödvändigt om han vill kunna ta sig vidare. Som du säger kommer han köra "jag var en missbrukare" strategin, men är nog rätt rökt i större sammanhang.
Det Virtanen skulle kunna göra är att komma ut och avslöja hur medierna jobbar, och vad som fått honom att gå med i sekten; för jag tror inte ett ögonblick på att han tror på skiten han skriver.
SI (om det är han) är naturligtvis riktigt i trubbel om det skulle visa sig att han blir dömd, men oavsett är han körd som frontfigur för pk-etablissemanget. Ska bli intressant att se hur hans vapenbröder hanterar det. Vi som i åratal sett deras hyckleri behöver ju inte övertygas, men hur kommer resten av folket ta det?
Timell kommer nog bara lägga av. Varför skulle han hålla på och kämpa sig igenom den skitstorm av anklagelser som kommit mot honom, när han dessutom avrättats av sina egna. Han måste han tillräckligt med miljoner för att kunna pensionera sig i lugn och ro.