2017-10-30, 21:55
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dsn
Kan det vara ett PR-jippo? Låter sjukt, men inte helt omöjligt ändå va? Har så svårt att tänka mig SI göra de saker han anklagas för.
Men du kan tänka dig att man gör ett PR-trick som går ut på att man ska hängas ut som våldtäktsman?
Citera
2017-10-30, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SerieSpetsaren
Instämmer, jag kan inte ens föreställa i huvudet hur det skulle låta eller se ut när han aggressivt stoppar in kuken i någons mun och uppmanar denne att suga på den. Jag har också helt annorlunda politiska åsikter från Soran och förutom en något självbelåten attityd då och då verkade han som en bra person i allmänhet även om hans åsikter ofta var ganska naiva.

Detta får en ju verkligen att fundera över sin umgängeskrets och hur många av dessa rådjursögda pojkar i själva verket är sexförbrytare.
I så fall måste du varit både döv och stum. Han var ju en vandrande politisk demagog, med ett syfte (eller ett till kanske, personligt; svenska vänsterkvinnor är ju så väna och lagom dumma). Och belönades följaktligen av PK. Nu ryker både PK och Soran.
Citera
2017-10-30, 21:56
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Virtanen har ju kunnat hävda, kanske med viss mikroskopisk rätt måste jag motvilligt medge, att det han anklagats för skett för ganska många år sedan och att han är en annan idag.

Det kortet kan knappast Soran hala fram då den senaste våldtäkten, och den som verkar vara mest besvärande, hände för bara några månader sedan.

Nej, Soran är rökt. Så jävla rökt.

Virtanen är också rökt.

Timell är nog inte helt rökt men hans glansdagar är definitivt slut.

Virtanen kan börja med att be om ursäkt till dom han spytt på i sina kolumner, och givetvis till sina offer. Det kommer bli tufft men nödvändigt om han vill kunna ta sig vidare. Som du säger kommer han köra "jag var en missbrukare" strategin, men är nog rätt rökt i större sammanhang.
Det Virtanen skulle kunna göra är att komma ut och avslöja hur medierna jobbar, och vad som fått honom att gå med i sekten; för jag tror inte ett ögonblick på att han tror på skiten han skriver.

SI (om det är han) är naturligtvis riktigt i trubbel om det skulle visa sig att han blir dömd, men oavsett är han körd som frontfigur för pk-etablissemanget. Ska bli intressant att se hur hans vapenbröder hanterar det. Vi som i åratal sett deras hyckleri behöver ju inte övertygas, men hur kommer resten av folket ta det?

Timell kommer nog bara lägga av. Varför skulle han hålla på och kämpa sig igenom den skitstorm av anklagelser som kommit mot honom, när han dessutom avrättats av sina egna. Han måste han tillräckligt med miljoner för att kunna pensionera sig i lugn och ro.
Citera
2017-10-30, 21:56
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lammern78
"Rolig" story där i artikeln också. Soran lurar ett kvinnligt fan att skämma ut sig, och tycker det är jätteroligt. Han verkar ta varenda chans han får att förnedra en tjej.

Reagerade också på detta.

Verkar vara en satans gris faktiskt.

Ett jävligt creepy skämt, särskilt i ljuset av det vi vet om honom idag.
Citera
2017-10-30, 21:57
Medlem
abborrmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stickmonkey
Soran Ismail: "Det kommer gå åt helvete" - Nyhetsmorgon (TV4)

https://m.youtube.com/watch?v=-9YdqnudAjQ

Citat:
Kan det vara ett PR-jippo? Låter sjukt, men inte helt omöjligt ändå va? Har så svårt att tänka mig SI göra de saker han anklagas för.

Nej det kan det inte vara
Citera
2017-10-30, 21:57
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zetax
Jag känner vare sig beundran eller hat emot SI. När jag läser allt hat emot honom så börjar mina tankar vandra och jag funderar över hur långt någon som saknar spärrar skulle kunnna gå för att förstöra hela hans karriär. Jag blir lite fundersam när jag läser de här berättelserna. Jag skulle då aldrig följa med en man som hade tvingat sig in under mina trosor. I skenet av det så kan jag tycka att de andra två vittnesmålen lika gärna kan vara fejkade som sanna. Man får fan vara försiktig och inte blint följa alla drev som dras igång.

Jag måste ändå hålla med dig. Hittills är det inte annat än personer som påstår sig blivit våldtagna och sexuellt ofredade. Och visst, det kan absolut vara sant men det kan lika gärna inte vara det. I svallvågorna av #metoo följer många galningar och dessutom får vi inte glömma att Soran med sin anti SD-approach har många fiender. Det märker man inte minst i den här tråden när folk gottar sig i att det är just Soran det handlar om (ja, det måste nog anses vara utrett).

Om han gjort det är han, precis som ni säger, ett hycklande äckel. Men än så länge är det högafflar och facklor innan vi faktiskt vet att det som han anklagas för är sant. Tänk om det inte är det och han är helt oskyldig? Då är hans karriär mest troligt förstörd utan att han faktiskt har gjort något.
Senast redigerad av populopidus 2017-10-30 kl. 22:00.
Citera
2017-10-30, 21:58
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:

Såklart det inte är.

Men hade jag varit oskyldig och oberättigat anklagad för något sådant här så hade jag varit tyst och låta lynchmobben härja fritt. Sedan när det kommer fram att det inte är mig det rör sig om så, då kan man dra fram snyftkortet och näthatskortet fast då är de ju faktiskt lite berättigat. Dvs om man nu skulle vara oskyldig.
Citera
2017-10-30, 21:59
Medlem
Witkos avatar
Citat:

Haha. Den svenska komikern kanske är du?

Soran är en kurdisk man, klan och hederskänslan är inrotad sedan generationer bakåt.
Den som blir överraskad tror förmodligen att alla klan och hedersmänniskor som kommer hit automatiskt blir sovande svenskar så fort de kliver över gränsen? Att tusenårigt kvinnonedsättande förtryck och tanken på mannens suveränitet blir som bortblåst bara man åker bort från långtbortistan?
Citera
2017-10-30, 22:01
Medlem
everythingiss avatar
Känns fortfarande olustigt att sådant här får en sådan drevliknande stämning... Jag tänker mest på om detta händer någon som verkligen är oskyldig, tänk vad många hämndlystna kvinnor det finns därute, lätt att hitta på en otäck historia... snacka om att det är lätt att fördärva någons liv då. Jag själv är ju halvsjuk i huvudet och har medvetet spritt antagna sanningar om män man velat knäcka, eller förstöra livet för, men det här är ju så mycket råare när tom dagspressen och alla andra medier jobbar med samma mål... För allas skull så hoppas jag att snubben är skyldig, annars är det beklagligt.
Citera
2017-10-30, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Mm kvinnor ska vara fredade mot skämt. De tål inte skämt på samma sätt som män gör.
Verkar som du själv har en fördomsfull bild av kvinnor.,,,, men det kanske var ett skämt ?? Hahaha
Citera
2017-10-30, 22:02
Medlem
Arzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Witko
Vad konstigt att folk hatar på en våldtäktsman (om han nu är det) om han är det så har han förstört sin karriär helt på egen hand helt utan några som helst spärrar.
Han kommer ju såklart bli frikänd efter som det är så svårt att bli fälld för våldtäkt, speciellt när anmälan kommer in så här sent.
Efter något år i karantän kommer han sedan att börja få nya uppdrag eftersom "han ju aldrig blev dömd och således skall betraktas som oskyldig".
Citera
2017-10-30, 22:05
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lammern78
"Rolig" story där i artikeln också. Soran lurar ett kvinnligt fan att skämma ut sig, och tycker det är jätteroligt. Han verkar ta varenda chans han får att förnedra en tjej.
Finns väl egentligen ingenting som talar för att han inte gjort exakt samma sak om en kille skrev det? Lite pinsamt för personen såklart, men "förnedrande" känns som ett jävligt starkt ord i sammanhanget. Förväntade mig att hitta något betydligt värre när jag läste din kommentar (innan jag såg själva artikeln).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in