Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-30, 21:31
  #1789
Medlem
Alecia79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostbiffsglade-rolf
Du diggar alltså Alex Lifeson, Steve Hackett och Robert Fripp men är osäker på vilka Yngwie och Ritchie är. Låter mycket, mycket märkligt.


Kanske du har lusst och berätta då?
Citera
2017-10-29, 20:37
  #1790
Medlem
kristofferGs avatar
Mark Knopfler, Estas Tonne.
Citera
2018-03-28, 19:03
  #1791
Medlem
RAOVs avatar
Andy James är helt klart en av, enligt mig, världens bästa gitarrister. Om inte världens bästa.. Låtskrivande, känsla, snabbhet..... Snubben har allt jag vill en gitarrist ska ha.
Citera
2018-04-03, 17:09
  #1792
Medlem
Paco de Lucía.
Citera
2018-04-03, 17:50
  #1793
Medlem
rostigamazons avatar
Angus Young iklädd skoluniformen är en klassiker
Citera
2019-04-29, 15:57
  #1794
Medlem
Jimi Hendrix, en person som varit död i snart 50 år.
Citera
2019-05-21, 14:00
  #1795
Medlem
VanDogs avatar
Det finns givetvis många, men måste jag välja en blir det Steve Howe.

"Best Overall Guitarist" i Guitar Player magazine fem år i rad (1977–1981)
och som första gitarrist 1981 invald i "the Guitar Player" Hall of Fame.
Det är bara två andra som lyckats med den bedriften. Steve Morse och Eric Johnson.
Citera
2019-11-27, 21:17
  #1796
Medlem
Man behöver egentligen bara veta 1 namn när vi pratar om världens bästa gitarrist och det är Gary Moore!
Citera
2019-11-27, 21:23
  #1797
Medlem
Lee Ritenour överlägset bäst. Dominerade bland studiomusiker under sent 80 tal och 90 talet.

Spelat med artister som Steely Dan, Pink Floyd, Frank Sinatra och Aretha Franklin. En sån bredd i musikstilar.
Citera
2019-11-28, 02:45
  #1798
Medlem
Adelaides avatar
När det gäller solos så är det Jimi Hendrix. När det gäller riffs så är det Tony Iommi.

Ni som säger Angus Young borde fan bli av med rösträtten. Man är inte världens bästa gitarrist bara för att man kan göra duckwalk.

Edit: samma med Slash. Han är ljusår ifrån att vara världens bästa gitarrist. Punkt slut.
__________________
Senast redigerad av Adelaide 2019-11-28 kl. 02:51.
Citera
2019-11-28, 03:33
  #1799
Avstängd
Duvhuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide

Ni som säger Angus Young borde fan bli av med rösträtten. Man är inte världens bästa gitarrist bara för att man kan göra duckwalk.

Edit: samma med Slash. Han är ljusår ifrån att vara världens bästa gitarrist. Punkt slut.

Hear hear! Mycket bra sagt.

I övrigt så var världens bästa gitarrist Ollie Halsall.
Citera
2019-11-28, 12:49
  #1800
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
När det gäller solos så är det Jimi Hendrix. När det gäller riffs så är det Tony Iommi.

Ni som säger Angus Young borde fan bli av med rösträtten. Man är inte världens bästa gitarrist bara för att man kan göra duckwalk.

Edit: samma med Slash. Han är ljusår ifrån att vara världens bästa gitarrist. Punkt slut.
Gillar både Angus och Slash, men anser inte dem tillhöra toppskiktet i gitarrvärlden. Angus är ruskigt tajt, men jag ser honom mer som en showman än en skicklig gitarrist.

Jag har på senare tid insett att Jimi Hendrix är himla tråkig att höra på. Säkert skicklig för sin tid och nyskapande gitarrmässigt, men jag personligen kommer aldrig begripa mig på hans lir. Psykedeliska och slarvigt framförda solon med mycket fuzz går jag inte igång på.
Jimmy Page faller lite under samma kategori, minus den fuzziga och psykedeliska biten. En grym riffmakare, men som sologitarrist en överskattad slarver. Tony Iommi älskar jag däremot, främst pga. tyngden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback