2017-07-06, 15:48
Medlem
Är det helt tyst från honom på twitter ?
Citera
2017-07-06, 18:21
Medlem
SiteCommentatives avatar
Hovrätten
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Rättegång den 9:e, betyder det att det borde komma en dom väldigt snart?
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Nej, överklaganden har inkommit till Svea hovrätt från båda parter. Nu ligger det i hovrättens kö och förhandling sker om ca ett halvår. Utifrån SiteCommentative här i tråden för två veckor sedan.
Ja, det kommer dröja en del. Kan/brukar ta upp till ett år i antal fall innan förhandling sker i fria hovrättsbrottmål (som i detta med Inde där dito inte är häktad).

Speciellt i det här målet är också att det verkar finnas en jävsituation varför det eventuellt (vad jag har hört från källa som haft kontakt med Svea hovrätt) kommer flyttas till annan hovrätt för prövning där i stället.

Senaste i hovrättsmålet är annars e-post från målsägandebiträdet LH (ang. de tre journalisterna) den 20 juni, där LH bl.a. skrev:
Citat:
Jag vill försäkra mig om att jag kommer att få tillfälle att yttra mig över tilltalads överklagan och möjlighet att biträda åtalet även i hovrätten.
Citera
2017-07-09, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkflyt
Är det helt tyst från honom på twitter ?
Ja tyvärr. Hans konto är borta.
Citera
2017-07-29, 02:03
Medlem
SiteCommentatives avatar
Senaste i brottmålet i Svea hovrätt

är att förelägganden sänts till Jonas Inde, City åklagarkammare och målsägandebiträdet/advokaten (för Cantwell, Svedin och Virtanen) Louise Hult. Detta gjordes i tisdags.

De har fram till den 21 augusti på sig att inkomma med skriftligt yttrande över respektive överklagande (åklagarkammarens överklagande via kammaråklagaren Katarina Bergström vad gäller Inde och Indes överklagande när det handlar om åklagarkammaren och målsägandebiträdet).
Citera
2017-08-19, 11:32
Medlem
Wandras avatar
Tips om 10 min lång intervju med Inde från Nyhetsmorgon 2015

https://www.youtube.com/watch?v=WA6HGcSWJEI

Han skrev en bok i samma veva som heter "Överlevaren" så jag köpte den av ren empati.
Citera
2017-08-19, 11:41
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wandra
Tips om 10 min lång intervju med Inde från Nyhetsmorgon 2015

https://www.youtube.com/watch?v=WA6HGcSWJEI

Han skrev en bok i samma veva som heter "Överlevaren" så jag köpte den av ren empati.

Fint gjort.
Var den läsvärd i övrigt?

´
Citera
2017-08-19, 11:51
Medlem
Wandras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Fint gjort.
Var den läsvärd i övrigt?

´

Den ger en bra inblick i hans psykiska tänk. Han reser till Florida och besöker bl.a. fångar på death row. Han verkar känna ett slags släktskap med dem. Han blir bl.a. polare med en som slagit ihjäl en hel familj.

Jag tyckte boken var läsvärd och rekommenderar den till de som följer hans liv. Om inte annat så får ju Inde lite intäkter så han kan köpa hundmat.
Citera
2017-08-27, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiteCommentative
Senaste i brottmålet i Svea hovrätt

är att förelägganden sänts till Jonas Inde, City åklagarkammare och målsägandebiträdet/advokaten (för Cantwell, Svedin och Virtanen) Louise Hult. Detta gjordes i tisdags.

De har fram till den 21 augusti på sig att inkomma med skriftligt yttrande över respektive överklagande (åklagarkammarens överklagande via kammaråklagaren Katarina Bergström vad gäller Inde och Indes överklagande när det handlar om åklagarkammaren och målsägandebiträdet).

Har någon hört nåvot mer ang detta? Någon som har ett livstecksn från Inde?
Citera
2017-10-20, 11:10
Medlem
planksteks avatar
Fortfarande inga livstecken?
Citera
2017-10-20, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plankstek
Fortfarande inga livstecken?
Jo, på linkedin.

https://mobile.twitter.com/mymlan/status/921425092902604800
Citera
2017-10-28, 05:52
Medlem
kirugumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderssoner
Jo, på linkedin.

https://mobile.twitter.com/mymlan/status/921425092902604800
?
Sidan finns inte.
Citera
2017-10-28, 07:16
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Han fick rätt, den gode Inde: "Jag ska slå ihjäl hela Aftonbladet". Han tog en kula, en månad i fängelse, för den svenska kvinnan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in