Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-27, 19:22
  #1
Medlem
zocus avatar
Vid 19-tiden på fredagen var flera polisbilar på plats i Rosenlund i Södertälje.
Enligt polisen pågår en större insats i området men man vill i nuläget inte tala om vad det handlar om.

– Vi har en pågående insats i Rosenlund som rör ett grovt brott, säger Åsa Wallentin vid Stockholmspolisens ledningscentral.

http://www.lt.se/blaljus/brott/stor-...tt-grovt-brott

Någon som vet mer?
Citera
2017-10-27, 19:50
  #2
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zocu
Vid 19-tiden på fredagen var flera polisbilar på plats i Rosenlund i Södertälje.
Enligt polisen pågår en större insats i området men man vill i nuläget inte tala om vad det handlar om.

– Vi har en pågående insats i Rosenlund som rör ett grovt brott, säger Åsa Wallentin vid Stockholmspolisens ledningscentral.

http://www.lt.se/blaljus/brott/stor-...tt-grovt-brott

Någon som vet mer?
Rosenlund är väl ändå inte den stadsdel i Tälje man förväntade sig när man hör om grovt brott?
Citera
2017-10-27, 20:00
  #3
Medlem
EnSvenskStriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Rosenlund är väl ändå inte den stadsdel i Tälje man förväntade sig när man hör om grovt brott?

Väldigt mycket zigenare där dock. Vore ingen skräll om dom är inblandade.
Citera
2017-10-27, 20:15
  #4
Medlem
sajebiss avatar
Är det inte radhusen/kedjehusen på Frödingsvägen som är bakom avspärrningarna som de visar på filmen lt.se?
Citera
2017-10-27, 20:24
  #5
Medlem
zocus avatar
Nu har det nått Pravda också
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...t-i-sodertalje
Citera
2017-10-27, 21:27
  #6
Medlem
EnSvenskStriders avatar
Med tanke på hur hemliga dom är om rubricering så får man väl utgå från mord/dråp?
Citera
2017-10-27, 21:55
  #7
Avstängd
Extremt fördomsfull fråga, men har det möjligen märkts av något kaos på något näraliggande sjukhus? Sådant brukar kunna ge en hint.
Citera
2017-10-27, 22:34
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Extremt fördomsfull fråga, men har det möjligen märkts av något kaos på något näraliggande sjukhus? Sådant brukar kunna ge en hint.

Låter inte gängrelaterat

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...alje-en-gripen
En person är gripen och brottsplatsen är avspärrad och det är där som den tekniska undersökningen kommer att genomföras. Polisen söker inte efter någon ytterligare misstänkt. Det ska vara lugnt på platsen
Citera
2017-10-27, 22:42
  #9
Medlem
LittleRoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Är det inte radhusen/kedjehusen på Frödingsvägen som är bakom avspärrningarna som de visar på filmen lt.se?

Japp Frödingsvägen. Bor i närheten och gick precis förbi, så vitt jag vet bor det främst äldre i radhuslängorna. Det är avspärrat runt längan 12B-12F.
__________________
Senast redigerad av LittleRoo 2017-10-27 kl. 22:52.
Citera
2017-10-27, 22:51
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleRoo
Japp Frödingsvägen. Bor i närheten och gick precis förbi, så vitt jag vet bor det främst äldre i radhuslängorna. Det är avspärrat runt längan 12B-12F.

Stämmer, det verkar vara 12B, 12C, 12D eller 12E
Citera
2017-10-27, 22:52
  #11
Medlem
LittleRoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simsalabimson
Stämmer, det verkar vara 12B, 12C, 12D eller 12E

Om jag får gissa så antar jag att det kan röra sig om radhuslägenheterna D-F som är på "baksidan" av längan, för där stod kriminaltekniker-bussen nämligen.
Citera
2017-10-27, 22:56
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleRoo
Om jag får gissa så antar jag att det kan röra sig om radhuslägenheterna D-F som är på "baksidan" av längan, för där stod kriminaltekniker-bussen nämligen.

Menar du radhuslägenheterna närmast Erik Dahlbergs väg?

Edit: Stod bussen nedanför eller ovanför radhuslängan?
__________________
Senast redigerad av Simsalabimson 2017-10-27 kl. 23:05.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback