Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-26, 17:22
  #13
Medlem
Bob'sYerUncles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Har du verkligen haft midazolam på recept?
Du kanske inte bor i Sverige?
I Sverige finns inte midazolam i tablettform,IV-vätska och sväljbar vätska(tandläkarvarianten).
Dessutom är det inget någon läkare skulle skriva ut mot ångest,däremot mot sömnproblem.

Joo, nej jag bor inte i Sverige. I Finland finns dormicum i tablettform, är det 7,5 mg och 15.
Citera
2017-10-26, 17:26
  #14
Medlem
Bob'sYerUncles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kri100
Men sägs ju att det kan ge mera ångest efter ett tag? Gäller inte det alla?

Nej jag har nog klarat mig bra. Det var något tidningsreportag i Helsingin Sanomat om en man som hade ätit just Rivatril (klonazepam) i många år och var trött på häxjakten på patienter som äter bensodiazepiner dagligen samt läkarna som skriver ut. Har blivit mycket svårt i Finland nuförtiden också. De försöker pracka på en neuroleptika som om det skulle motsvara benz.

Jag har som sagt sänkt min dos också och klarar mig oftast helt fint med 2 mg på morgonen men under värre perioder blir det såklart mer. Missbrukar alltså inte utan använder helt enligt läkarordination.
Citera
2017-10-29, 22:03
  #15
Medlem
-3-4 år

Vilka sorter tar du? - Temesta 5 mg om dagen samt Nitrazepam 10 mg till natten. Blir dock mer ibland beroende på min situation. Men har haft det mesta Sobril, Stesolid,Xanor ,Xanor DEPOT, Imovane,Stilnoct. Blir att jag tar Flunitrazepam ibland var 3e månad för att få sova ut

Varför har du det? - Lider av ångest dagar som idag (utan benso) är hemska


- Har det utskrivet men i början så köpte man ju svart sen händer det väl någon gång i krisläge att man köper svart än idag


- Hade "normal" tollerans som alla andra innan dom Flubromazolam och klonazolam kom så jag har varit tvungen att öka dosen. Största ökningen skedde under tiden jag hade alprazolam på recept och förmodligen också blev farsa i den vevan. Åt 4 mg alpra om dagen har nog aldrig käkat så mkt svart som under "alpratiden". Nu då jag har Temesta så är det mycket lättare att inte "råka" äta upp för mkt


Ångrar du att du började äta det? - Ja och Nej I dagens läge fixar jag inte min vardag utan mina vita runda och framförallt underbara !! "1.0 er "så är det bara men visst ångrar man att man som 17-18 åring satt och käka i sig flödder som om det var godis :/
Citera
2017-10-30, 00:11
  #16
Medlem
zero414s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob'sYerUncle
Joo, nej jag bor inte i Sverige. I Finland finns dormicum i tablettform, är det 7,5 mg och 15.

Midazolam finns på recept i Svergie.
Heter Buccolam (lite osäker på stavningen) och är en spray som andvänds vid Epilepsi, främst hos barn. Sprutas under tungan vid pågående anfall för att häva och är ett alternativ till Stesolid rektall prefill sprutor då sprayen är lite lättare att ge. Har även träffat en vuxen som haft det på recept. Går att läsa om det på FASS.
Citera
2017-11-01, 17:20
  #17
Medlem
Diazepam 15 år för lindring av nervsmärtor.

Slutade för ett par månader sedan och det var sjukt jobbig AT.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback