• 20 309 online
  • 1 129 265 medlemmar
  • 58 584 328 inlägg
2017-10-22, 17:37
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fashy
Otroligt att du fick med Ingrid på ett hörn där. Motgift gjorde en avslappnad lördagspub som uppskattas av en del lyssnare där man passar på att be om donationer för att kunna fixa bättre utrustning osv. Dan sitter iaf inte och dricker i sin ensamhet som du verkar göra.
Man kan väl säga att Motgift och Ingrid & Conrad är ihopslagna idag, så det är inte ett dugg konstigt att få in Ingrid i en tråd som handlar om denna podcast. Donerar du pengar till Motgift så donerar du samtidigt också pengar till den Israelvänliga (Ingrid berättade i det senaste Flashback-avsnittet att hon fortfarande stödjer den mysiga demokratin Israel) podden Ingrid & Conrad.

Varför behandlas Ingrid och Conrad som småbarn av Motgift och resten av rörelsen? När Patrik Forsén sade tokiga saker i Sluggers så spelade Motgift till och med in ett specialavsnitt för att berätta för folk hur galen han är, men när Ingrid och Conrad säger vansinnigheter så är man helt tysta. Får de olika nationella projekten pengar av någon för att samarbeta med Ingrid & Conrad?
Citat:
Ursprungligen postat av Fashy
Kan säga att det är skönt att du har "lämnat rörelsen" (har du ens varit aktiv?) så man slipper din negativitet. Samtidigt är det ganska intressant att 2 personer kan påverka din livssyn så mycket. Jag är inget större fan av läkemedelsindustrin men du kanske ska passa på att testa olika piller för att medicinera din borderline.
Jag har varit medlem på Motgift och i Svenskarnas parti samt ägnat varje ledig stund de senare 6 åren åt att på olika sätt försökt sprida det nationalistiska budskapet.

Ber om ursäkt för att jag skriver lika dåligt som en neger. Jag är väldigt trött.
Citera
2017-10-22, 18:00
Medlem
Offerviljas avatar
Patrik Forséns anklagelser mot NPD är felaktiga! (Extra Extra #2)
https://www.motgift.nu/2017/08/18/pa...extra-extra-2/

Varför spelar Motgift inte in sådana avsnitt när Ingrid och Conrad säger galenskaper? Båda dessa knäppskallar har i sin podcast sagt saker som varit långt mycket sjukare än vad Forsén sade i det där Sluggers-avsnittet. Det är någonting som är jävligt skumt här...
Citera
2017-10-22, 18:31
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Patrik Forséns anklagelser mot NPD är felaktiga! (Extra Extra #2)
https://www.motgift.nu/2017/08/18/pa...extra-extra-2/

Varför spelar Motgift inte in sådana avsnitt när Ingrid och Conrad säger galenskaper? Båda dessa knäppskallar har i sin podcast sagt saker som varit långt mycket sjukare än vad Forsén sade i det där Sluggers-avsnittet. Det är någonting som är jävligt skumt här...

Ingrid&Conrad är bägge väldigt nya inom deras sfär. Och ja jag kan faktiskt hålla med dig i en del kritik som du skriver, men för den saken skull så känner jag inget behov utav att försöka smutskasta de här på FB. Det gagnar varken dig,mig,dem eller den nationella rörelsen med denna pessimism. Man kan i alla fall säga att deras podd går i rätt riktning.

Patrik Forsén har varit i den nationella rörelsen i många år, att då gå in och rätta han ser jag inget problematiskt med.
Citera
Igår, 00:29
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Ingrid&Conrad är bägge väldigt nya inom deras sfär. Och ja jag kan faktiskt hålla med dig i en del kritik som du skriver, men för den saken skull så känner jag inget behov utav att försöka smutskasta de här på FB. Det gagnar varken dig,mig,dem eller den nationella rörelsen med denna pessimism. Man kan i alla fall säga att deras podd går i rätt riktning.

Patrik Forsén har varit i den nationella rörelsen i många år, att då gå in och rätta han ser jag inget problematiskt med.
Ingrid och Conrad är idag två stycken ledande personer inom den nationella rörelsen och då ska de självklart behandlas som vuxna människor, inte som förståndshandikappade 7-åringar.

De personer som leder oss ska vara intelligenta och kunniga. Om de har varit med i rörelsen i 50 år, 25 år, 10 år, 5 år, 2 år, 1 månad eller i 2 dagar är totalt ointressant.

Jag vet att jag har skrivit det här tidigare men gör det igen: Motgifts samarbete med Ingrid & Conrad är på fullt allvar det mest konstiga som jag har varit med om i hela mitt liv.

Vad håller egentligen den mycket smarta Dan Eriksson på med?

Klokt inlägg av xmz om Motgifts samarbetspartner:
(FB) Ingrid & Conrad
Citat:
Efter att inte ha lyssnat på I&C på över en månad så lyssnade jag på ett par av de senaste poddarna.

Karbonkopior på alla övriga avsnitt. Samma upprepade fåtal meningar från Conrad som alltid, samma översättningar till svenska från Molyneux den allsmäktige guden, samma uppläsning av artiklar från alt-media med samma ytliga kommentarer med sandlådesarkasm som alltid och Ingrids outtröttliga tjat om Islam oavsett vad ämnet handlar om blandat med uppkräkningar av konspirationsteorier som skulle göra Lennart Bladh grön av avund.

Och vem fan bryr sig ärligt talat om att det är 75 dagar kvar av året, efter att någon skitlåt spelats, för att avsluta med nationalsången för att visa hur nationalistisk man är? Allt för att dryga ut programmet då man inte har några egna kommentarer, nyheter eller analyser för att fylla ett helt program.

Blir fan mer och mer en parodi och ett hån mot rörelsen.
Senast redigerad av Offervilja Igår kl. 00:34.
Citera