• 31 077 online
  • 1 129 265 medlemmar
  • 58 585 856 inlägg
2017-10-18, 09:16
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Wolf Creek är bra, så det låter intressant. Wolf creek 2 var däremot sanslöst dålig som minns det.
Jag vet inte vad jag ska säga. Ibland hoppas jag på ett globalt utbrott av MARV. Jag blir ledsen.

WC2 är vida överlägsen ettan, den är non-stop Appetite for Destruction-blodbad med en Taylor så vitsig att Svullo hade känt sig skolad om han sett den.

Fan, det här behövde jag inte läsa på morgonen. Nu blir resten av dagen helt jävla piss
Citera
2017-10-18, 18:01
Medlem
mrbooms avatar
Är filmerna från Shaw Brothers bra ?
Citera
2017-10-19, 20:18
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Jag vet inte vad jag ska säga. Ibland hoppas jag på ett globalt utbrott av MARV. Jag blir ledsen.

WC2 är vida överlägsen ettan, den är non-stop Appetite for Destruction-blodbad med en Taylor så vitsig att Svullo hade känt sig skolad om han sett den.

Fan, det här behövde jag inte läsa på morgonen. Nu blir resten av dagen helt jävla piss
Hahaha! Då får jag be om ursäkt, det var absolut inte min mening.

Jag ska överväga att se den igen vid något tillfälle med nya ögon färgade av din synpunkt, kanske var det vid ett illa valt tillfälle jag såg den.
Citera
2017-10-21, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
WolfCop (2014) måste du se, riktigt underhållande film. Uppföljaren är nog påväg också. Typ en komediskräckaction hybrid. Den är gjord med glimten i ögat och tar sig inte på så stort allvar så det är gott om humor i den. Kom att tänka på ett skämt som fortfarande sitter i huvudet för i kontexten blev det så jävla kul. Jag sätter det inom en spoiler, inte för att det behövs, det är inget som påverkar handlingen överhuvudtaget men för den som vill höra det spontant när de ser filmen gör jag det ändå. Jag är omtänksam på det sättet förstår ni!

Citat:
Ursprungligen postat av Slirrish
Tjena hallå alla skräckfilms älskare! Skulle några vänliga själar kunna tipsa om några bra Monster och Varulvs filmer?? Vet att utbudet på tex Varulvs filmer är väldigt dåliga (Tyvärr) och har nog sätt det mesta, men hoppet finns att man kanske missat någon gömd pärla. ( I den genren väntar jag ivrigt på att: Carnivore: Werewolf of London, ska komma!!) Verkar va helt okej det man ser på trailern, om man ska jämföra med 90% av övriga filmer i genren. Dog Soldiers o AWIL tillhör favoriterna, Late Phases var också rätt bra. Så är ni Varulvs fantaster som jag är o inte har sätt dessa, så GÖR DET
Tackar ödmjukast på förhand för tips o må ni ha en kuuuuuslig Oktober-månad med massa skräck!

Edit: Howl och Wer var också helt okej! Länkar trailers till er som inte sätt dessa filmer än

Howl:https://www.youtube.com/watch?v=dHm8t9fCxeY
Dog Soldiers:https://www.youtube.com/watch?v=E08zwlGeJiA
Late Phases:https://www.youtube.com/watch?v=EJgXfzSYehk&t=12s
Wer: https://www.youtube.com/watch?v=RXxYZ4VsOV0
AWIL:https://www.youtube.com/watch?v=bRVH3z_erjA

Tackar o bockar för tipset! Brukar ha lite svårt för komedi i skräckfilmer, det brukar sällan passa in och funka. I Dog Soldiers tyckte ja de gjorde det bra o fick till det ibland:P Inte så mycket komedi kanske.. utan mer att de fick till några sköna scener o kommentarer i passande stunder:P Typ som.. när Generalen ligger på övervåningen och har det allmänt jobbigt ;P
Citera
2017-10-21, 08:37
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slirrish
Tackar o bockar för tipset! Brukar ha lite svårt för komedi i skräckfilmer, det brukar sällan passa in och funka. I Dog Soldiers tyckte ja de gjorde det bra o fick till det ibland:P Inte så mycket komedi kanske.. utan mer att de fick till några sköna scener o kommentarer i passande stunder:P Typ som.. när Generalen ligger på övervåningen och har det allmänt jobbigt ;P
Wolf (1994) med Nicholson å Pfeiffer måste du väl sett?
Ginger Snaps Back: The Beginning (2004), nummer 3 i ordningen. Jag gillar inte alls de två första fjortis-drama, men minns denna som helt OK. Helt annan story.

Och en bubblare som jag diggar. Big Bad Wolf (2006). Dock är det så där 80s och lite komik, om det krisar kan du ge den en chans.
Senast redigerad av Zaxxon 2017-10-21 kl. 08:43.
Citera
2017-10-21, 13:17
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Hahaha! Då får jag be om ursäkt, det var absolut inte min mening.

Jag ska överväga att se den igen vid något tillfälle med nya ögon färgade av din synpunkt, kanske var det vid ett illa valt tillfälle jag såg den.

Haha, det är lugnt, jag kan förstå att man kan tycka väldigt olika om ettan och tvåan. Det är ju en jävla temposkillnad om inte annat som i t ex Alien/Aliens eller The Terminator/T2: Judgement Day.
Citera
2017-10-21, 13:30
Medlem
Dissociatives avatar
Älskar skräckfilmer och för att fira att det snart är Halloween har jag sett en skräckfilm varje kväll i oktober (än så länge, det är den 21a idag)

Tänkte dela med mig utav listan!
The VVitch
Friday the 13th 5
Friday the 13th 6
Evil dead 2
Return of the living dead 3
The thing (2011)
Dawn of the dead (originalet)
The shining
Friday the 13th 7
Friday the 13th 8
Return of the living dead
Evil dead III army of darkness
The thing (1982)
Nightmare on elm street 1
Nightmare on elm street 2
Nightmare on elm street 3
Nightmare on elm street 4
Nightmare on elm street 5
Freddy's dead: the final nightmare
Wes craven's new Nightmare

Det vart mycket elm street där i slutet men från och med idag så ska jag variera mig mer.
Citera
2017-10-21, 17:45
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Haha, det är lugnt, jag kan förstå att man kan tycka väldigt olika om ettan och tvåan. Det är ju en jävla temposkillnad om inte annat som i t ex Alien/Aliens eller The Terminator/T2: Judgement Day.
Ja precis, det är ju en uppföljare men samtidigt är den ju inte alls speciellt likt den första filmen. Stilen är ju en helt annan. Den första är mer realistisk och humorlös och kändes seriös. Absolut inget fel på filmer som är over the top och mer lekfulla, men besvikelsen när jag såg den bestod nog till största del i att jag hade förväntat mig något i stil med ettan. Hade jag sett dem i omvänd ordning hade jag sett den med andra ögon, det är jag helt säker på.

Bra jämförelse. Alien är ju mer en psykologisk skräckfilm/rysare och Aliens är mer av en actionfilm i skräckmiljö. Bägge är bra och det är en uppföljare men ändå är de väldigt annorlunda.

Gillade du förresten Alien Covenant? Jag tyckte själv att den var dålig, faktiskt. Det är den första filmen i serien som jag verkligen inte gillade. Jag tyckte den snurrade på för fort och kändes helt substanslös. Den började bra men tappade sen mer och mer. Man hann aldrig riktigt lära känna eller ens bry sig om karaktärerna och den där riktiga stämningen som hittills alltid infunnit sig i de tidigare filmerna uteblev helt för min del. Det gick extremt snabbt mellan varven och i övrigt kändes den seg. Blev mycket besviken faktiskt. Tyckte faktiskt att Life var mycket bättre och hade mer alien-känsla än alien covenant. Den hade det som alien covenant saknade, på något sätt.
Citera
2017-10-21, 18:12
Medlem
st0ckiss avatar
Kom igen nu, ingen som har koll på bra filmer som utspelar sig i Paris katakomber?

Citera
2017-10-21, 20:27
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Kom igen nu, ingen som har koll på bra filmer som utspelar sig i Paris katakomber?

Jag googlade lite på det där, de enda jag får upp och känner till sen innan är tyvärr de du nämner.

Rimligen borde det ju dock finnas ett par till, kan man tycka.
Citera
2017-10-22, 22:26
Medlem
Kalender-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis

Jag uppskattade As Above, So Below första visningen. Den fyllde lite av det tomrum som ockuperat sig inuti i mig efter ha avverkat nästan alla ockulta sextio- och sjuttiotalsfilmer. Det kan finnas något högst djuriskt och primärt i dem, trots att många är löjliga med dagens mått. Filmer som Black Sunday, Nosferatu The Vampyre, Suspiria, The Devil Rides Out, Dunwich Horror, Psychomania, Alucard och City Of The Dead för att nämna några.
Det var tydligt, för mig iallafall, att As Above, so Below lyfte sin arm och pekade på dessa filmer och såg på oss med en något slugt i ögonen.

Här ska jag rekommendera dig något, det är inte Paris katakomber och det är inte i närheten av det äventyr som A.A.S.B är men jag vill ändå nämna The Borderlands för dig.
Så här va, Om du kan ta filmen med dess ganska stora brister och istället suga i dig stämningen, fotot och de fuktiga Brittiska vindarna så kanske du kommer att uppskatta delar av The Borderlands (2013) . Det gjorde jag iallafall.
Jag rekommenderar dig att inte se något trailer överhuvudtaget. Kolla istället de få bilder som jag länkat till och gå sedan in med noll förväntan, detta är en lågbudget film och slutet är tyvärr dåligt.

The Borderlands har fått 5.7 på IMDB men många där har uttryckt att de ändå finner filmen mörk och stundtals lite kuslig. Se den i tystnad och mörker.

Still 1
Still 2
Still 3
Still 4
Still 5

Gillar du ockulta filmer rekommenderar jag också A Dark Song. Mycket bra film.
Senast redigerad av Kalender-mannen 2017-10-22 kl. 23:00.
Citera