• 34 208 online
  • 1 128 720 medlemmar
  • 58 562 042 inlägg
2017-10-11, 15:15
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pickatjo
Den förstnämnde låter mer som Crille "korven" Borg.. Bullen hade då fortfarande hår när jag såg honom för någon månad sedan.
Den andre borde vara Glenn men att han skulle vara högt uppsatt har jag svårt att tror har hört att det är en riktig tönt!

Hur många medlemmar dom har e svårt att uppskatta då dom har som tradition att krama sina egna ena dagen och råna den samme andra dagen.
Dom har nyligen plockat bort varenda bild på Nishan så han lär ju vara rånad och utesluten. Någon som kan historien?

Vad de lever på är olika men för det mesta bötfäller dom sina egna för olika påhittade överträdelser.
Någon jobbar som lastbilsförare, nån äger ett solarium och så har vi några ställnings byggare.

Deras senaste tillskott är med ett stort skämt Kim modin, som vart nerhuggen på Våxnäs för några år sedan av en tjej som han försökte råna. Går rykten om att han pratade lite för mycket i den utredningen men det är inget jag vet med säkerhet. Men sådant är inget dom läger större vikt i längre inom BMC tydligen.

Nej de var nog de två jag menade och ingen krille. Nishan var utlänning va? Sen har väl alltid helsingborgarna varit de som hållit högst klass oavsett om man jämför med andra avdelningar.
Citera
2017-10-11, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Nej de var nog de två jag menade och ingen krille. Nishan var utlänning va? Sen har väl alltid helsingborgarna varit de som hållit högst klass oavsett om man jämför med andra avdelningar.

De har väl någon babbe ifrån Forshaga eller Deje med också?

Sen finns det väl ingen i det gänget som ser ut som någon biker, yrkeskriminella som blivit påtvingade en hoj...där ska ju den andra grupperingen i stan iaf ha en eloge.
Citera
Igår, 14:59
Medlem
Littlepaw13s avatar
Snabb nyfiken fråga bara, hur kommer det sig att just HBG chaptret är så bra?

Jag har läst tråden sporadiskt och det är återkommande att hbg gör ett bra jobb så blev bara nyfiken på vad som särskiljer dom

Absolut inga namn eller så efterfrågas bara lite sådär allmänt
Citera
Igår, 22:25
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlepaw13
Snabb nyfiken fråga bara, hur kommer det sig att just HBG chaptret är så bra?

Jag har läst tråden sporadiskt och det är återkommande att hbg gör ett bra jobb så blev bara nyfiken på vad som särskiljer dom

Absolut inga namn eller så efterfrågas bara lite sådär allmänt

Därför att de är ett "mother chapter" (uttrycket använts väl mest när det gäller HA men principen är densamma här) dvs den första BMC-avdelningen i Sverige. Sen är den till skillnad från i princip alla andra BMC-chapters en riktig hojklubb i grund och botten, visst Morbids var inte gammal som klubb och många av medlemmarna var unga innan de gick in i BMC men det var trots allt en mc-klubb skapad av folk som faktiskt var intresserade av motorcyklar. Trots att medlemmar kommit och gått så och det bara är en med från starten så har man alltid varit och drivit sin verksamhet som en mc-klubb (om än en 1%).

Så nu har du det fått det lite snabbförklarat för dig får se om fler köper min version.
Citera
Igår, 23:42
Medlem
Littlepaw13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Därför att de är ett "mother chapter" (uttrycket använts väl mest när det gäller HA men principen är densamma här) dvs den första BMC-avdelningen i Sverige. Sen är den till skillnad från i princip alla andra BMC-chapters en riktig hojklubb i grund och botten, visst Morbids var inte gammal som klubb och många av medlemmarna var unga innan de gick in i BMC men det var trots allt en mc-klubb skapad av folk som faktiskt var intresserade av motorcyklar. Trots att medlemmar kommit och gått så och det bara är en med från starten så har man alltid varit och drivit sin verksamhet som en mc-klubb (om än en 1%).

Så nu har du det fått det lite snabbförklarat för dig får se om fler köper min version.

Ah tack så jättemycket
Aldrig hört "Mother chapther" innan så nu har jag lärt mig något nytt.

Är det bristande hojintresse i vissa andra och isf varför?
Är man sugen på att vara "ball" måste det ju finnas bättre sätt att vara det utan att hänga med MC-gäng så hur kommer det sig att man tummar lite på motorcykelaspekten?
Citera
Idag, 00:21
Medlem
South Park om bikers

https://vimeo.com/15758959
Citera