• 47 350 online
  • 1 128 504 medlemmar
  • 58 555 451 inlägg
Idag, 14:25
Medlem
Hackebeilchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Men det lär inte dras in av hittepåskäl.
Vad skulle det vara för skäl då?

Tja, fortkörning på motorväg. Man kan också bli av med det för något brott som inte alls är relaterat till det, precis som man kan bli av med sin läkarlegitimation så som jag beskrev.

Alla ni som resonerar som att staten är ofelbar är ju tappade på något sätt. Transportstyrelsen är några kärringar som sitter och vänder papper. Om de alls har körkort själva kör de troligen sämre än genomsnittet, så vad har de alls för kompetens att göra en verklig bedömning?
Citera
Idag, 14:37
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackebeilchen
Tja, fortkörning på motorväg. Man kan också bli av med det för något brott som inte alls är relaterat till det, precis som man kan bli av med sin läkarlegitimation så som jag beskrev.

Alla ni som resonerar som att staten är ofelbar är ju tappade på något sätt. Transportstyrelsen är några kärringar som sitter och vänder papper. Om de alls har körkort själva kör de troligen sämre än genomsnittet, så vad har de alls för kompetens att göra en verklig bedömning?
Okej, personligen är jag ingen som vurmar för statens rätt öht, men jag väljer mina strider. Jag freestylar mycket, men på andra områden.
Trafiken är ganska viktigt ämne för att misstag kan få väldigt tråkiga konsekvenser.
Jag har under mina år med körkort varav nio år som chaufför inte råkat ut för att vare sig jag eller någon kollega blivit av med körkortet för fortkörning på motorväg. Jag har inte ens sett en hastighetskontroll på dylik väg.
Du kan vara lugn.
Ja, jag tycker också att det är löjligt med fortkörningsböter på den typen av väg, men förlorar man lappen så är det lika illa. Då håller man sig borta de månaderna istället för att torska igen.
Lite självbevarelsedrift har man väl?
Citera
Idag, 15:42
Medlem
Hackebeilchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Okej, personligen är jag ingen som vurmar för statens rätt öht, men jag väljer mina strider. Jag freestylar mycket, men på andra områden.
Trafiken är ganska viktigt ämne för att misstag kan få väldigt tråkiga konsekvenser.
Jag har under mina år med körkort varav nio år som chaufför inte råkat ut för att vare sig jag eller någon kollega blivit av med körkortet för fortkörning på motorväg. Jag har inte ens sett en hastighetskontroll på dylik väg.
Du kan vara lugn.
Ja, jag tycker också att det är löjligt med fortkörningsböter på den typen av väg, men förlorar man lappen så är det lika illa. Då håller man sig borta de månaderna istället för att torska igen.
Lite självbevarelsedrift har man väl?

Jag skulle ha tagit ett annat exempel. Provocative 2.0 sitter ju och moraliserar fast han enligt egen uppgift har ADHD, som han döljer för myndigheterna. Rent sakligt betyder dock ADHD, AS etc. inte att man är olämplig per definition utan det är helt individuellt. Transportstyrelsen däremot utgår ifrån att man inte kan köra bil och tvingar folk till läkarintyg om de är ärliga med sina diagnoser. Det vore mycket mer motiverat att neka vissa invandrargrupper att byta in sina körkort mot svenska tills de har bevisat att de kan köra, men det vore ju "rasism" så det kommer inte att ske.
Citera
Idag, 17:01
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackebeilchen
Om en kirurg mördar sin fru och hennes älskare i ett svartsjukedrama är han naturligtvis fortfarande inte olämplig att operera sina patienter.

För övrigt är du en hycklare med tanke på vad du har berättat om dig själv tidigare i tråden.
Vad jag gör behöver inte vara rätt. Sedan kanske du ska läsa alla inlägg innan du yttrar dig. Allt på internet är inte sant. Exempelvis så kanske du är en normal människa i verkliga livet.
Däremot kanske du o jag är olika. Jag själv skulle aldrig vilja ligga nedsövd medan en mördare skär i mig.
Citera