2017-10-18, 21:34
Medlem
Kamph0rans avatar
Hej!

Hur stor är risken att åka dit för innehav utav Dreambox där man tittar på piratkopierat material? Om betalning sker kontant?
Om den som sänder ut materialet åker dit, kan man via hen spåra kunder då mer än att följa transaktioner på hens konto?
Och om man som kund åker dit, finns enbart böter i straffskalan?

Om man jämför med exempelvis IPTV från Azerbajdzjan där man betalar med bitcoin, vilket är säkrast?
Citera
2017-10-19, 10:37
Medlem
Sitter i dagarna och grunnar på precis samma sak, så som jag förstår efter några timmars läsande är att IPTV är lagligt då du streamar din kanal från något u-land, dvs ingen avkodning sker hemma hos dig, finns tydligen något prejudikat från eu-domstolen i somras.

Dreambox är däremot en variant av card-sharing och är olagligt.

Valet är lätt enligt mig, IPTV är lagligt (för oss), då väljer man det. Frågan är väl hur lång tid det tar innan tv-bolagen hittar ett sätt att döda den här typen av tjänster.

Jag kommer beställa en box från IPTV king eller liknande leverantör.
Har skummat igenom den stora IPTV-tråden, och googlat en massa, men har väldigt svårt att välja ut den IPTV-leverantör som känns "mest" trovärdig, någon som har något förslag?
Citera
2017-10-19, 12:33
Moderator
Gordon Blixts avatar
Eftersom tonvikten i trådstarten inte ligger på juridik utan på risker att åka fast så provar vi ett annat delforum:

Juridik -> Brott och brottsbekämpning

/Mod
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback