Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-18, 15:33
  #12529
Medlem
PappaPundares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargstar
Jag skulle ha tagit en ytterst liten dos isåfall.

Precis så jag också tänker men vad tror du? Bara en hundrish mg räcker?
Får absolut inte märkas att jag är påtänd.
Citera
2017-10-18, 15:45
  #12530
Medlem
vargstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappaPundare
Precis så jag också tänker men vad tror du? Bara en hundrish mg räcker?
Får absolut inte märkas att jag är påtänd.

Jag tror du kan ta 0.2g i alla fall Det är ingen stor dos men man känner av det.
Citera
2017-10-18, 16:21
  #12531
Medlem
PappaPundares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargstar
Jag tror du kan ta 0.2g i alla fall Det är ingen stor dos men man känner av det.

Tror också 0.2 kommer bli ’sweetspot’. Tack för hjälpen !

Om någon annan också har tips på mängd fyll på gärna !
Citera
2017-10-19, 14:12
  #12532
Medlem
PappaPundares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappaPundare
Tror också 0.2 kommer bli ’sweetspot’. Tack för hjälpen !

Om någon annan också har tips på mängd fyll på gärna !

Fan jag är så jävla nojjig att set ska synas på mina ögon.
Tror ni jag för fett stora pupiller på 0,2 g sho? Har aldrig tagit sån liten dos så jag vet inte själv haha xD
Citera
2017-10-19, 17:26
  #12533
Medlem
-Zex-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappaPundare
Fan jag är så jävla nojjig att set ska synas på mina ögon.
Tror ni jag för fett stora pupiller på 0,2 g sho? Har aldrig tagit sån liten dos så jag vet inte själv haha xD
Det finns 100 olika andra orsaker än drogpåverkan varför man får stora pupiller, så du kan vara lugn. Skulle någon påpeka dina stora pupiller, svara bara "Jasså? Det var som fan" eller något liknande. Kom inte med någon dum ursäkt för då fattar folk. Ha det gött nu! 0.2 brukar bli bra.
Citera
2017-10-19, 17:37
  #12534
Medlem
Amnias avatar
Har nagon har vagat kopa tjo av araberna som saljer utanfor rave o svartklubbar i malmo?? Ar det sjukt utbankat llr kan man fa tag pa bra varor dar?
Citera
2017-10-20, 00:10
  #12535
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappaPundare
Fan jag är så jävla nojjig att set ska synas på mina ögon.
Tror ni jag för fett stora pupiller på 0,2 g sho? Har aldrig tagit sån liten dos så jag vet inte själv haha xD

Aldrig fått någon pupillförändring på dom doserna, drar man i sig grammet så börjar ju saker hända men inte annars.

+ som föregående talare skriver så finns det ju andra anledningar så borde kunna vara lugn....
Citera
2017-10-20, 01:38
  #12536
Medlem
Pandarns avatar
Jag undrar lite om man är stressad i grunden pga en stressfull miljö och psykiatrisk ångest (alltså inte bara tillfällig), blir det inte lätt så att en blir MER stressad och osäker på sig själv om man tagit tjack?

Notera att jag pratar ytterst små doser, i ett självmedicineringssyfte och under en relativt lång period.
-backstoryn till den som orkar läsa: har tagit tjack on och off i kanske två år, periodvis mycket och ibland lite. De senaste 2-3 månaderna har jag många gånger tagit en bomb eller 1-2 SMÅ linor på morgonen och/eller förmiddagen för att orka dagen från ångest och koncentrationssvårigheterna. Det har fungerat bra, gått någon vecka eller ettpar dagar där jag inte tagit alls pga up. Jag är noga med kost och sömn och det har fungerat. Jag har alltså hög tolerans och god vana med hur jag fungerar med denhär "behandlingen". Har svårt att ögonmåtta doserna kan endastsäga att ett gram räckt i ungefär 1-1,5 vecka. Med vissa dagars pauser om jag inte känner att det är "den typen av dag" då dethär krävs -

- backstory om situationen: Har nu börjat nytt jobb där jag promenerar andras hundar, har 3-4 åt gången, en av dessa hundar har dock slutat idag pga hon attackerade en utav de mindre hundarna i min grupp (går själv då) och är oerhört lättriggad.
Är 1, ibland 2 andra hundar som lätt stressar upp sig och blir reaktiva vid hundmöten. Jag KAN hundar, gått kurser, träningsseminurium och har stor erfarenhet i många, många år och är väldigt kvalificerad . Jag VET att hundar känner av ens känslor till viss grad när man går med dem, om man håller sig lugn och inte stressar så får hunden (om den har lätt till det) också lättare att hålla lugnet). -

Jag har tagit små bomber de här dagarna jag jobbat, har inte varit stissig eller speciellt "snabb", får inget rus öht. Men kan det bli ett moment 22; där jag blir stressad och rädd att hundarna gör utfall, triggas, blir mer stressade för att jag blir det? Inser nu att jag redan vet svarat och det är ja.

Även om jag känner mig lugn, slappnar av och släpper alla tankar och bara går, kan det på något sätt bli en "underliggande" stress och osäkerhet från tjacket som jag själv inte alls upplever det, men som hundarna på något svagt plan kanske gör?
Att mitt hjälpmedel (som fungerat väl med alla andra jobb, sysselsättningar, mål och ärenden) nu bara gör situationen värre?

Ber om ursäkt för lång text, är mycket i mitt huvud ochh vill hemskt gärna luska och analysera för att jag och hundarna ska fungera så bra som möjligt. En del meningar kanske är flummiga och ber även om ursäkt för det. Dessa tankar hade inte kommit om jag inte tagit stilnoct för att sova på och behöver liksom "ride the train of the thought"

Tack
Citera
2017-10-21, 20:44
  #12537
Medlem
Odesolerfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandarn
Jag undrar lite om man är stressad i grunden pga en stressfull miljö och psykiatrisk ångest (alltså inte bara tillfällig), blir det inte lätt så att en blir MER stressad och osäker på sig själv om man tagit tjack?

Tack

Som bekant förstår inte hundar vad vi människor säger utan känner mer av tonläge och energier. Du kan säkert lura de flesta människor att du är alertare/socialare/smartare/whatever än vad du är men med hundarna blir det svårt att fakea. Det är ett ypperligt tillfälle för dig att utveckla dig själv nykter som människa och försöka komma i harmoni med dig själv hundarna. Kan det vara ett alternativ?
Citera
2017-10-24, 23:30
  #12538
Medlem
Sitter med finfint tjack som jag vill dela med min vän nu, tvekar dock på om det kommer räcka till båda. Jag har en Attentin liggandes, krossar jag den och blandar i med de resterande tjot, kommer jag förstöra det då eller kan de bli ett gött rus ? Kanske ska tillägga att jag inte brukar äta Attentin så vet iof inte hur jag mår på de..är detta idiotiskt? Ångest hej
Citera
2017-10-25, 03:06
  #12539
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oopsie
Sitter med finfint tjack som jag vill dela med min vän nu, tvekar dock på om det kommer räcka till båda. Jag har en Attentin liggandes, krossar jag den och blandar i med de resterande tjot, kommer jag förstöra det då eller kan de bli ett gött rus ? Kanske ska tillägga att jag inte brukar äta Attentin så vet iof inte hur jag mår på de..är detta idiotiskt? Ångest hej

Är ju dexamfetamin i dom, vilket vad jag minns måste passera levern för att ge någon effekt.

Så snortar du skiten är det att kasta pengarna i sjön iaf. Hur det i övrigt påverkar ditt rus om du dricker/bombar det vet jag inte.
Citera
2017-10-25, 14:19
  #12540
Medlem
Joealeriss avatar
Är inte jättevan så detta kanske är väldigt vanligt, men jag har en issue med den senaste påsen tjack jag köpte, nämligen att det svider i svaljet efter att ha snortat det. Visst om det smakar kemiskt/äckligt, men detta svider liksom lite som när man är förkyld och har ont i halsen. Kan tjacket vara utbankat med något skit eller är detta normalt förekommande?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback