Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-15, 11:11
  #2701
Medlem
Shadowcrafts avatar
Fanns på Ica igår
Citera
2017-10-15, 19:44
  #2702
Medlem
Luftgevars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
Glasflaskor och backar har väl försvunnit helt från affärer nu?
Nej på mitt lokala ICA har dem börjat ställa upp både PET och glasflaska med Apotekarnes.
Citera
2017-10-16, 17:25
  #2703
Medlem
Bertil85s avatar
Köpte julmust idag. Blir kul att smaka !
Citera
2017-10-17, 15:54
  #2704
Medlem
Hupats avatar
Min lokala matbutik har stängt just nu. Får hoppas att julmusten kommit in när den öppnar igen om någon dag. Vilken julmust är bäst?
Citera
2017-10-17, 17:22
  #2705
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hupat
Min lokala matbutik har stängt just nu. Får hoppas att julmusten kommit in när den öppnar igen om någon dag. Vilken julmust är bäst?
Mina solklara favoriter är Zeunerts och Nygårdas lagrade på romfat. Brukar inte experimentera runt alltför mycket (förutom en obligatorisk provning) då dessa brukar räcka alldeles utmärkt.
Citera
2017-10-17, 19:39
  #2706
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Mina solklara favoriter är Zeunerts och Nygårdas lagrade på romfat. Brukar inte experimentera runt alltför mycket (förutom en obligatorisk provning) då dessa brukar räcka alldeles utmärkt.
Zeunerts absolut, föredrar dock bourbon framför rom, men ändå en...

(Det blev visst en till!)
Citera
2017-10-24, 19:25
  #2707
Medlem
gato12s avatar
Vad tycker ni om Läckö? Tycker inte den är så dum för det priset. Köpte en 1.5 l flarra för typ åtta spänn.
Citera
2017-10-24, 23:05
  #2708
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hupat
Vilken julmust är bäst?

Vasabryggeriernas Gammaldags must.

Zeunerts är lite love-or-hate, själv har jag aldrig förstått mig på den. Smakar helt annorlunda än övriga märken på marknaden. De fatlagrade varianterna går väl an i ett par glas, men sedan lessnar jag. Och julmust ska ju drickas i väldiga mängder minst en månad i sträck, då måste man ha något mer lättskvalpat.
Citera
2017-10-26, 10:28
  #2709
Medlem
FuriousRages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Vasabryggeriernas Gammaldags must.

Zeunerts är lite love-or-hate, själv har jag aldrig förstått mig på den. Smakar helt annorlunda än övriga märken på marknaden. De fatlagrade varianterna går väl an i ett par glas, men sedan lessnar jag. Och julmust ska ju drickas i väldiga mängder minst en månad i sträck, då måste man ha något mer lättskvalpat.

Jag är en av dem som sällar sig till Zeunerts, dricker nu mera bara Z:s julmust, unviker sockerlaget som annars bara finns.
Citera
2017-10-26, 10:31
  #2710
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Vad tycker ni om Läckö? Tycker inte den är så dum för det priset. Köpte en 1.5 l flarra för typ åtta spänn.
Hur skulle du beskriva den smakmässigt jämfört med annan julmust?
Citera
2017-10-26, 16:48
  #2711
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Vad tycker ni om Läckö? Tycker inte den är så dum för det priset. Köpte en 1.5 l flarra för typ åtta spänn.

Samma skit, dvs god =D
Citera
2017-10-28, 00:18
  #2712
Medlem
Sanna.s avatar
Köpte en flaska idag. Äntligen! Glömde dock det obligatoriska tilltugget: pepparkaksdeg
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback