• 34 607 online
  • 1 128 720 medlemmar
  • 58 562 107 inlägg
2017-10-11, 21:39
Medlem
Nikotinet går ur kroppen väldigt fort, det är det som orsakar abstinensen! Det är hjärnans receptorer som behöver dagar, veckor och månader för att återhämta sig.

Försöker sluta själv men är inte enkelt. Tror cold-turkey med sista snusen efter lunch är bäst eftersom hjärnan är mer stabil vid det laget i jämförelse med direkt på morgonen.
Citera
2017-10-11, 22:16
Medlem
Danlos avatar
Nja, hjärnan behöver inte månader på sig att återhämta sig, för mig var det exakt samma känsla efter 2 veckor som när jag 8 månader senare bestämde mig för att börja snusa igen.. Det var inte pga nån abstinens, utan att jag behövde lite tröst mitt i en livskris. Nu har jag varit nikotinfri i 7 dygn och det går som en dans. Det värsta är dag 3 och 4 - så har det varit alla de 4 gånger jag slutat. Nu får det nog vara den sista gången tror jag, fjärde gången gillt
Citera
2017-10-13, 17:40
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Kör hårt.

Jag blev enormt sugen på sötsaker, mat, ja vad som helst första veckorna efter att jag slutat, aldrig någonsin haft ett sånt sug efter att 'äta nåt'. Det har lyckligtvis lagt sig.
Dricker dock mer kaffe nu. Och läkerolen är en kamrat.

2 månader som snusfri nu i dagarna

Grattis!
Har följt dig. Riktigt bra jobbat.
Citera
2017-10-14, 02:08
Medlem
DEPRESSIVs avatar
Inne på andra dagen nu, har klippt rakt av (cold turkey) då jag försökt att trappa ned tidigare men märkt att CT är enda alternativet. Om vi räknar tre års dagligt snusande, runt 7-8 prillor/dag, hur länge kommer jag må dåligt? Jag märker att jag är väldigt retlig och pessimisstisk redan efter en dag. Sluta snusa kommer jag dock göra, vill bara att det ska gå så smidigt som möjligt.
Citera
2017-10-14, 08:28
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paggan
Grattis!
Har följt dig. Riktigt bra jobbat.
Tack så mycket! Är enormt stolt och glad över att jag slutat
Citera
2017-10-14, 22:45
Medlem
Danlos avatar
Det brukr alltid gå lättare efter dag 4 utan nikotin för mig. Nu har jag precis klarat dag 10!! Nu är det superenkelt. T.o.m. sötsuget har nu minskat kraftigt. Underbart!
Citera
2017-10-15, 06:33
Medlem
DEPRESSIVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danlo
Det brukr alltid gå lättare efter dag 4 utan nikotin för mig. Nu har jag precis klarat dag 10!! Nu är det superenkelt. T.o.m. sötsuget har nu minskat kraftigt. Underbart!
Vad bra! Jag har ökat sötsug och känner för att äta onyttigheter, vilket jag aldrig gör annars. Tre dygn utan nikotin nu (om några timmar).
Citera
2017-10-15, 11:43
Medlem
Danlos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Vad bra! Jag har ökat sötsug och känner för att äta onyttigheter, vilket jag aldrig gör annars. Tre dygn utan nikotin nu (om några timmar).

Great! Då är det bara att härda ut dag 4 också så är saken biff sen!
Citera
2017-10-17, 09:31
Medlem
praxes avatar
Tre månader avklarade och lite till, ligger nog runt 100 dagar nu.

Inte haft mycket sug överlag, men igår blossade det upp lite. Det är alltså under läppen-suget och inte någon längtan efter nikotin (det är borta sedan länge).

Håller på att banta ner mig några kg också. Har redan fått bort allt snusslutarfläsk och lite till dessutom, så det går bra nu.
Citera