Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-15, 19:38
  #4693
Medlem
Någon som har tips på en bra US/CAN provider??

Då det inte är så många kvar på Rapid!!!

/S
2017-10-15, 20:16
  #4694
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ice.
Kör med Iptv Extreme på min Sony Android TV och har suttit och försökt få till EPG men får inte till det. Nån som har nåt tips på vad som skulle kunna fungera?

Hur lägger man till kanalerna i den appen? Är det en m3u fil så kan du redigera i filen och peka epg mot rätt adress.
2017-10-15, 20:30
  #4695
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artagnian
Hur lägger man till kanalerna i den appen? Är det en m3u fil så kan du redigera i filen och peka epg mot rätt adress.

Det är en m3u fil ja.
Men hänger inte med alls vad du menar. Är inte så himla kunnig på det där området.
2017-10-15, 20:44
  #4696
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artagnian
Hur lägger man till kanalerna i den appen? Är det en m3u fil så kan du redigera i filen och peka epg mot rätt adress.

Citat:
Ursprungligen postat av Ice.
Det är en m3u fil ja.
Men hänger inte med alls vad du menar. Är inte så himla kunnig på det där området.


För att få EPG till m3u listan brukar man oftast använda en XML fil.
2017-10-16, 10:02
  #4697
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sb23
För att få EPG till m3u listan brukar man oftast använda en XML fil.

Finns det någon bra "guide" någonstans på hur man gör detta? .Ska man då ändra i sin M3U fil eller göra ytterligare en xml som är "synkad" ihop med M3U filen ? För jag har exemplevis i appen att jag kan lägga till en adress /local share för EPG . Men har testat massa adresser som folk har lagt ut men funkar inte . Men kanske behöver göra mig en egen, bara jag vet hur jag ska göra? .
2017-10-16, 14:56
  #4698
Medlem
Artygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Alltele blockar inte alls IPTV det är skitsnack då jag vet flera som kör Alltele.
Utan dedikerad IP på VPN kommer du bli blockad däremot.
Dom amerikanska leverantörerna däremot brukar tillåta shared VPN.

Citat:
Ursprungligen postat av selecta
Stämmer bra det. Har Alltele och kan titta på så mycket IPTV jag orkar.

Jag kör via Framtiden ITUX i göteborg och har bara haft Alltele där. Har testat detta för att dra slutsatsen att mitt nät segas ner medvetet vid IPTV:
  • IPTV utan VPN - Hackar fruktansvärt (går ej att titta på), oavsett tidpunkt på dagen.
  • IPTV med VPN, flyter på rätt bra
  • IPTV med 3g/4g, flyter på rätt bra.

Har ni en annan möjlig förklaring till varför IPTV inte fungerar utan VPN så lyssnar jag gärna.
Har 100/10-koppling och en ac68-router. Allt är kopplat med tråd. Hastigheten jag får är ca 95mbit/s och mot Holland har jag ca 60-70mbit/s.

Mina föräldrar har bredband2 och där fungerar det perfekt utan vpn.

Har även märkt märkliga saker som t.ex att besöka bredbandsbolagets hemsida är extremt långsamt via wifi hemma men surfar jag via 3g går det snabbt. Provat vid flera tidpunkter för att verifiera att det är så..
2017-10-16, 15:34
  #4699
Medlem
25Decembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artyg
Jag kör via Framtiden ITUX i göteborg och har bara haft Alltele där. Har testat detta för att dra slutsatsen att mitt nät segas ner medvetet vid IPTV:
  • IPTV utan VPN - Hackar fruktansvärt (går ej att titta på), oavsett tidpunkt på dagen.
  • IPTV med VPN, flyter på rätt bra
  • IPTV med 3g/4g, flyter på rätt bra.
Har ni en annan möjlig förklaring till varför IPTV inte fungerar utan VPN så lyssnar jag gärna.
Har 100/10-koppling och en ac68-router. Allt är kopplat med tråd. Hastigheten jag får är ca 95mbit/s och mot Holland har jag ca 60-70mbit/s.

Mina föräldrar har bredband2 och där fungerar det perfekt utan vpn.

Har även märkt märkliga saker som t.ex att besöka bredbandsbolagets hemsida är extremt långsamt via wifi hemma men surfar jag via 3g går det snabbt. Provat vid flera tidpunkter för att verifiera att det är så..
Då du har flera fel är det ju något med din lina. Du får helt enkelt felanmäla detta.
2017-10-16, 15:41
  #4700
Medlem
Har nu äntligen fått igång både nätverk samt fått in m3u-filen på boxen så nu fungerar allt.
Nu har jag dock en fråga till er som är mer vana vid Mag254-boxen.

Jag har markerat dels -Sweden- som favorit, men även markerat alla kanaler var för sig som favoriter.

Men hur gör jag för att komma in på endast Favoriter och inte vara kvar vid alla?
För när jag är inne på alla kanaler, och bläddrar så går det så sjukt jävla segt att bläddra då varje kanal sätts på automatiskt.
Att bläddra från CMore till SVT tar ett par minuter nästan.
Någon annan som har samma problem?

Och som sagt, hur tar man sig in till att bara bläddra bland favoriter?
2017-10-16, 16:17
  #4701
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artyg
Jag kör via Framtiden ITUX i göteborg och har bara haft Alltele där. Har testat detta för att dra slutsatsen att mitt nät segas ner medvetet vid IPTV:
  • IPTV utan VPN - Hackar fruktansvärt (går ej att titta på), oavsett tidpunkt på dagen.
  • IPTV med VPN, flyter på rätt bra
  • IPTV med 3g/4g, flyter på rätt bra.

Har ni en annan möjlig förklaring till varför IPTV inte fungerar utan VPN så lyssnar jag gärna.
Har 100/10-koppling och en ac68-router. Allt är kopplat med tråd. Hastigheten jag får är ca 95mbit/s och mot Holland har jag ca 60-70mbit/s.

Mina föräldrar har bredband2 och där fungerar det perfekt utan vpn.

Har även märkt märkliga saker som t.ex att besöka bredbandsbolagets hemsida är extremt långsamt via wifi hemma men surfar jag via 3g går det snabbt. Provat vid flera tidpunkter för att verifiera att det är så..
Inga problem med Alltele utan VPN som ovanstående säger så är det isf nåt fel där du bor.
Om felet är i huset, området eller stadsnätet låter jag vara osagt men det funkar fint i andra delar av Sverige åtminstone.
Det här är ett problem som jag tror många har utöver att det kan vara i ens egna grejer med då det strular.
Att det funkar med VPN bekräftar det för om det var fel på servrarna så skulle det inte fungera för nån.
Sen kan det ju såklart vara strul ibland hos servrarna med men inte i den utsträckning som folk ser ut att ha.
__________________
Senast redigerad av FreddyK666 2017-10-16 kl. 16:21.
2017-10-16, 16:59
  #4702
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gasen6969
Någon som har tips på en bra US/CAN provider??

Då det inte är så många kvar på Rapid!!!

/S

Verkar svårt att hitta, med tanke på bristen på svar
2017-10-16, 17:00
  #4703
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kikko6
Har nu äntligen fått igång både nätverk samt fått in m3u-filen på boxen så nu fungerar allt.
Nu har jag dock en fråga till er som är mer vana vid Mag254-boxen.

Jag har markerat dels -Sweden- som favorit, men även markerat alla kanaler var för sig som favoriter.

Men hur gör jag för att komma in på endast Favoriter och inte vara kvar vid alla?
För när jag är inne på alla kanaler, och bläddrar så går det så sjukt jävla segt att bläddra då varje kanal sätts på automatiskt.
Att bläddra från CMore till SVT tar ett par minuter nästan.
Någon annan som har samma problem?

Och som sagt, hur tar man sig in till att bara bläddra bland favoriter?


För det första ska du inte använda m3u med mag.

Vad gäller favoriter trycker du på view/sort eller vad det står knappen och väljer favorites only.
2017-10-16, 17:50
  #4704
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kikko6
Har nu äntligen fått igång både nätverk samt fått in m3u-filen på boxen så nu fungerar allt.
Nu har jag dock en fråga till er som är mer vana vid Mag254-boxen.

Jag har markerat dels -Sweden- som favorit, men även markerat alla kanaler var för sig som favoriter.

Men hur gör jag för att komma in på endast Favoriter och inte vara kvar vid alla?
För när jag är inne på alla kanaler, och bläddrar så går det så sjukt jävla segt att bläddra då varje kanal sätts på automatiskt.
Att bläddra från CMore till SVT tar ett par minuter nästan.
Någon annan som har samma problem?

Och som sagt, hur tar man sig in till att bara bläddra bland favoriter?
Jag har en 254 sedan snart ett år och jag tycker att det här med favoritlista är rena skräpet på den boxen. Man kan aldrig sortera kanalerna som man själv vill ha...bättre att hitta en leverantör som har en någorlunda bra kanallista. Just nu kör jag med GenIPTV och deras upplägg passar mig bra...även Rapids lista tycker jag funkar bra i 254:an....men detta är bara mina åsikter.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback