Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-10-13, 00:42
  #25
Medlem
sommarlovs avatar
Tack för att ni svarar, men snälla gräla om ovidkommande saker i mer passande trådar!

Jag funderar fortfarande hur jag ska göra...
Citera
2017-10-13, 01:01
  #26
Medlem
Winwords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Tack för att ni svarar, men snälla gräla om ovidkommande saker i mer passande trådar!

Jag funderar fortfarande hur jag ska göra...
Fick du inte svar på det?

1. Köp Macbook, installera Linux, få problem med drivrutiner.
2. Köp Macbook, kör Linux virtuellt, få inga problem med drivrutiner.
3. Köp PC, kör Linux, få inga problem med drivrutiner.

Bara att välja.
Citera
2017-10-13, 21:08
  #27
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winword
Fick du inte svar på det?

1. Köp Macbook, installera Linux, få problem med drivrutiner.
2. Köp Macbook, kör Linux virtuellt, få inga problem med drivrutiner.
3. Köp PC, kör Linux, få inga problem med drivrutiner.

Bara att välja.
Men jag gillar verkligen hårdvaran, och triggas snarare av motståndet.
Funderar på att skanna säljsidor efter begagnat, vem vet kanske gör jag ett fynd.
Jag har haft min beskärda del av problem med laptops och Linux.
ALLT ska fungera annars går jag vidare till nästa.
Bra grafik, fungerande wifi och korrekt vilofunktioner.
Citera
2017-10-14, 11:16
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Men jag gillar verkligen hårdvaran, och triggas snarare av motståndet.
Funderar på att skanna säljsidor efter begagnat, vem vet kanske gör jag ett fynd.
Jag har haft min beskärda del av problem med laptops och Linux.
ALLT ska fungera annars går jag vidare till nästa.
Bra grafik, fungerande wifi och korrekt vilofunktioner.
Verkar gå mycket bättre än på många andra plattformar....

https://lwn.net/Articles/707616/
Citera
2017-10-14, 14:22
  #29
Medlem
Hade en kollega som körde Ubuntu på Macbook. Han fick aldrig batteriet att fungera lika bra som med MacOS. Han hade under hälften av batteritid på Linux jämfört med MacOS. Kan tilläggas att han var en linux sysadmin så jag antar han hade koll på vad han gjorde. Detta var cirka 2 år sedan, så jag vet ej hur det ser ut idag.
Citera
2017-10-14, 14:29
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Jag gillar Apples Macbook Pros mekaniska egenskaper, aluminium, magsafe-laddaren, retinaskärm, belysta tangenter.

Är det bara naivt och korkat av mig att köpa en sån, kanske några år gammal för att köra Linux, främst Cent OS?

Inte alls, jag kör själv en macbook pro 2 år gammal, och dual-bootar med macos/Ubunutu. Kör dock Ubuntu 99% av tiden, om jag inte måste använda macos av någon mycket specifik anledning (typ aldrig).
Citera
2017-10-14, 23:58
  #31
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tranflatek
Inte alls, jag kör själv en macbook pro 2 år gammal, och dual-bootar med macos/Ubunutu. Kör dock Ubuntu 99% av tiden, om jag inte måste använda macos av någon mycket specifik anledning (typ aldrig).
Åh, då undrar jag förstås om du upplever något problem, vilket som helst!
Citera
2017-10-15, 00:06
  #32
Medlem
Jag kör också Ubuntu/macos.

Har haft problem med att vänteläge inte fungerade så bra, så jag fick ställa in att den går ner i viloläge istället. Fungerar lika bra, och även om det är teknisk skillnad på dem så märker jag inte av det.

Sedan hade jag för några versioner sedan problem med touchpaden/styrplattan, men det har blivit bättre med senare versioner. Fick lägga till någon inställning för att få högerklick att fungera på den om jag minns rätt.

Kör Ubuntu 16.04, så det är möjligt att det skett förbättringar i efterföljande versioner också, kommer någon ny i veckan tror jag.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback