Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-12, 16:55
  #1
Medlem
Hej, när jag skriver @ så tar det ungefär 1 sekund innan @ visas på bildskärmen. Det kvittar var jag skriver.. Google, i ett mejl, i vilken chatt som helst. Förut trodde jag att det berodde på mitt tangentbord, men efter att jag bytte till ett helt nytt och problemet kvarstår så är det inget fel på tangentbord. Det är bara @ som är fördröjd, alla andra tangenter är det ingen märkvärdig fördröjning på.

Jag vet att jag kan ominstallera Windows, och att det säkerligen löser mitt problem. Men jag vill helst undvika detta om det finns en enklare lösning. Skulle också kunna återställa Windows till en tidigare tidpunkt men vill helst också undvika detta då jag har installerat massa spel den senaste tiden.

Jag har Windows 10, 64 bit.

tldr; Delay på @, behöver quick fix.


Mvh
Citera
2017-10-12, 17:06
  #2
Medlem
Då är vi två stycken, trodde först att det var fel på tangentbordet men efter att ha satt i ett nytt så fortsätter problemen, det är vid någon enstaka gång som det fungerar till fullo.
Har även jag Windows 10 64 bit och känner inte för att installera om, att Googla om problemet hjälper heller inte så hjälp tas tacksamt emot.
Citera
2017-10-12, 17:40
  #3
Medlem
Stygotiuss avatar
Har ni ASUS-grafikkort? I så fall är det antagligen ASUS GPU Tweak som ställer till det.
Citera
2017-10-12, 18:09
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Har ni ASUS-grafikkort? I så fall är det antagligen ASUS GPU Tweak som ställer till det.


Det var det. Tack så mycket!
Citera
2017-10-12, 18:57
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Har ni ASUS-grafikkort? I så fall är det antagligen ASUS GPU Tweak som ställer till det.
Skall man avinstallera Gpu Tweak isåfall?
Räckte visst med att avaktivera det, tack för svaret. Stört mig i snart 1 års tid på detta men har inte pallat att bry mig.
__________________
Senast redigerad av MickelMan 2017-10-12 kl. 19:03.
Citera
2017-10-13, 09:41
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Skall man avinstallera Gpu Tweak isåfall?
Räckte visst med att avaktivera det, tack för svaret. Stört mig i snart 1 års tid på detta men har inte pallat att bry mig.

Felet beror på tangentbords "shortcut" som är konfigurerat under inställningar på asus gpu tweak.
Plockar man bort det så kan man ha programmet igång utan att det strular.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback