Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-12, 18:16
  #37
Medlem
Men det låter som ena sidan av ett mynt, hur kan soc lägga sig i efter att ny bor i en nybyggd villa som familj där ni har en granne som super, runkar etc. hur kan soc koppla ihop er med grannen och skapa problem, jag fattar inte, kan någon förklara???

Sen snackar du om stålar hela tiden, menar har ni en nybyggd kåk så måste ni väl ha stålar?
Citera
2017-10-12, 18:34
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaricaHase
Tänker att han kanske har en aning om vem det kan vara och skulle kunna hämnas?

Uttala dig inte om saker som du inte har en aning om, det liknar inte alls stasi/östtyskland.

Jag tycker att du skall knipa igen! Jag har en gammal arbetskamrat där soc tog deras barn! Jag vet vad dem har gått igenom! Dem som inte kan föra sig eller har de rätta kontakterna dukar under i kampen mot soc! Soc sekreterarna är stridsfittor som gör allt de kan för att stjälpa livet för en man! Beträffande att hämnas kostar bara energi. Nu kan du krypa in i din grotta och avskärma dig från verkligheten igen!
Citera
2017-10-12, 18:36
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterMadsen123
Hej jag har inget att dölja så jag Kan skriva det rätt ut här. " Det finns en grov alkoholist i närheten av era barn som gör oss oroliga att barnet bor i en olämplig miljö, dvs att barnen vistas på i stort sett samma gård som ni bor på. Så som du levt tidigare är vi väldigt oroliga men gör detta för att hjälpa dig och familj" jag svarade på vilket sätt är detta en olämplig miljö? Vi bor på en stor hästgård med massa djur och har endast en granne i närheten som fått i uppdrag av oss att endast ta in och ut hästarna på morgon och kväll för att vi vill vara snälla och ge honom någon arbetssyssla. Det är det närmsta han kommer våra familj. Har någon med mitt tidigare liv med detta att göra? " självklart har ditt förflutna också en påverkan i vårat beslut". Jag: men skall jag aldrig i mitt liv få ha ett barn pga att jag levt som jag levt? Hade jag varit nykter och krim fri i 10 år, hade ni gjort på samma sätt då? Nej svarade dom. Du har endast 15 månader drogfrihet så vi tycker att du borde få åka på ett utredningen med familjen i tre månader.

Var tydlig med att jag förlorar jobb och skola samt bostad. Vad gör jag efter dessa tre månader?
Kan ni hjälpa oss med ett boende då för vi kommer stå bostadslösa. Deras svar blev: socialtjänsten har inga lägenheter eller boende att hjälpa till med tyvärr. Vi förstår att detta kan kännas jobbigt men det är frivilligt det här. Jag säger då: frivilligt? Då tackar jag nej till ert förslag och flyttar hem till huset igen.

Men då finns risken att du förlorar vårdnaden om barnen förstår du väl?

La på luren och kontakta en advokat. Har inte kommit längre

Jag förstår inte vad det hjälper att du flyttat om det är grannen som är problemet, har din fru haft några bekymmer med soc efter att du gett dig av? ar hon inte det är det ju väldigt tydligt att det Inte är grannen som är problemet. Hur länge har du bott på annan ort? Om soc är oroliga att du ska hamna i dåligt mönster igen pga grannen så får dom ju erbjuda dig hjälp istället, erbjud dig att gå och ta kisseprov varje vecka på deras bekostnad om det gör dom tryggare. Tror att samarbete är att föredra istället för att fly, rent spontat tänker man ju faktiskt att du döljer något när du drastiskt flyttar till annan ort och tar ett svartjobb.
Citera
2017-10-12, 18:51
  #40
Medlem
Vilket Soc. är det som utreder ?
De flesta Soc kontor är bra, dock blir det som på många arbetsplatser en speciell jargong, och de som tycker annorlunda mobbas bort. Enkönade arbetsplaster är aldrig bra.
Huddinge är ett typiskt exempel, som jag känner till. Att en utåt sett socialt anpassad mamma kunde prata bort över 10 orosanmälningar om en dotter som for illa.
Är du fin i håret, har dyra kläder och kan i ord formulera dej. Då går det bra. Du döms efter ditt utseende.
Citera
2017-10-12, 19:04
  #41
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterMadsen123
Men med grunden att grannen super och det är en dålig miljö för att våra villor ligger 50 meter från varandra är bara sjukt.
Har du skriftligt på att du är anmäld pga grannens supande? För mig låter det väldigt osannolikt.
Om du vill får du gärna kopiera in delar av texten så man kan se formuleringen från soc, alternativt att du skriver av den om du bara har den på löst papper.

Jag menar, om det är på sådana grunder man rycker barn ifrån föräldrar så borde soc ta barnen ifrån alla familjer som har ett trapphus.

Har jag förstått saken rätt att din kvinna och barn bor kvar i ert hus, men inte du?
Citera
2017-10-12, 19:53
  #42
Medlem
Sånnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterMadsen123
Var hemlös i nästan 16år. Bodde i trapphus, tunnelbanan, pendeltåget osv. Slutade missbruka och med kriminalitet men ändå gick de inte att få ett boende.
Försökte hitta en lägenhet, hus, rum och frågade om soc kunde stå för en viss del av hyran så skulle ja kriga ihop resten själv. Men återigen Nej!

Fick barn med en tjej och flyttade in i ett hus. Då kom nästa kalldusch, någon gjorde en oroasanmälan trots att jag hade skött mig ett år och börjat jobba, gick i skolan. Skötte mig prickfritt. Då påstod soc att vårat nybyggda hus var olämpligt för barn pga att min granne drack alkohol. Ja detta är sant, sitter just nu och har dragit soc i för rätta. Förhoppningsvis vinner vi målet men under tiden har jag lämnat huset, jobbet, skola och hittat ett svartjobb för att hyra en lägenhet i en liten ort i landet. Bara för mina barn och frus skull. Jag skiter fullständigt i vad som händer med mig nu, bara familjen har det bra.

Skall man gå ut i media? Får dom ens hota med att ta ens barn för att grannen super?
Fick lämna skola, jobb och vårat hus för att inte bli av med våra ungar.
Bara för man har ett kriminellt förflutet. Känns förjävligt när man ändrat livsstilen helt och hållet och lever ett prickfritt liv. Knappt så jag går på röd gubbe i ett övergångsställe. Vågar inte riskera något alls.

Bara för jag har pundat, varit med i gäng, levt på kriminalitet tidigare så skall jag straffas livet ut. Eller nej inte jag, Min familj skall straffas. Det har gått så långt nu att jag funderar för mig själv att lämna min fru och barn för att inte det ska gå åt helvete för familjen. Jag måste offra mitt liv för deras skull. Ett bakslag till nu så kommer jag antingen skjuta soc handläggarna och ta en livstid på kåken. För jag låter inte mina barn bli tagna på felaktiga grunder. Förstör dom vårat liv nu SÅ måste jag hämnas för att visa för mina närstående att jag dödar för min familj.
Barnen har det så jävla bra som ett barn kan ha. Finns ingenting som jag gör fel.

Hade ni offrat era liv för att hålla ihop resten av familjen?
Jag är en sån människa att rör du min familj så dör du oavsett om du är kungen eller en husvagnsgubbe i en skog.

Får socialtjänsten ens hota med att ta barnen för att grannen super? Det är så skrattretande.

Är sååååå nära på att återgå till gamla livet för att barnen skall få ha sin mamma åtminstone.
Jag måste vara felet i denna situation. Skall ja behöva sätta en kula i pannan på mig själv så gör jag det. Som sagt jag dör och dödar för min familj.
För helvete vi lever i Sverige 2017, man får inte ha ett dåligt förflutet nu för tiden. Man. Ska straffas hela livet.

Jag valde inte knark och kriminalitet för nöjes skull. Blev hemlös redan som tolvåring och det som fick mig att överleva var de äldre grabbarna, gänget och drogerna. Tyvärr men som tolvåring och hemlös tar man inga bra val i livet när allt pchalla har försvunnit ur ens liv. Som tolvåring ska man sitta hemma med mamma, inte sälja droger och tro att man blir rik på knark och kriminalitet. Det leder bara till en kista eller kåken.

Kan fortsätta skriva i flera veckor men vad fan hade ni gjort??

Jag vet att jag ska fortsätta kriga på den rätta vägen men ryker mina barn pga grannen super och jag har ett dåligt förflutet då kan jag inte leva med mig själv mer. När man hade allt på de torra och gör enorma framsteg så ska någon Hora komma och hugga benen av en.

Fuck Sverige, fuck samhället.

Har dom väl fått upp ögonen för dig kommer det aldrig sluta, tro mig.

Feel sorry for ya mate.....

Fuck Sverige, fuck samhället
Citera
2017-10-12, 20:00
  #43
Medlem
Wounderingtwos avatar
Jag har så svårt att ta på detta med att en orosanmälan är hur enkel som helst att göra och att en sådan kan vända upp och ned på en hel familj genom ett enda samtal.

Jag har gjort två oberoende orosanmälningar i mitt liv. Första gången var då min man och jag två nätter i rad legat sömnlösa och hört hur våra nyinflyttade grannar vägg i vägg misshandlade sina barn hela nätterna. Polis tillkallades men de kunde inget göra eftersom att barnen inte uppvisade några skador och ej heller ville svara på frågorna som ställdes till dem INFÖR FÖRÄLDRARNA. De bad mig göra en orosanmälan till socialen vilket jag givetvis gjorde. Det var en sömnig socialsekreterare som mer eller mindre anklagade mig för att det minsann kunde vara så att barnen bara var otröstliga på natten. Att jag berättade att ena pojken med egna ord skrikit "snälla slå mig inte" var tydligen inte bevis nog. Hon frågade inte ens om adressen till familjen.

Det var jag och min man som fick ställa föräldrarna mot väggen varpå det uppstod tjafs och de blev vräkta. Vad som hände med barnen vet jag inte men tänker ofta på dem.

Andra gången då jag gjorde en orosanmälan var då min 14-åriga kusin blivit så förbannat nedtryckt av min faster och hennes man hela sitt liv att han berättat för sin flickvän att han ville ta sitt liv för att han inte orkade mer. Det smärtade mig så jävla mycket att höra att jag ringde socialen för att be om hjälp. Inte för att på något sett ange min faster utan för att de uppenbarligen behövde stöd i sin föräldraroll och jag var fullkomligt livrädd för att han skulle ta sitt liv. Socialsekreteraren bad min kusin ringa själv och sedan tackade hon för sig.

Det är fyra år sedan och de senaste två åren har han frivilligt valt att bo hos mina farföräldrar. Någon hjälp från soc fick han såklart inte eftersom att socialsekreteraren jag pratade med inte ens bemödade sig att fråga om hans namn.

Här ligger en hund begraven känner jag. Om en förskola eller skola gör en socanmälan så tas kanske anmälan på ett större allvar, jag vet inte. Eller också så är det jag som haft den maximala oturen att råka stöta på helt fel socialsekreterare vid två tillfällen.

Jag har ytterst svårt att tro att de ens lyssnat på en anmälare som ringt för att meddela att de är oroliga för att barn far illa bara för att de råkar bo i granne med en alkoholist. Vem bor inte granne med en alkoholist, drogmissbrukare, pedofil eller annan säregen personlighet? Bor man i hyreshus är risken ganska stor att någon av grannarna pysslar med något som inte anses vara lämpligt för barn. Det är knappast något som socialen lägger tid på.
Citera
2017-10-12, 20:04
  #44
Medlem
Wounderingtwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anywhan
Jag tycker att du skall knipa igen! Jag har en gammal arbetskamrat där soc tog deras barn! Jag vet vad dem har gått igenom! Dem som inte kan föra sig eller har de rätta kontakterna dukar under i kampen mot soc! Soc sekreterarna är stridsfittor som gör allt de kan för att stjälpa livet för en man! Beträffande att hämnas kostar bara energi. Nu kan du krypa in i din grotta och avskärma dig från verkligheten igen!

Och du har hade förstås total insyn i socialens utredning vad gäller din kollega och hens barn?
Citera
2017-10-12, 20:13
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
I Kanada har inte soc eller f-kassan någon befogenhet.

Här i Kanada finns inte Fkassan...däremot child protective services som definitivt har möjligheten att omhänderta barn.

Det är uppenbart att det ligger mer begravet än en supande granne.

När TS börjar gapa om att han ska skjuta soc-handläggarna och ta en livstidsdom på kåken...börjar bitarna falla på plats.

Du ger ett intryck av att vara labil och instabil.
Kallar folk som kommenterar för råttor.

Vad du än gör så dra inte med dig dina ungar ner i träsket.
Barn behöver stabilitet, trygghet och kontinuitet. Dina inlägg tyder på raka motsatsen.

Önskar dig all lycka till i ditt tillfrisknande.
Jävligt starkt om du kan återhämta dig efter så lång tid i skiten.
Kämpa för dina barn, men gör det på rätt sätt.
Var den farsa de förtjänar.
Citera
2017-10-12, 20:21
  #46
Medlem
Hoppas ni kan få lite hjälp att reda ut det här. Tänk bara på att sköta dig och inte brusa upp för mycket - visa att du är stabil och klar i huvudet så ska det nog gå bra. Starkt att du kämpar på med din tuffa bakgrund, och jag önskar dig allt gott.
Citera
2017-10-12, 20:36
  #47
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterMadsen123
Var hemlös i nästan 16år. Bodde i trapphus, tunnelbanan, pendeltåget osv. Slutade missbruka och med kriminalitet men ändå gick de inte att få ett boende.
Försökte hitta en lägenhet, hus, rum och frågade om soc kunde stå för en viss del av hyran så skulle ja kriga ihop resten själv. Men återigen Nej!

Fick barn med en tjej och flyttade in i ett hus. Då kom nästa kalldusch, någon gjorde en oroasanmälan trots att jag hade skött mig ett år och börjat jobba, gick i skolan. Skötte mig prickfritt. Då påstod soc att vårat nybyggda hus var olämpligt för barn pga att min granne drack alkohol. Ja detta är sant, sitter just nu och har dragit soc i för rätta. Förhoppningsvis vinner vi målet men under tiden har jag lämnat huset, jobbet, skola och hittat ett svartjobb för att hyra en lägenhet i en liten ort i landet. Bara för mina barn och frus skull. Jag skiter fullständigt i vad som händer med mig nu, bara familjen har det bra.

Skall man gå ut i media? Får dom ens hota med att ta ens barn för att grannen super?
Fick lämna skola, jobb och vårat hus för att inte bli av med våra ungar.
Bara för man har ett kriminellt förflutet. Känns förjävligt när man ändrat livsstilen helt och hållet och lever ett prickfritt liv. Knappt så jag går på röd gubbe i ett övergångsställe. Vågar inte riskera något alls.

Bara för jag har pundat, varit med i gäng, levt på kriminalitet tidigare så skall jag straffas livet ut. Eller nej inte jag, Min familj skall straffas. Det har gått så långt nu att jag funderar för mig själv att lämna min fru och barn för att inte det ska gå åt helvete för familjen. Jag måste offra mitt liv för deras skull. Ett bakslag till nu så kommer jag antingen skjuta soc handläggarna och ta en livstid på kåken. För jag låter inte mina barn bli tagna på felaktiga grunder. Förstör dom vårat liv nu SÅ måste jag hämnas för att visa för mina närstående att jag dödar för min familj.
Barnen har det så jävla bra som ett barn kan ha. Finns ingenting som jag gör fel.

Hade ni offrat era liv för att hålla ihop resten av familjen?
Jag är en sån människa att rör du min familj så dör du oavsett om du är kungen eller en husvagnsgubbe i en skog.

Får socialtjänsten ens hota med att ta barnen för att grannen super? Det är så skrattretande.

Är sååååå nära på att återgå till gamla livet för att barnen skall få ha sin mamma åtminstone.
Jag måste vara felet i denna situation. Skall ja behöva sätta en kula i pannan på mig själv så gör jag det. Som sagt jag dör och dödar för min familj.
För helvete vi lever i Sverige 2017, man får inte ha ett dåligt förflutet nu för tiden. Man. Ska straffas hela livet.

Jag valde inte knark och kriminalitet för nöjes skull. Blev hemlös redan som tolvåring och det som fick mig att överleva var de äldre grabbarna, gänget och drogerna. Tyvärr men som tolvåring och hemlös tar man inga bra val i livet när allt pchalla har försvunnit ur ens liv. Som tolvåring ska man sitta hemma med mamma, inte sälja droger och tro att man blir rik på knark och kriminalitet. Det leder bara till en kista eller kåken.

Kan fortsätta skriva i flera veckor men vad fan hade ni gjort??

Jag vet att jag ska fortsätta kriga på den rätta vägen men ryker mina barn pga grannen super och jag har ett dåligt förflutet då kan jag inte leva med mig själv mer. När man hade allt på de torra och gör enorma framsteg så ska någon Hora komma och hugga benen av en.

Fuck Sverige, fuck samhället.
Klart du ska gå till pressen. Glöm inte att berätta hur du efter 16 år i missär lyckades få ihop pengar till att bygga dig ett hus utan att ens ha en inkomst de kunde basera lånen på.
Den artikeln vill jag läsa,
Citera
2017-10-12, 21:22
  #48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wounderingtwo
Och du har hade förstås total insyn i socialens utredning vad gäller din kollega och hens barn?

Självklart! Hur visste du det?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback