Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-12, 02:38
  #1
Medlem
Ladidas avatar
Läste lite smått om "seedo" och jag tycker det låter som himmelen för enkelt hemmabruk.
Okej det är ju inte så mycket meck med själva plantan och man kan inte ta på sig all credd att man odlat det själv, men vem bryr sig om man exempelvis odlar bara till sig själv av skäl för att minska inflammation och värk i kroppen.

Seedo är alltså en auto-grower, dvs den sköter hela växtprocessen åt dig, i något som ser ut som ett kylskåp.
Dessutom ingen konstig lukt och den verkar kunna kurera gräset åt dig också.

Antingen är det här ett aprilskämt som jag blivit lurad på eller så är det fan det bästa som hänt människan sedan skivat bröd.

Här kan man läsa lite om Seedo: https://thedailywant.com/seedo-hydro...a-grow-system/
Citera
2017-10-12, 07:37
  #2
Medlem
Spud-boys avatar
Undra om man kan skippa hydrpon-funktionerna och bara köra med jord i kruka.. Vore bra(roligare med jord, tycker jag)..
Citera
2017-10-12, 20:18
  #3
Medlem
Det har varit uppe förut.
Aldrig något jag skulle lägga pengarna på om jag inte bodde i en liten 1a där jag behövde ha hem folk i en stad där det var omöjligt att få tag på röka. Kolla bara tex hur liten den är, typ 1m? Vad ska man odla där?
Kan skåpet se om plantan har kvävebrist eller är övernärd tex? Kan den toppa, fimma och LST? Tror knappast det.. Helt onödig och dyr grej om man inte måste ha skåpet framme.
Citera
2017-10-12, 20:46
  #4
Medlem
Spud-boys avatar
Dessutom så är det ju jävligt roligt att bygga ett odlings-skåp/utrymme själv..
Citera
2017-10-13, 07:02
  #5
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spud-boy
Dessutom så är det ju jävligt roligt att bygga ett odlings-skåp/utrymme själv..
Fast alla kanske inte tycker det är as roligt att bygga och kolla efter bladlus och skit själv..

Det finns en del som har noll intresse i den delen, utan bara vill odla en liten pytte mängd för eget bruk av medicinskt syfte, i låt oss säga en villa miljö där grannar och skit tänker dödsknark angående cannabis.
Citera
2017-10-13, 13:34
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spud-boy
Undra om man kan skippa hydrpon-funktionerna och bara köra med jord i kruka.. Vore bra(roligare med jord, tycker jag)..

fast sämre ur alla andra aspekter, skörd,kvalite, vitalitet, plantan växer galet mycket snabbare etc

fö är produkten ett skämt, gjord för hipsters av hipsters
Citera
2017-10-13, 13:34
  #7
Medlem
Krickerts avatar
Haha
Fan vilken cool maskin.
Perfekt för dom som inte har gröna fingrar och för mycket pengar.
Citera
2017-10-13, 13:39
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Haha
Fan vilken cool maskin.
Perfekt för dom som inte har gröna fingrar och för mycket pengar.

läst på deras hemsida, verkar vara betydligt mer komplicerat än ett tält med tex en dwc

den går inte ens att köpa än
Citera
2017-12-06, 16:34
  #9
Medlem
TextTvs avatar
Jag skulle gärna köpa en Seedo men tycker det är lite risky att köpa en svindyr startup-produkt från andra sidan jordklotet. Det är nog inte det lättaste att reklamera om något skulle strula. Jag tror jag väntar tills någon svensk återförsäljare tar in produkten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback