Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-07, 15:59
  #1
Medlem
ixgamess avatar
För en vecka sedan tog sig någång/några in sig i min bostad. Fick ett papper från försäkringsbolaget. I papprena står det ....Nypris idag sedan står det Ersättingsanspråk. Vad är det man ska skriva.....eller vad menar dom. Jag blev av med en guldkedja på 498g när jag köpte den gav jag 82 000:- Nu när guldet har gått upp kostar den ca: 128 000: Vad är det som gäller jag vill inte ha pengar utan min kedja. Vad är det som gäller inköpspris eller när varan har stigit!!


Detta gäller Försäkringsbolaget: dina Försäkringar

MVH
Citera
2017-10-07, 16:04
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ixgames
För en vecka sedan tog sig någång/några in sig i min bostad. Fick ett papper från försäkringsbolaget. I papprena står det ....Nypris idag sedan står det Ersättingsanspråk. Vad är det man ska skriva.....eller vad menar dom. Jag blev av med en guldkedja på 498g när jag köpte den gav jag 82 000:- Nu när guldet har gått upp kostar den ca: 128 000: Vad är det som gäller jag vill inte ha pengar utan min kedja. Vad är det som gäller inköpspris eller när varan har stigit!!


Detta gäller Försäkringsbolaget: dina Försäkringar

MVH


Ring Dina Försäkringar och förklara läget samt fråga vilket belopp du ska uppge
Citera
2017-10-07, 16:39
  #3
Medlem
cacas avatar
Nypris idag är vad det kostar köpa produkten idag.
Citera
2017-10-07, 17:07
  #4
Medlem
Du skriver 128 000 på båda helt enkelt.

Din guldkedja får du nog aldrig tillbaka.

Har du kvitto eller andra bevis för din kedja?
Citera
2017-10-07, 17:11
  #5
Medlem
JohanMattas avatar
Räkna med att de krävs papper/kvitto om du ens ska få 1 kr tillbaka. Uppenbart varför så jag behöver inte nämna varför.
Citera
2017-10-08, 12:01
  #6
Medlem
ixgamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanMatta
Räkna med att de krävs papper/kvitto om du ens ska få 1 kr tillbaka. Uppenbart varför så jag behöver inte nämna varför.


Men räknas inte bilder som bevis + mina vänner kände till den?!
Citera
2017-10-08, 12:19
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanMatta
Räkna med att de krävs papper/kvitto om du ens ska få 1 kr tillbaka. Uppenbart varför så jag behöver inte nämna varför.

Ofta kräver försäkringsbolaget att man har kvitto/papper på det men jag vet personer som fått ersättning för saker som de blivit av med utan kvitto.
Citera
2017-10-08, 12:41
  #8
Medlem
JohanMattas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Ofta kräver försäkringsbolaget att man har kvitto/papper på det men jag vet personer som fått ersättning för saker som de blivit av med utan kvitto.
Skulle vara kul att se vilket försäkringsbolag som ger ut 128k utan några form av bevis.
Citera
2017-10-08, 12:54
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanMatta
Skulle vara kul att se vilket försäkringsbolag som ger ut 128k utan några form av bevis.

Förstår nu att du syftade på hans guldkedja och där håller jag med dig att han måste ha kvitto/papper för att få tillbaka pengarna för det.

Jag trodde du menade rent generellt att man måste ha kvitto/papper för att få tillbaka ersättning och det var det jag svarade på att jag visste personer som fått tillbaka utan papper/kvitto.
Citera
2017-10-09, 17:25
  #10
Medlem
ixgamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Förstår nu att du syftade på hans guldkedja och där håller jag med dig att han måste ha kvitto/papper för att få tillbaka pengarna för det.

Jag trodde du menade rent generellt att man måste ha kvitto/papper för att få tillbaka ersättning och det var det jag svarade på att jag visste personer som fått tillbaka utan papper/kvitto.



Tur att ja Känner honom.....vilken tur!!!!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback