Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-07, 19:24
  #1
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Och då menar jag inte att ni känner samma sak som TS beskriver och därmed känner igen er i inlägget, utan att ni hittar en tråd som ni tror handlar om er personligen?

Till exempel om någon startar en tråd i Relationsakuten och beskriver deras partner och dennes beteende väldigt detaljerat och du antingen tror eller vet att detta är skrivet av din egen partner om dig? Detta fenomen kan inte vara alldeles på tok för ovanligt, speciellt inte att någon får för sig detta och eventuellt ifrågasätter det inför sin partner eller vem det nu kan vara.

Har detta någonsin hänt er, att ni har fått för er detta? Oavsett om det stämt eller inte?
Citera
2017-10-07, 19:29
  #2
Medlem
sasos avatar
konstig nog tänkte jag idag starta en liknande tråd
Citera
2017-10-07, 19:33
  #3
Medlem
bzsx0809s avatar
Väldigt många gånger, tror det var senast igår då jag läste igenom "typer på jobbet som du hatar"-tråden.
Citera
2017-10-07, 19:35
  #4
Medlem
TiksgulFs avatar
Jag tror att chansen är minimal att man råkar på en sån tråd, däremot önskar jag ibland att jag gjorde det och har faktiskt aktivt letat några gånger.

Tyder nog mest på för mycket tid på Flashback (ja nytt konto).
Citera
2017-10-07, 19:57
  #5
Medlem
Policys avatar
Jag har en kompis som har hittat sin tjejkompis pojkväns inlägg på Flashback. TS beskrev ett relationsproblem som var rätt unikt, och som stämde in bra på tjejen och hennes pojkvän. Min kompis skickade tråden till sin tjejkompis och hon blev sårad över vad som framgick där. Killen erkände också.
Citat:
Ursprungligen postat av TiksgulF
Jag tror att chansen är minimal att man råkar på en sån tråd, däremot önskar jag ibland att jag gjorde det och har faktiskt aktivt letat några gånger.

Tyder nog mest på för mycket tid på Flashback (ja nytt konto).
Japp, samma här. Det hade varit intressant att läsa en tråd om en själv! Det hade varit grymt ifall man på något sätt kunde hitta alla trådar (på alla möjliga forum) som handlar om en.
Citera
2017-10-07, 20:02
  #6
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TiksgulF
Jag tror att chansen är minimal att man råkar på en sån tråd, däremot önskar jag ibland att jag gjorde det och har faktiskt aktivt letat några gånger.

Tyder nog mest på för mycket tid på Flashback (ja nytt konto).
På vilket sätt är chansen minimal?

10% av Sveriges befolkning hänger aktivt på Flashback, ännu fler går bara in och läser ibland. Flashback är alltså ett väldigt stort forum med svenska mått. Om en tråd om t.ex. ett relationsproblem blir väldigt uppmärksammad så kommer den ofta vara längst upp på "nya inlägg". Då är väl chansen inte minimal att dennes partner går in på forumet, ser tråden, läser den och känner igen sig?
Citera
2017-10-07, 20:08
  #7
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Policy
Jag har en kompis som har hittat sin tjejkompis pojkväns inlägg på Flashback. TS beskrev ett relationsproblem som var rätt unikt, och som stämde in bra på tjejen och hennes pojkvän. Min kompis skickade tråden till sin tjejkompis och hon blev sårad över vad som framgick där. Killen erkände också.
Det lät som ett otroligt intressant läge. Speciellt eftersom killen erkände! Då kan man stalka kontot och se allt dumt som han har skrivit!

Fast han hade nog inte så mycket att dölja om han erkände. Men men, är identiteten uppenbar så är den!
Citera
2017-10-07, 20:22
  #8
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Och då menar jag inte att ni känner samma sak som TS beskriver och därmed känner igen er i inlägget, utan att ni hittar en tråd som ni tror handlar om er personligen?

Till exempel om någon startar en tråd i Relationsakuten och beskriver deras partner och dennes beteende väldigt detaljerat och du antingen tror eller vet att detta är skrivet av din egen partner om dig? Detta fenomen kan inte vara alldeles på tok för ovanligt, speciellt inte att någon får för sig detta och eventuellt ifrågasätter det inför sin partner eller vem det nu kan vara.

Har detta någonsin hänt er, att ni har fått för er detta? Oavsett om det stämt eller inte?

Jag har känt igen mig i många inlägg, men inte från verkliga livet utan att jag har märkt att det är mig som det avses när det nämns personer i omskrivningar.

Oerhört amuserande hur som helst. Kan man inte skriva om någon utan att denne förstår det kan man lika gärna prata klartext.
Citera
2017-10-07, 20:27
  #9
Medlem
Policys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Det lät som ett otroligt intressant läge. Speciellt eftersom killen erkände! Då kan man stalka kontot och se allt dumt som han har skrivit!

Fast han hade nog inte så mycket att dölja om han erkände. Men men, är identiteten uppenbar så är den!

Storyn var så pass unik att han bara hade gjort bort sig mer om han nekade. Det var uppenbart, men han erkände ändå.
Citera
2017-10-07, 20:30
  #10
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Kvinnor(många iaf) tror allt handlar om dom så dessa ser man poppa upp ibland som om tråden handlar om dom.
Citera
2017-10-08, 00:35
  #11
Medlem
chilly_c_canes avatar
Det hände mig. Inte här men på familjeliv.
Skrev en tråd om att jag funderade på att dumpa min dåvarande tjej av olika anledningar.

Hon läste tråden och frågade i ett sms om det var jag som startat tråden.
Snacka om oflyt...
Citera
2017-10-08, 01:33
  #12
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chilly_c_cane
Det hände mig. Inte här men på familjeliv.
Skrev en tråd om att jag funderade på att dumpa min dåvarande tjej av olika anledningar.

Hon läste tråden och frågade i ett sms om det var jag som startat tråden.
Snacka om oflyt...
Osis. Hur hanterade du detta? Förnekade du eller erkände du? Hur pass uppenbart var det att det var just er situation tråden handlade om?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback