Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-07, 20:57
  #1
Medlem
NurseDiesels avatar
"Våldtäkten ska ha begåtts natten till lördagen och utredningen har lett till att polisen spärrat av en gångtunnel i Kungsängen.
– Anledningen att vi har spärrat av är att det skett en våldtäkt, säger Karina Andersson, vakthavande befäl vid polisen i Stockholm.
Brottsplatsundersökning pågår
Polisen är fåordig om händelsen och om utredningen på plats.*
– Det pågår en brottsplatsundersökning. Utredningen har kommit fram till att den här platsen ska undersökas, säger Karina Andersson."

https://www.expressen.se/nyheter/sto...en-undersoker/

Enligt en lokal Facebook-grupp så ska det röra sig om flera gärningsmän.

Artikel finns även här: http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...t-i-kungsangen
__________________
Senast redigerad av NurseDiesel 2017-10-07 kl. 20:59.
Citera
2017-10-07, 21:14
  #2
Medlem
1Partys avatar
Det finns massor av Afghaner i Kungsägen, har inte sett några Afghaner i Kallhäll, men några, men du ser dem knappast i Kallhäll. Och bara andra generationer i Bro.

Upplands-Bro älskar att placera Afghanerna som de får från Socialtjänsten i Kungsängen.
Citera
2017-10-07, 21:15
  #3
Medlem
Jag tycker gångtunneln på bilden i artiklarna ser ut att vara den sydligaste gångtunneln under granhammarsvägen.
Det var ett tag sen jag var i området men då var det i princip 100% bostadsrätter i närområdet och inte alltför berikat.

Jag misstänker att det kan ha ändrats under de senaste åren...
Citera
2017-10-07, 21:17
  #4
Medlem
3 stycken ensamkommande!
__________________
Senast redigerad av abbefurdo 2017-10-07 kl. 22:05.
Citera
2017-10-07, 21:18
  #5
Medlem
NurseDiesels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1Party
Det finns massor av Afghaner i Kungsägen, har inte sett några Afghaner i Kallhäll, men några, men du ser dem knappast i Kallhäll. Och bara andra generationer i Bro.

Upplands-Bro älskar att placera Afghanerna som de får från Socialtjänsten i Kungsängen.

Ja tyvärr finns det både HVB-hem och andra former av boenden med Hazarer i Kungsängen.
Det känns inte allt för långsökt att det kan röra sig om Afgan-"hundar".
Det ska handla om en gångtunnel i centrum i anslutning till Bergaskolan.
__________________
Senast redigerad av NurseDiesel 2017-10-07 kl. 21:22.
Citera
2017-10-07, 21:23
  #6
Medlem
NurseDiesels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abbefurdo
3 stycken ensamkommande och JA jag är säker!

Utveckla gärna! (Jag tror dig)
Citera
2017-10-07, 21:31
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1Party
Det finns massor av Afghaner i Kungsägen, har inte sett några Afghaner i Kallhäll, men några, men du ser dem knappast i Kallhäll. Och bara andra generationer i Bro.

Upplands-Bro älskar att placera Afghanerna som de får från Socialtjänsten i Kungsängen.

Jodå det finns Afghaner I Kallhäll, har inte sett många men det finns en liten skara
Citera
2017-10-07, 21:37
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseDiesel
Utveckla gärna! (Jag tror dig)

De pratade inte svenska ivarjefall. 3 st enligt offret.
Citera
2017-10-07, 21:53
  #9
Medlem
1Partys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inzomniak
Jodå det finns Afghaner I Kallhäll, har inte sett många men det finns en liten skara

Nästan inga Afghaner i Kallhäll, om de ens finns. Endast somalier och araber i Termovägen, svenskar bor också där! Men Ja.
Citera
2017-10-07, 21:59
  #10
Medlem
NurseDiesels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abbefurdo
De pratade inte svenska ivarjefall. 3 st enligt offret.

Jag hoppas dom "åker dit". Allt talar för att det är utländska gärningsmän. Enligt uppgifter på sociala medier ska ett antal utländska män bevittnat, tittat på, och allt avbröts av en ytterligare man som såg dom.

Hoppas Elisabeth Mazzi Fritz Instagram-upplägg i förrgår får kraft. (Hon förfasades över överrepresentationen av utrikesfödda i alla gruppvåldtäkter). Modig kvinna!
Citera
2017-10-07, 22:03
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseDiesel
Ja tyvärr finns det både HVB-hem och andra former av boenden med Hazarer i Kungsängen.
Det känns inte allt för långsökt att det kan röra sig om Afgan-"hundar".
Det ska handla om en gångtunnel i centrum i anslutning till Bergaskolan.
Förolämpa inte hundar på det sättet, tack.
_____

Potentiell connection?
(FB) Polisen jagar misstänkt våldtäktsman i Kungsängen, 2017-06-15
__________________
Senast redigerad av with3r 2017-10-07 kl. 22:05.
Citera
2017-10-07, 22:44
  #12
Medlem
McAzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseDiesel
Jag hoppas dom "åker dit". Allt talar för att det är utländska gärningsmän. Enligt uppgifter på sociala medier ska ett antal utländska män bevittnat, tittat på, och allt avbröts av en ytterligare man som såg dom.

Hoppas Elisabeth Mazzi Fritz Instagram-upplägg i förrgår får kraft. (Hon förfasades över överrepresentationen av utrikesfödda i alla gruppvåldtäkter). Modig kvinna!

Om dom mot all förmodan döms så är blir påföljden rent skrattretande.

"Får kraft", vad ska hända tror du? Kommer Sverige skicka ut alla tiotusentals Afghaner (vilket skulle krävas)? Det ska in 6-700.000 ytterligare muslimer de kommande 7-8 åren ändå. Uppenbarligen vill man rasera hela landet, inget får komma i vägen för det, dessa stackars offer ses bara som kanonmat av de sjuka jävlar som styr detta land. Det är makabert, snart kommer svenska kvinnor inte kunna gå utanför dörren ensamma.
__________________
Senast redigerad av McAz 2017-10-07 kl. 22:49.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback