Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-07, 14:53
  #4837
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
PS5 lär nog dröja tidigast till 2019, dom vill nog lansera den lagom när 4k har slått igenom och en stor andel av människor har en sådan tv så vänta på den känns rätt så meningslöst, du kan gott köpa en ps4 idag och den kommer räcka en bra tid framöver speciellt om du tar pro varianten.

http://www.ps5playstation5.com/ps5-r...date-countdown

lutar mer åt 2020 egentligen..

Tackar, tackar!
Citera
2017-10-07, 16:34
  #4838
Medlem
Sabors avatar
Jag har nyss fått veta att man kan koppla in en extern hårddisk till PS4. (TJOHOOO) Och den verkar vara kompatibel med storlekar mellan 20 GB upp till 8 TB har jag läst.

Någon här som gjort detta och rekommenderar någon särskild hårddisk?

Äger en PS4 med 500 GB, så 6 TB skulle vara helt suveränt. Men vill ha en hårddisk som fungerar bra med enheten också.
Citera
2017-10-07, 18:56
  #4839
Medlem
lääz_kellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sabor
Jag har nyss fått veta att man kan koppla in en extern hårddisk till PS4. (TJOHOOO) Och den verkar vara kompatibel med storlekar mellan 20 GB upp till 8 TB har jag läst.

Någon här som gjort detta och rekommenderar någon särskild hårddisk?

Äger en PS4 med 500 GB, så 6 TB skulle vara helt suveränt. Men vill ha en hårddisk som fungerar bra med enheten också.

Har ingen koll på hårddiskar, men häromdagen skulle jag koppla in en 500gb:are i PS4an, men givetvis så stödde den inte EXT3-filformatet. Jävla skitstation!
Citera
2017-10-07, 19:14
  #4840
Medlem
Sabors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lääz_kelly
Har ingen koll på hårddiskar, men häromdagen skulle jag koppla in en 500gb:are i PS4an, men givetvis så stödde den inte EXT3-filformatet. Jävla skitstation!
Kanske onödigt att fråga men gör det ändå:
Har du funderat på formatera om hårddisken på datorn? Har idag under min forskning om detta läst att PS4 endast stöder exFAT eller FAT32 samt med USB 3 kabel.

Edit: Det är väl om det är av vikt att hårddisken fungerar på din PS4 också, annars kvittar det väl om det inte är hela världen.
Citera
2017-10-07, 19:20
  #4841
Medlem
lääz_kellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sabor
Kanske onödigt att fråga men gör det ändå:
Har du funderat på formatera om hårddisken på datorn? Har idag under min forskning om detta läst att PS4 endast stöder exFAT eller FAT32 samt med USB 3 kabel.

Edit: Det är väl om det är av vikt att hårddisken fungerar på din PS4 också, annars kvittar det väl om det inte är hela världen.

Saken är den att den är fylld med olagligheter, såsom warez etc. Och just nu har min Linuxserver skurit, så jag kan inte tömma disken på alla godsaker innan jag formaterar.
Har PS4 inte ens stöd för NTFS?

Edit:
Jag kopplade in min disk med en gammal jädra USB-kabel (absolut inte en USB3-kabel), och nog "upptäckte" PS4an den, men som sagt, fel filformat.
Citera
2017-10-07, 19:53
  #4842
Medlem
Sabors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lääz_kelly
Saken är den att den är fylld med olagligheter, såsom warez etc. Och just nu har min Linuxserver skurit, så jag kan inte tömma disken på alla godsaker innan jag formaterar.
Har PS4 inte ens stöd för NTFS?

Edit:
Jag kopplade in min disk med en gammal jädra USB-kabel (absolut inte en USB3-kabel), och nog "upptäckte" PS4an den, men som sagt, fel filformat.
Okej jag förstår. Låter lite knivigt det där.
Nej, jag har bara läst att det är FAT som gäller för att man ska kunna använda den i PS4.
Citera
2017-10-07, 19:55
  #4843
Medlem
lääz_kellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sabor
Okej jag förstår. Låter lite knivigt det där.
Nej, jag har bara läst att det är FAT som gäller för att man ska kunna använda den i PS4.

Låter konstigt. Och jävligt bakåtvänt. FATx har ju bara stöd för filer upp till 4GB.
Och vilka som har en datorer innehållandes hdds som är FAT kan inte vara många idag.
Citera
2017-10-08, 18:25
  #4844
Medlem
hanksaccounts avatar
Någon som fått "error code E-801809A8" efter Playstation 5.0 update?

Funderar nästan på att skapa egen tråd om detta problem för att uppmärksamma händelsen(Länk till sida 1 i forumtråden):
http://community.eu.playstation.com/...thread-replies

Handlar om att efter playstation 5.0 update så får vissa playstation 4 runt om i världen error koden som gör att man inte kan ansluta sig Online. Startar man om console så går det att spela allt som är nedsparat offline. Installerar man update igen så får man error kod.

Playstation forumtråden är full av spekulationer och så vitt jag förstått det är dom flesta ense om att det handlar om defekt bluray. Folk skriver om diverse lösningar, är själv påverkad och frustrerad men hoppas på lösning. Jag väntar på att Sony ska fixa men det ser mörkt ut..

Sony support har själva givit lösningar som whipat folks diskar utan lösningar.. jaja, skapar hellre egen tråd om detta om inget löses. Måste iallafall uppmärksammas!!
__________________
Senast redigerad av hanksaccount 2017-10-08 kl. 18:29.
Citera
2017-10-08, 19:27
  #4845
Medlem
Sabors avatar
Skrev ett inlägg igår kväll där jag frågade om tips vid extern hårddisk. Tänkte idag "Fuck it" och åkte iväg och köpte denna:
https://www.netonnet.se/art/dator/ex...k/241614.8912/

Formaterade den till exFAT på datorn innan jag kopplade den till PS4 då den uppdaterade sig. (Jag verkar haft tur och undvikit fel vid uppdateringen )
PS4 formaterade hårddisken, och "installerade" den. Testade flytta över spel och det gick klockrent! Tog lite tid att flytta över spel som Witcher och GTA V då de är så stora, men det gick super.
Testade lira lite Dying Light som blev överflyttad till hårddisk och skivan satt redan i och det funkade super.

Känns förbannat skönt att gå från inte ens 500 GB till 3.64 TB. Nu kan man köpa fler spel och installera de man varit tvungen att ta bort.
Citera
2017-10-09, 11:33
  #4846
Medlem
Hur står sig PS4 som begagnad? Är det en för stor risk kontra till det man sparar på att köpa via blocket eller så?
Citera
2017-10-12, 18:48
  #4847
Medlem
R.Bloodworths avatar
Boys kan någon hjälpa mig att hitta en ps4 original och inte slim till ett rimligt pris? Vet att original slutat att säljas men den ska finnas någonstans......trög som man är hittar man inte!
Tack
Citera
2017-10-16, 20:43
  #4848
Medlem
Gerrard89s avatar
Någon som vet om PS Plus är något man behöver förnya manuellt eller sker det automatiskt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback