Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-05, 14:13
  #949
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adadglgmut
Segt.
Du får se det som att du har mycket kvar att utforska - för det har du verkligen!
~130 rundor med Dark Elves
~ 140 rundor med Lizardmen
~ 100 rundor med Skaven
~ 60 rundor med High Elves

Jag gillar inte konceptet med Skaven alls lika mycket som alla andra tycks göra. Ha många, svagare units för att övermanna motståndaren. Jag antar att det är en av anledningarna till att folk gillar dem, dock.

Det är det jag älskar med TW:WH serien, alla raser känns så olika vilket ger det mer återspels-värde.
Personligen älskar jag skaven, har inte riktigt fastnat för de andra raserna.

Ska hoppa in i MP i afton, vilket var det enda jag lirade i TW:WH1 mer eller mindre.
Citera
2017-10-05, 21:52
  #950
Medlem
OldFashioneds avatar
Queek Very Hard avklarat, tog en sisådär 200 rundor. Sista 4 timmarna av att förlora och återbefolka regioner var drygt som fan. Lite besviken över att det inte finns fler victory conditions, för den här portalen sög.
Citera
2017-10-05, 23:48
  #951
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
En sak jag inte gillar alls är cinematics, det är stillbilder som zoomar in och ut lite, det känns rätt B. Har de nu lagt all den tiden på att göra ett fett spel hade de väl kunna lägga ned tid på feta cinematics också?
Citera
2017-10-06, 18:00
  #952
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
En sak jag inte gillar alls är cinematics, det är stillbilder som zoomar in och ut lite, det känns rätt B. Har de nu lagt all den tiden på att göra ett fett spel hade de väl kunna lägga ned tid på feta cinematics också?

Blev jag också lite besviken över, tycker sånt hör hemma i indiespel som kan skylla på budgetbrist men försöker så gott de kan, i det här fallet så är det ju bara "billigast är bäst, och de som spelar tittar i bästa fall en gång på den". Om de nu ändå måste köra det stuket kan de väl prega in lite mer lore-händelser som om man hade en storyline och fick se mer "bakom kulisserna" och följderna av allt man gör för annars blir ju allt bara siffror

Citat:
Om det är någon ras det är Pride-varning på är det fan Dork Elves, en hel ras BDSM-tokar som leds av dominatrixer

Har faktiskt börjat lira dork-elves nu, "Cult of Pleasure" med MILFarnas drottning Morathi i spetsen som verkar tycka kläder är något slags straff https://vignette.wikia.nocookie.net/...20170331232219 för Malekith är som bekant bara en riktig morsgris utan nån egentlig makt.
__________________
Senast redigerad av Mackan52 2017-10-06 kl. 18:06.
Citera
2017-10-06, 18:03
  #953
Medlem
adadglgmuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Det är det jag älskar med TW:WH serien, alla raser känns så olika vilket ger det mer återspels-värde.
Personligen älskar jag skaven, har inte riktigt fastnat för de andra raserna.

Ska hoppa in i MP i afton, vilket var det enda jag lirade i TW:WH1 mer eller mindre.

Håller med! Ser det till 100% som någonting väldigt positivt.

Förresten, är det någon som vet varför man inte kan köra två faktioner av samma ras om man kör co-op?
Det var ju verkligen en tjusning med ettan. Att man körde med en polare och båda körde orcs som skulle ta över världen. Hoppas det kommer en patch eller en mod som fixar detta.
Citera
2017-10-07, 16:09
  #954
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Uppror har ju blivit betydligt otrevligare, de är aggressiva, inte helt korkade och betydligt farligare än i ettan. Det är inte längre en bra idé att låta en rebellarmé bygga upp till full stack och sedan mosa den för XP.

Är det någon som använder ritualer i någon större utsträckning? Jag vet inte om jag tycker det är värt det, oftast. Det har väl i och för sig att göra med att jag har så dålig cash flow nu men ändå.
Citera
2017-10-07, 19:12
  #955
Medlem
adadglgmuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Uppror har ju blivit betydligt otrevligare, de är aggressiva, inte helt korkade och betydligt farligare än i ettan. Det är inte längre en bra idé att låta en rebellarmé bygga upp till full stack och sedan mosa den för XP.

Är det någon som använder ritualer i någon större utsträckning? Jag vet inte om jag tycker det är värt det, oftast. Det har väl i och för sig att göra med att jag har så dålig cash flow nu men ändå.

Absolut. Rebellerna är betydligt tuffare och kan verkligen utnyttja en när dom sackar etc.

Vissa rites använder jag nästintill aldrig, framförallt inte med Lizardmen. Ritualerna har jag gjort om jag verkligen är intresserad av att vinna kampanjen.
Citera
2017-10-07, 19:18
  #956
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adadglgmut
Absolut. Rebellerna är betydligt tuffare och kan verkligen utnyttja en när dom sackar etc.

Vissa rites använder jag nästintill aldrig, framförallt inte med Lizardmen. Ritualerna har jag gjort om jag verkligen är intresserad av att vinna kampanjen.
Derp, just det, derp, menade rites, inte ritualer Jag skyller på att jag är trött och bakis

Rites, de har jag hittills inte använt mig av mer än högst en handfull gånger. Funderar lite på Skaven DOOOM engineer, får se senare.
Citera
2017-10-07, 23:29
  #957
Medlem
adadglgmuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Derp, just det, derp, menade rites, inte ritualer Jag skyller på att jag är trött och bakis

Rites, de har jag hittills inte använt mig av mer än högst en handfull gånger. Funderar lite på Skaven DOOOM engineer, får se senare.

Den är faktiskt en av få som är riktigt värda att göra. Spelade tidigare idag och en Doom engineer sabbade min V-stad. Fick spendera typ 10 000 på att fixa till allting och många rundor för att återställa skadan.
Citera
2017-10-07, 23:40
  #958
Medlem
Evil-Ernies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adadglgmut
Håller med! Ser det till 100% som någonting väldigt positivt.

Förresten, är det någon som vet varför man inte kan köra två faktioner av samma ras om man kör co-op?
Det var ju verkligen en tjusning med ettan. Att man körde med en polare och båda körde orcs som skulle ta över världen. Hoppas det kommer en patch eller en mod som fixar detta.

Du kör ju som samma "Ras" när ni kör Co-op. ^^

Till ex Darkelves så är ni ju samma ras, men dock kör ni head to head kan ni köra vilka ni vill.
Citera
2017-10-08, 00:16
  #959
Medlem
Forzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Derp, just det, derp, menade rites, inte ritualer Jag skyller på att jag är trött och bakis

Rites, de har jag hittills inte använt mig av mer än högst en handfull gånger. Funderar lite på Skaven DOOOM engineer, får se senare.

Dark elves har ju sin rite som måste göras för att få båten så den är ju helt klart värd åtminstone. Annars har det inte blivit så värst många förutom de storyn kräver...
Citera
2017-10-08, 00:45
  #960
Medlem
adadglgmuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evil-Ernie
Du kör ju som samma "Ras" när ni kör Co-op. ^^

Till ex Darkelves så är ni ju samma ras, men dock kör ni head to head kan ni köra vilka ni vill.

Fast jag har testat flera gånger nu. Oavsett vad vi kör så kan inte jag vara exempelvis Naggarond om han är Cult of Pleasure. Jag kan inte vara Last Defenders om han är Hexoatl etc.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback