2017-10-07, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allagustav
Tror att svetsarn är orolig för SD:s framgångar bland väljarna. Så nu uttalat han sig i DN: " Det är för mycket skjutningar"
Hahaha ja var och en sjunger efter sin näbb, men han försöker formulera sig för att lugna dem som skjuter: " Lugn,lugn vi vill bara att det ska skjutas LITE mindre".

Samtidigt vill han nå vanligt folk som han vet är oroliga och vettskrämda.
Allt tyder på ren desperation över att SD snart verkar vara det största partiet. Sannolikt har han tillgång till mera träffsäkra OU än dem som ges till oss vanliga medborgare.

Vi ska ha klart för oss att ett parti som i Sverige utmanar rådande konsensus och lyckas bli störst - kommer att fortsätta växa av bara farten. Oavsett det parlamentariska läget 2018, kommer ett SD som är en halv procentenhet större än S, snabbt kunna få ett gap på tio.

Det är därför det är så klandervärt av partiledningen att ha skapat en rättslös, hänsynslös internkultur, kombinerat med en underdånighet utåt och närmandet till M. "Nolltoleransen" innebär ju bara att media fått incitament att jaga troféer och att illojaliteten blir allmän. Så beter sig inte andra partier, där manövrerar man inom råmärken för en partilojalitet som inkluderar partiernas ledningar och maktklickar.
2017-10-07, 14:30
Medlem
Föresten vad är det ni tror kan göra så sd vinner valet?
2017-10-07, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J39

Förefaller mer eller mindre som självklart för SD, med den samlade politiska information som föreligger för närvarande!
2017-10-07, 17:55
Medlem
Schweinmunds avatar
http://www.dalademokraten.se/opinion/ledare/nu-borjar-skandalerna-frata-pa-sverigedemokraterna

Citat:
När ett parti sjunker i opinionen - och i en mätning i veckan fick SD bara 15 procent - biter skandalerna mer och kan framöver säkert orsaka en hel del inte stridigheter.

Göran Greider har sannolikt rätt i att SD:s skandaler nu kommer få SD att tappa i opnion. Möjligtvis kommer också andra frågor än immigration prägla nästa valrörelse.

Ska bli spännande att se nya opinionsundersökningar - mycket tyder på att M med Ulf Kristersson kommer kunna locka tillbaka en del missnöjda väljare. Samtidigt växer Socialdemokraterna.
2017-10-07, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schweinmund
http://www.dalademokraten.se/opinion/ledare/nu-borjar-skandalerna-frata-pa-sverigedemokraterna

Göran Greider har sannolikt rätt i att SD:s skandaler nu kommer få SD att tappa i opnion. Möjligtvis kommer också andra frågor än immigration prägla nästa valrörelse.

Ska bli spännande att se nya opinionsundersökningar - mycket tyder på att M med Ulf Kristersson kommer kunna locka tillbaka en del missnöjda väljare. Samtidigt växer Socialdemokraterna.
varför kommer socialdemokraterna växa? Och varför förlorar sd på den här skandalen och sossarna förlorar inte på sina 3 skandaler.
2017-10-07, 18:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Schweinmund

Hahaha, Göran Greider - Sveriges svar på Andrew Anglin. När svenska män och kvinnor slutar låta sig hetsas mot varandra av feminister, islamistapologeter och judebolsjeviker av hans sort, då kommer det bli tufft för de egentliga kvinnohatarna som GG.
2017-10-07, 18:44
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:

Nu har jag läst detta från dig för många gånger. Vad då vinner valet?

Det finns bara en definition av att "vinna valet" i Sverige. Det är att erhålla egen majoritet i riksdagen.
Då behöver man få 175 eller mer av 349 möjliga mandat.
Det kommer inte att hända 2018.
2017-10-07, 18:47
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw

Det finns bara en definition av att "vinna valet" i Sverige. Det är att erhålla egen majoritet i riksdagen.

Nej det finns flera definitioner av det. T.ex. att bli så stora att de andra tvingas anpassa sin politik och det har redan skett i viss utsträckning.
2017-10-07, 18:48
Medlem
Citat:

Ok jag var trött när jag skrev det här. Jag menade mer om det försäter som det gör i nuläget. Och det jag menade med att vinn är att dom kan skapa en minirotets regering i nästa val.
2017-10-07, 18:58
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Nej det finns flera definitioner av det. T.ex. att bli så stora att de andra tvingas anpassa sin politik och det har redan skett i viss utsträckning.

Det får stå för dig. I princip ingenting (av vikt) har förändrats. Sverige brinner och våldsamma improduktiva negrer och araber väller in.
Jag förstår dock hur du tänker och ett SD på 27% kommer att ge oss detta på riktigt.

Citat:
Ok jag var trött när jag skrev det här. Jag menade mer om det försäter som det gör i nuläget. Och det jag menade med att vinn är att dom kan skapa en minirotets regering i nästa val.
SD kommer inte att sitta i en minoritetsregering. Övriga partier fäller den då.
Hittills tomma förhoppningar om ett SD, M och KD i majoritet hoppas en del på.

Du skall se det så här.
SD får under 20%= underkänt
SD får 20-23% =godkänt
SD får 24-26%= Mycket bra
SD får 27-30%=Fantastiskt
Senast redigerad av Kolgrill-ftw 2017-10-07 kl. 19:00.
2017-10-07, 19:07
Medlem
Citat:
Det får stå för dig. I princip ingenting (av vikt) har förändrats. Sverige brinner och våldsamma improduktiva negrer och araber väller in.
Jag förstår dock hur du tänker och ett SD på 27% kommer att ge oss detta på riktigt.

SD kommer inte att sitta i en minoritetsregering. Övriga partier fäller den då.
Hittills tomma förhoppningar om ett SD, M och KD i majoritet hoppas en del på.

Du skall se det så här.
SD får under 20%= underkänt
SD får 20-23% =godkänt
SD får 24-26%= Mycket bra
SD får 27-30%=Fantastiskt
Hm intresant. Jag tror att kd och m kommer vara försiktiga att fälla en sd regering men dom andra partierna kommer nog försöka fälla den den första månaden. Varför tror du att dom inte kommer få 30+?
2017-10-07, 19:16
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Hm intresant. Jag tror att kd och m kommer vara försiktiga att fälla en sd regering men dom andra partierna kommer nog försöka fälla den den första månaden. Varför tror du att dom inte kommer få 30+?

En "SD-regering" blir det bara om SD får 175 mandat. Det kan ske vid ca 45% av rösterna men troligtvis krävs det ca 48% av rösterna. Detta kommer inte att hända till 2018, ok.

Just nu och senaste 2 åren pekar allt som vi som har följt SD och OU i många år lärt oss på att de ligger på 25%.
Jag säger inte att de inte kommer få uppåt 30. Det kan ske. Men just nu ser det inte ut så.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in