• 33 550 online
  • 1 133 991 medlemmar
  • 58 798 021 inlägg
  • 1
  • 2
2017-10-07, 14:55
Medlem
lionpaws avatar
Prova det här testet och säg va ni fick i resultat =
http://zollysite.com/data/iqtests/new/ag-test/index.htm

Testet består av 35 numeriska,alfabetiska och figur-frågor. 2 timmars tidsgräns.
testet mäter IQ enligt SD-15 upp till 165. Testet är nytt så IQ resultatet är fortfarande
teoretiskt men ett Nice test för folk som vill prova sin intelligens. resultat över 120+ IQ
är riktigt bra resultat för detta test. Prova på!

PST: Detta är inget "standardiserat" test men det är ändå likt "som vad IQ test brukar vara"

// Lionpaw
Citera
2017-10-07, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lionpaw
Prova det här testet och säg va ni fick i resultat =
http://zollysite.com/data/iqtests/new/ag-test/index.htm

Testet består av 35 numeriska,alfabetiska och figur-frågor. 2 timmars tidsgräns.
testet mäter IQ enligt SD-15 upp till 165. Testet är nytt så IQ resultatet är fortfarande
teoretiskt men ett Nice test för folk som vill prova sin intelligens. resultat över 120+ IQ
är riktigt bra resultat för detta test. Prova på!

PST: Detta är inget "standardiserat" test men det är ändå likt "som vad IQ test brukar vara"

// Lionpaw

Förstår inte, hur kan ett "resultat över 120+ IQ" vara riktigt bra på det där testet? Borde det inte vara så bra som det ska vara?
Citera
2017-10-07, 15:29
Medlem
lionpaws avatar
Fortfarande oklart om testet ännu visar lägre IQ än det man har
men en IQ på över 120 är bra. klart har man över 140 är det också bättre.
det är också för att uppmuntra att man behöver inte ha jättehög IQ för
att det ska va bra. också brukar många IQ test på internet lätt ge högre resultat,
med mina tester brukar det inte vara så. IQ över 100+ är också bra för då är man iallafall över medel.
Med detta test har jag sett att folk fått lägre resultat än vad de brukar få på tester,
jag har dock inte ännu statistik nog för att se om normen är OK eller inte.
Senast redigerad av lionpaw 2017-10-07 kl. 15:32.
Citera
2017-10-07, 15:36
Medlem
Kebabfysikers avatar
Det liknar inget "vanligt" IQ-test.
Citera
2017-10-07, 15:46
Medlem
lionpaws avatar
Nej inte direkt men IQ test kan bestå av sådanna frågor

Går ut på att mäta logiskt tänkande, kognitiva förmågor.etc

prova testet
Citera
2017-10-07, 17:23
Medlem
Ok, jag svarade rätt på 24 av 35 frågor, vilket skulle ge ett IQ på 139. Jag gav upp efter en dryg timme, då de återstående frågorna kändes hopplösa.
Citera
2017-10-07, 17:39
Medlem
lionpaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.R.M.114
Ok, jag svarade rätt på 24 av 35 frågor, vilket skulle ge ett IQ på 139. Jag gav upp efter en dryg timme, då de återstående frågorna kändes hopplösa.

Hej tack för att du provade testet
vad brukar du få i resultat på IQ test ?
resultatet är bra dock.
Citera
2017-10-07, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lionpaw
Hej tack för att du provade testet
vad brukar du få i resultat på IQ test ?
resultatet är bra dock.
Jag har aldrig gjort något riktigt kontrollerat test, men i diverse olika test på nätet ända sedan slutet av 90-talet har jag fått allt mellan 130 och 159.
Citera
2017-10-07, 23:51
Medlem
zerolucks avatar
21 rätt vilket gav IQ 130.
Jag har inte gjort något test sedan slutet av 90-talet och då fick jag 130-154.
Detta resultat låter mer rimligt än de glädjesiffror jag ibland fick då.
Citera
2017-10-08, 00:18
Medlem
Greateds avatar
Fick första rätt på alla delar, kunde inte lista ut sekvensen på något annat. Så 3/35

Klockan är trots allt snart halv ett, hur gick det för er andra?
Citera
2017-10-09, 01:30
Medlem
Disciplinas avatar
30/35 ger en IQ på 155. Det är förmodligen en aning högre än vad jag brukar prestera (jag kan inte ens dra mig till minnes att jag gjort något seriöst test som mäter över 145, men även då händer det att jag inte testar maximalt.).

Faktiskt ett ganska underhållande test, varje fråga kräver ett unikt tillvägagångssätt vilket också leder till lite av en "aha-upplevelse" för varje ny fråga man klarar (eller i alla fall de två första delarna, sedan tröttnade jag nog lite), till skillnad från konventionella IQ-test (typ progressiva matriser) där man oftast harvar på med ungefär samma metod hela tiden för att avverka testet på så kort tid som möjligt. Det här var inte så stressigt heller, två timmar var gott om tid. Ge inte upp för snabbt heller, uppgifterna verkar inte på något sätt vara sorterade efter svårighet.

Vissa av problemen var dock lite väl luddiga, och jag tycker mig komma upp med alternativa lösningar som är minst lika logiska. Spoilers ahead:

Hur som helst, finns det ett facit skulle jag vara intresserad av att se det. De enda jag saknar svar på är väl egentligen #11 och #15. Jag har stirrat på elvan i typ 40 minuter nu, och det finns ju definitivt någon form av mönster där, men jag sätter den inte.
Fan... jag borde sova.
Senast redigerad av Disciplina 2017-10-09 kl. 01:40.
Citera
2017-10-09, 15:13
Medlem
lionpaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
30/35 ger en IQ på 155. Det är förmodligen en aning högre än vad jag brukar prestera (jag kan inte ens dra mig till minnes att jag gjort något seriöst test som mäter över 145, men även då händer det att jag inte testar maximalt.).

Faktiskt ett ganska underhållande test, varje fråga kräver ett unikt tillvägagångssätt vilket också leder till lite av en "aha-upplevelse" för varje ny fråga man klarar (eller i alla fall de två första delarna, sedan tröttnade jag nog lite), till skillnad från konventionella IQ-test (typ progressiva matriser) där man oftast harvar på med ungefär samma metod hela tiden för att avverka testet på så kort tid som möjligt. Det här var inte så stressigt heller, två timmar var gott om tid. Ge inte upp för snabbt heller, uppgifterna verkar inte på något sätt vara sorterade efter svårighet.

Vissa av problemen var dock lite väl luddiga, och jag tycker mig komma upp med alternativa lösningar som är minst lika logiska. Spoilers ahead:

Hur som helst, finns det ett facit skulle jag vara intresserad av att se det. De enda jag saknar svar på är väl egentligen #11 och #15. Jag har stirrat på elvan i typ 40 minuter nu, och det finns ju definitivt någon form av mönster där, men jag sätter den inte.
Fan... jag borde sova.

Hej! tack för du provat testet, resultat ditt är riktigt bra

jag har uppdaterat fråga 18,27 och 29. ser testet bättre ut nu kanske?
Citera
  • 1
  • 2