Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-07, 15:12
  #1
Medlem
Vilket värde har bitcoin för "vanliga" människor? Jag förstår tekniken bakom blockchain och dylikt men behöver vi verkligen bitcoin/cryptovalutor i I-länderna? Om ja, i vilka syfte?
Citera
2017-10-07, 15:15
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6thCard
Vilket värde har bitcoin för "vanliga" människor? Jag förstår tekniken bakom blockchain och dylikt men behöver vi verkligen bitcoin/cryptovalutor i I-länderna? Om ja, i vilka syfte?

Hur ska du annars köpa knark anonymt?
Citera
2017-10-07, 15:25
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Hur ska du annars köpa knark anonymt?

Helt rätt, har aldrig hört att folk spenderar cryptovalutor i annat än droger/illegala aktiviteter. Iallafall inte i större skalor.
Citera
2017-10-07, 16:00
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6thCard
Vilket värde har bitcoin för "vanliga" människor? Jag förstår tekniken bakom blockchain och dylikt men behöver vi verkligen bitcoin/cryptovalutor i I-länderna? Om ja, i vilka syfte?

Litar man inte på bankerna och är paranoid, så fyller valutan en bra funktion.

Det finns en hel del som inte litar på altt som stavas som företag/bank/myndighet/institut

De vill hellre hålla i sin egna ekonomi.
__________________
Senast redigerad av Theterm95 2017-10-07 kl. 16:22.
Citera
2017-10-07, 16:02
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theterm95
Litar man inte på bankerna och är paranoid, så fyller valutan en bra funktion.

Det finns en hel del som inte litar på att vad stavas som företag/bank/myndighet/institut

De vill hellre hålla i sin egna ekonomi.

Köp guld då.
Citera
2017-10-07, 16:09
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theterm95
Litar man inte på bankerna och är paranoid, så fyller valutan en bra funktion.

Det finns en hel del som inte litar på att vad stavas som företag/bank/myndighet/institut

De vill hellre hålla i sin egna ekonomi.

Detta förstår jag ifall man befinner sig i U-länderna där tilliten för dessa institutionerna är problematiska. Men i I-länderna? Finns det verkligen ett sånt hot som kan påverka vanliga människor?
Citera
2017-10-07, 17:29
  #7
Medlem
JohanMattas avatar
Gissa en gång? Vid handel av olagliga saker är de en underbar betalningslösning.
Citera
2017-10-07, 17:37
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Köp guld då.

Det är enklare att skicka bitcoin än guld till någon. Och med det menar jag 1000ggr enklare.

Nästa.
Citera
2017-10-07, 17:42
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dioz
Det är enklare att skicka bitcoin än guld till någon. Och med det menar jag 1000ggr enklare.

Nästa.

Enklare att skicka pengar? För vardaglig bruk eller? Swisha? I kina har man wechat/alipay som är ännu smidigare, varför bitcoin? Talar vi om internationella transaktioner blir det krångligare men detta är väl inte något som sker på daglig basis?
Citera
2017-10-07, 17:43
  #10
Medlem
JohanMattas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6thCard
Enklare att skicka pengar? För vardaglig bruk eller? Swisha? I kina har man wechat/alipay som är ännu smidigare, varför bitcoin? Talar vi om internationella transaktioner blir det krångligare men detta är väl inte något som sker på daglig basis?
Köp du knark, vapen etc och betala med Swish. Kan lika bra anmäla dig till polisen självmant..?
Citera
2017-10-07, 17:45
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanMatta
Köp du knark, vapen etc och betala med Swish. Kan lika bra anmäla dig till polisen självmant..?

Jag syftar på vardaglig användning, vilket bitcoin förespråkar för...eller?
Citera
2017-10-07, 17:46
  #12
Medlem
JohanMattas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6thCard
Jag syftar på vardaglig användning, vilket bitcoin förespråkar för...eller?
Vem förespråkar bitcoin i vardagliga livet?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback