Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-13, 15:29
  #42193
Medlem
Nurjenfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danielwerner
Bara en tanke; smaken är ju olika.
jap! fast dom har väl dratt ned tiden på HoN också är min känsla(ruggigt dålig på att kolla patchnotes). Får exp även om du blivit dödad runtomkring såsom Sacrifical Stone itemet fungera. Samt högre bounties på hjältar som har höga streaks(lättare att göra come-backs). kommer även fler archers och creeps springer fortare snabbare. Finns även ett nytt item för "support"-hjältar som gör att du får mer guld om du inte dödar ett creep eller hero, och den tickar upp var 9nde sekund ++9 gold för nästa creepkill~ . Gratis courier för alla.

Dom har även gjort junglen lite lättare tror jag för många. Samt Strider-boots som gör att du kan springa snabbt fort. Striders är nog rätt core i många fall, speciellt iaf i lättare pubmatcher..

spelet känns snabbare i varje fall, men så har jag kört på lägre nivåer på senaste, tänkte köra högsta-league nu iofs .
__________________
Senast redigerad av Nurjenf 2016-12-13 kl. 15:52.
Citera
2017-02-27, 20:21
  #42194
Medlem
caponishs avatar
VARFÖRRRRRRRR

Varför har dom gjort det möjligt för ryssar att spela på eu servers? hur kan ALLA från ryssland va SÄMST på hon? Jag har knappt någon tid att spela längre och när jag väl kan lira så får jag en ryss eller turk i mitt lag och matchen är över innan den börjat.
Jag blir så jävla sur.
Citera
2017-02-28, 17:25
  #42195
Medlem
Kalaspungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caponish
VARFÖRRRRRRRR

Varför har dom gjort det möjligt för ryssar att spela på eu servers? hur kan ALLA från ryssland va SÄMST på hon? Jag har knappt någon tid att spela längre och när jag väl kan lira så får jag en ryss eller turk i mitt lag och matchen är över innan den börjat.
Jag blir så jävla sur.
Kan relatera till det. Så jävla drygt.
Citera
2017-10-04, 20:58
  #42196
Medlem
Hebrs avatar
Ser att denna tråden är förhållandevis död men tänkte ändå höra med er som fortfarande gibbar hon vad det är som gäller.

Ska man lira hostade matcher dvs publics eller ska man spela "ladders", alltså typ matchmaking? För bästa upplevelse alltså. Drog något game på public men undrar vad dom som fortfarande spelar väljer
Citera
2017-10-05, 21:07
  #42197
Medlem
Atrocitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hebr
Ser att denna tråden är förhållandevis död men tänkte ändå höra med er som fortfarande gibbar hon vad det är som gäller.

Ska man lira hostade matcher dvs publics eller ska man spela "ladders", alltså typ matchmaking? För bästa upplevelse alltså. Drog något game på public men undrar vad dom som fortfarande spelar väljer

Matchmaking är enda alternativet. Public games brukar vara rena sandlådan.
Citera
2017-10-06, 14:54
  #42198
Medlem
Hebrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atrocitet
Matchmaking är enda alternativet. Public games brukar vara rena sandlådan.

Är det normalt med typ +4 minuter väntetid på MM hela dagarna? Har inte matchat en endaste so far
Citera
2017-10-06, 16:04
  #42199
Medlem
Atrocitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hebr
Är det normalt med typ +4 minuter väntetid på MM hela dagarna? Har inte matchat en endaste so far

Ja runt 3-4min är väl det normala.

Kommer ihåg gamla goda tiden för ca 3år sedan när det var 30+min Que som gällde.
Citera
2017-10-06, 22:42
  #42200
Medlem
Hebrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atrocitet
Ja runt 3-4min är väl det normala.

Kommer ihåg gamla goda tiden för ca 3år sedan när det var 30+min Que som gällde.

Har du koll på hur man ser sin ranking när man efter att man lirat MM? Hittar bara mina stats från pubmatcher när jag kollar. :/
Citera
2017-10-07, 15:08
  #42201
Medlem
SampleOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hebr
Har du koll på hur man ser sin ranking när man efter att man lirat MM? Hittar bara mina stats från pubmatcher när jag kollar. :/

De har ändrat rankingsystemet och tagit bort MMR som blivit ersatt av brons, silver, guld, diamant, legendary och immortal. Sen körs det i säsonger där statsen resettas efter varje, en säsong är ~3 månader tror jag.
Citera
2017-10-07, 15:09
  #42202
Medlem
Hebrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SampleOne
De har ändrat rankingsystemet och tagit bort MMR som blivit ersatt av brons, silver, guld, diamant, legendary och immortal. Sen körs det i säsonger där statsen resettas efter varje, en säsong är ~3 månader tror jag.

Alright, tack för svar!
Citera
2017-11-21, 04:00
  #42203
Medlem
Hur kan inte mer folk spela HoN än dota2? Är det för att HoN kräver mer av spelaren eller är det prispengarna i dota?

För dota har alltid varit sämre rent spelmässigt men nu efter 7.0 så tycker jag det är löjligt.
Citera
2018-01-17, 02:53
  #42204
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Hur kan inte mer folk spela HoN än dota2? Är det för att HoN kräver mer av spelaren eller är det prispengarna i dota?

För dota har alltid varit sämre rent spelmässigt men nu efter 7.0 så tycker jag det är löjligt.

För att s2 förstörde hela spelet gång efter gång. T ex kommer du inte ihåg när hela HoN låg nere i veckor!

Jag tycker HoN är ett mycket bättre spel än dota där man kan vända mstcher från 0-20 till seger. Typ som att early game inte har någon påverkan alls längre sålänge ni ha bra turtleheroes.

HoN har även raderat allas mmr och satt dit ett förnedrande system där 1900 hamnade bland 1500. Det är inte rimligt nånstans.

Ja lämnade HoN för bara någon månad sen och tror fan inte ja kommer tillbaka för hela communityt är förstörd och ägarna vill att sprlet ska dö ut.

Känns skönt att slippa alla op hjältar på HoN också haha
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback