Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-07, 12:58
  #1
Medlem
Nazi Paikidze, iransk schack mästare, vägrar och bojkottar events där de påtvingar kvinnor hijabs i mellanöstern.

något ni feminister vill prata om?

nej? tänkte väl det, för alla vill bära hijab, det är ju så jävla befriande och coolt, eller hur? bara rasister inom SD som är emot hijab tvång på kvinnor och donald trump.


https://media.glamour.com/photos/57f...s-champion.jpg

bild på henne, btw innan någon säger- men hon ser ju ut att vara en blondin- hon blonderar håret givetvis, hon hade svart hår för några år sedan. Nej hon är inte en västerlänning som är döpt "nazi" herregud.

https://uschesschamps.com/sites/defa...s/_J5B1074.JPG

bild på henne när hon vann 25.000 dollar dvs ca 200.000 kronor.
__________________
Senast redigerad av quezen 2017-10-07 kl. 13:01.
Citera
2017-10-07, 13:03
  #2
Avstängd
56Kmodems avatar
Finns väl ingen Nazi som vill bära Hijab.!
Citera
2017-10-07, 13:06
  #3
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Feminism --> Jämställdhet och diskriminering
/Moderator
Citera
2017-10-07, 13:17
  #4
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Nazi Paikidze, iransk schack mästare, vägrar och bojkottar events där de påtvingar kvinnor hijabs i mellanöstern.

något ni feminister vill prata om?

nej? tänkte väl det, för alla vill bära hijab, det är ju så jävla befriande och coolt, eller hur? bara rasister inom SD som är emot hijab tvång på kvinnor och donald trump.


https://media.glamour.com/photos/57f...s-champion.jpg

bild på henne, btw innan någon säger- men hon ser ju ut att vara en blondin- hon blonderar håret givetvis, hon hade svart hår för några år sedan. Nej hon är inte en västerlänning som är döpt "nazi" herregud.

https://uschesschamps.com/sites/defa...s/_J5B1074.JPG

bild på henne när hon vann 25.000 dollar dvs ca 200.000 kronor.
Hon med många prosterar emot tvången emot bära hijab...
Kan leta upp Masih Alinejad, som har grundat en rörelse som protestera emot bära tvånget bära hijab.
https://www.facebook.com/StealthyFreedom/

Enligt många ledande politiker i iran, så är dessa kvinnor terrorister.
Citera
2017-10-07, 13:23
  #5
Medlem
Mia-Rovys avatar
Vet inte om jag är feminist. Alla verkar ha olika definitioner på det.

Men detta är givetvis bra. Varför skulle jag inte tycka att det är bra?
Citera
2017-10-07, 13:26
  #6
Medlem
afrodisiaks avatar
Men att bära hijab osv är ju självvalt det är inget tvång.

Eller vänta nu
Citera
2017-10-07, 13:38
  #7
Medlem
0ldMans avatar
Enligt Wikipedia är hon från Ryssland så jag vet inte hur hon kan vara iransk mästare.
Citera
2017-10-07, 13:49
  #8
Medlem
Majaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Vet inte om jag är feminist. Alla verkar ha olika definitioner på det.

Men detta är givetvis bra. Varför skulle jag inte tycka att det är bra?
Vissa feminister anser att det är en framgång för kvinnor att klä sig i hijab. Visst kan man tycka, men det finns många exempel (bl.a. den i TS) på kvinnor som vägrar bära denna slöja, och när dom vägrar - så är det jättekontroversiellt. Vi ser bara att det är kontroversiellt, vi ser inte vad det betyder eller vad som menas när hon inte bär hijab. Men vi ser att när hon inte låter sig tvingas till något så är det många som säger ifrån. Det ser vi och drar då slutsatsen att hijaben kanske är bra på något sätt, men det framgår inte alltid vad den står för i det sammanhanget eller huruvida den bärs frivilligt.
Citera
2017-10-07, 13:49
  #9
Medlem
Hon har ett otroligt vackert förnamn och självklart ska denna vackra oriental inte dölja sig under något islamistiskt påfund!
Citera
2017-10-07, 13:56
  #10
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majaa
Vissa feminister anser att det är en framgång för kvinnor att klä sig i hijab. Visst kan man tycka, men det finns många exempel (bl.a. den i TS) på kvinnor som vägrar bära denna slöja, och när dom vägrar - så är det jättekontroversiellt. Vi ser bara att det är kontroversiellt, vi ser inte vad det betyder eller vad som menas när hon inte bär hijab. Men vi ser att när hon inte låter sig tvingas till något så är det många som säger ifrån. Det ser vi och drar då slutsatsen att hijaben kanske är bra på något sätt, men det framgår inte alltid vad den står för i det sammanhanget eller huruvida den bärs frivilligt.
Va, är det någon feminist som har sagt ifrån menar du?

Nåja, jag anser att man ska få ha tyg på håret om man vill. Och att man ska få låta bli om man inte vill. Gäller både män och kvinnor.

Det är väl just detta som du kanske tolkar som att vissa feminister förespråkar hijab och vissa förkastar det? Att de ibland ger tummen upp för att någon har det och ibland ger tummen upp för att någon inte har det?

Orsaken är väl förmodligen helt enkelt den att båda två är helt okej, så länge det är individens egna fria val.

Det är väl själva tvånget de flesta feminister motsätter sig. Vad tvånget handlar om är egentligen mindre relevant.

Men detta är bara ur mitt socialliberala perspektiv, jag kan inte tala för någon annan utan bara spelulera i hur jag tror att det ligger till.
__________________
Senast redigerad av Mia-Rovy 2017-10-07 kl. 14:11.
Citera
2017-10-07, 14:04
  #11
Avstängd
Nu låter du lite bitter.

Om något borde ju feminister hylla denna handling eftersom det är ett slag för kvinnors mänskliga rättigheter.
Man kan utgå ifrån att denna nazist är muslim. Då tåls det att poängtera att inte alla muslimer försvarar användandet utav hijab, det beror helt på kultur och ursprung. (att det sedan blir mycket pajkastning mot den som vägrar bära den är en annan femma, men det går att likna vid en sexuellt frigjord kvinna i en Jehovas församling och hur hon skulle predikas för i en evighet om hur det gick i Sodom o Gomorra).

Nu är ju detta mer ett tecken på att kvinnorna börjar ta tillbaka mark mer synligt och att folk börjar påpeka elefanterna i rummet.

Men annars så stämmer det att Feminister är manshatande fegisar som fokuserar på att i grupp attackera ensamma mål, då framförallt vita män som är deras största hot i "patriarkatet" TROTTS att dessa kvinnor har det riktigt jävla bra ställt i dessa hemska Vita länder, under Vita män om man skulle ta och jämföra med andra länder. Kanske vill ha det som i Afrika? Kanske vill bära Hijab? Indien ska vara riktigt jävla fresh för kvinnor har jag hört! Nordkorea kanske?

Men när det inte finns något att klaga och skvallra om, så måste man ju såklart hitta något nytt.
Citera
2017-10-07, 14:22
  #12
Medlem
VinskaBinnens avatar
Just därför inte jag är feminist. Jag anser att kvinnor och män ska ha lika rättigheter och skyldigheter (Doh?!? vem gör inte det liksom).

Men det är något kraftigt fel med feminismen när de hatar på kvinnor som vägrar bära hijab, Gudrun Schyman och F! tuggar ju fradga av ilska när kvinnor vägrar att sätta på sig hijab och kallar dessa för "slampor" och "luder". Heja feminist?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback