Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-20, 09:58
  #1
Medlem
pantywankers avatar
XeniaOnatopp

#XeniaOnatopp
Citera
2017-05-20, 17:30
  #2
Moderator
Tinuviels avatar
Användaren återkommer om några dagar.
Citera
2017-10-07, 11:50
  #3
Medlem
Avstäng igen sedan en tid. Hur länge denna gång?
Citera
2017-10-08, 10:48
  #4
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gluppsker
Avstäng igen sedan en tid. Hur länge denna gång?

Det rör sig om en tidsbegränsad avstängning vilket gör att användaren - om h*n sköter sig - antingen är tillbaka inom en vecka, en månad eller sex månader
Citera
2018-02-05, 22:16
  #5
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Det rör sig om en tidsbegränsad avstängning vilket gör att användaren - om h*n sköter sig - antingen är tillbaka inom en vecka, en månad eller sex månader

Tar du/ni inte lite väl mycket för givet nu? Tänker bara på att folk faktiskt kan få nog. Oavsett om de har rätt eller fel i sak, kan de ju själva tänka att nu har de tagit skit en gång för mycket, så Tack och Adjö. Det är inte alls säkert att t ex XeniaOnatopp kommer tillbaka efter avstängningen. Själv hade jag iaf inte kommit tillbaka efter en avstängning.
Citera
2018-02-07, 13:31
  #6
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Tar du/ni inte lite väl mycket för givet nu? Tänker bara på att folk faktiskt kan få nog. Oavsett om de har rätt eller fel i sak, kan de ju själva tänka att nu har de tagit skit en gång för mycket, så Tack och Adjö. Det är inte alls säkert att t ex XeniaOnatopp kommer tillbaka efter avstängningen. Själv hade jag iaf inte kommit tillbaka efter en avstängning.
Nej. Avstängningen slutar gälla, och användaren är tillbaka från sin tid i "utvisningsbåset", om 1 vecka/1 månad/6 månader.

Admin har infört avstängningar vid vissa regelbrott för att admin anser att det finns lägen när admin inte tycker någon ska få använda admins forum en period (eller för alltid om det är bannlysning). Ingen tvingar dig att använda Flashback, och det är admins forum så admin har sista ordet.
Citera
2018-02-09, 15:01
  #7
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
Nej. Avstängningen slutar gälla, och användaren är tillbaka från sin tid i "utvisningsbåset", om 1 vecka/1 månad/6 månader.
Det är just detta jag ifrågasätter. Ni har ingen aning om någon faktiskt tänker komma tillbaka. Det enda ni vet är att de FÅR komma tillbaka. 6 mån kan nog räcka till mer än väl för både avvänjning från FB och att helt enkelt få andra intressen. Skriv vad ni vet så blir det bättre:

Användare X är välkommen tillbaka om t månader.

Citat:
Admin har infört avstängningar vid vissa regelbrott för att admin anser att det finns lägen när admin inte tycker någon ska få använda admins forum en period (eller för alltid om det är bannlysning). Ingen tvingar dig att använda Flashback, och det är admins forum så admin har sista ordet.
Exakt så. Självklart. Har aldrig ifrågasatt. Det är admins sajt, inte min eller någon annan medlems.
Citera
2018-02-09, 19:34
  #8
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Det är just detta jag ifrågasätter. Ni har ingen aning om någon faktiskt tänker komma tillbaka. Det enda ni vet är att de FÅR komma tillbaka. 6 mån kan nog räcka till mer än väl för både avvänjning från FB och att helt enkelt få andra intressen. Skriv vad ni vet så blir det bättre:

Användare X är välkommen tillbaka om t månader.

Exakt så. Självklart. Har aldrig ifrågasatt. Det är admins sajt, inte min eller någon annan medlems.

Jag tror ju nog i och för sig att de allra, allra flesta på Flashback förstår att vi inte tvingar tillbaka folk till forumet när deras avstängningstid gått ut. Formuleringar som "Han återkommer om 6 månader" och liknande kan därför rimligen inte förvirra någon. De som faktiskt blir förvirrade av detta får nog sök hjälp av någon närstående att förklara.
Citera
2018-02-09, 23:31
  #9
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Jag tror ju nog i och för sig att de allra, allra flesta på Flashback förstår att vi inte tvingar tillbaka folk till forumet när deras avstängningstid gått ut. Formuleringar som "Han återkommer om 6 månader" och liknande kan därför rimligen inte förvirra någon. De som faktiskt blir förvirrade av detta får nog sök hjälp av någon närstående att förklara.

Nej, så är det nog ingen som tänker. Har någon sagt det då? Inte jag iaf. Däremot ser det ut som att ni tar lite väl mycket för givet om folks högst frivilliga intresse att alltid återkomma, oavsett hur de upplever att de har blivit behandlade. Så är det inte, iaf inte för alla.

Detta är ett vänligt tips. Gör vad ni vill med det. Over and out.
Citera
2018-02-10, 09:35
  #10
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Nej, så är det nog ingen som tänker. Har någon sagt det då? Inte jag iaf. Däremot ser det ut som att ni tar lite väl mycket för givet om folks högst frivilliga intresse att alltid återkomma, oavsett hur de upplever att de har blivit behandlade. Så är det inte, iaf inte för alla.

Detta är ett vänligt tips. Gör vad ni vill med det. Over and out.

Jag tror inte det handlar om att vi tar det för givet att folk vill komma tillbaka, utan helt enkelt är en konsekvens av att vi inte anser det så himla viktigt hur det formuleras eftersom alla rimligen förstår vad som avses.
Citera
2018-02-10, 11:58
  #11
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Nej, så är det nog ingen som tänker. Har någon sagt det då? Inte jag iaf. Däremot ser det ut som att ni tar lite väl mycket för givet om folks högst frivilliga intresse att alltid återkomma, oavsett hur de upplever att de har blivit behandlade. Så är det inte, iaf inte för alla.

Detta är ett vänligt tips. Gör vad ni vill med det. Over and out.

Inget mot dig nu, absolut inte, men det du tar upp som "problem" tar väldigt många upp som just problem och där problemet i sig är att man läser för mycket bokstavstroget och inte ser helheten.

Exempelvis alla de som vill ha en explicit mening inskriven i reglerna bara för att de inte kan tolka andemeningen i sig.

Att det skrivs att användaren "får återkomma", "återkommer" eller "kan återkomma" om si eller så lång tid är ju bara semantik.

Ursäkta att jag citerade dig och egentligen skrev i tråden alls, då det inte hör hit, men diskussionen var ju redan igång mellan dig och najas.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback