Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-06, 14:43
  #25
Medlem
Glöm inte den öppna betan nu i helgen 6-9 oktober. Går att ladda ner på Origin sedan kl 10 i morse. 22 GB.
Citera
2017-10-06, 15:28
  #26
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Glöm inte den öppna betan nu i helgen 6-9 oktober. Går att ladda ner på Origin sedan kl 10 i morse. 22 GB.

Tackar och bockar, hade helt missat det eftersom jag mer eller mindre aldrig startar Origin, så tackar för den påminnelsen
Citera
2017-10-06, 17:55
  #27
Moderator
^Eazs avatar
Måste erkänna att jag gillar det hittills. Lirat 4-5 matcher och de är faktiskt skoj.

Väldigt casual spel.
Citera
2017-10-06, 19:46
  #28
Medlem
Tycker det verkar lovande. En utveckling av det föregående spelet som jag faktiskt också gillade. Sen även en single player kampanj på detta. Blir säkert ett köp om det får bra recensioner. Kommit några spel i höst som fått delade omdömen vilket gjort att jag avstått från köp.
Citera
2017-10-07, 11:40
  #29
Medlem
PUSClFERs avatar
Är också positivt överraskad. Det är ganska häftigt att valsa runt i Naboo; de har verkligen träffat helt rätt vad gäller miljö och atmosfär.

Om det är något negativt jag vill ta upp skulle det vara loot crates och interface.

Loot Crates känns inte som något som hör hemma i ett spel som Star Wars: Battlefront. Det känns framkrystat bara för att det varit populärt i andra spel.

Interface är (på sina ställen) inte särskilt användarvänligt. Det känns som att vissa saker inte finns där man förväntar sig att de ska finnas, eller förklaras inte så bra.
Citera
2017-10-07, 11:47
  #30
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Är också positivt överraskad. Det är ganska häftigt att valsa runt i Naboo; de har verkligen träffat helt rätt vad gäller miljö och atmosfär.

Om det är något negativt jag vill ta upp skulle det vara loot crates och interface.

Loot Crates känns inte som något som hör hemma i ett spel som Star Wars: Battlefront. Det känns framkrystat bara för att det varit populärt i andra spel.

Interface är (på sina ställen) inte särskilt användarvänligt. Det känns som att vissa saker inte finns där man förväntar sig att de ska finnas, eller förklaras inte så bra.

Tror de fokuserat så hårt på lootcaches iom att deras framtida kartor osv kommer vara gratis. Därför måste de köra hårt på cosmetics och p2w caches - i det här fallet har jag faktiskt inget emot det.

Edit: Är väldigt positivt överraskad, så pass att jag spelar just nu :P
Citera
2017-10-07, 12:08
  #31
Medlem
Jag kanske hade lite väl höga förväntningar, men jag måste säga att jag är grymt besviken. Levde inte alls upp till det jag förväntade mig och kommer nog inte att köpa spelet.
Citera
2017-10-07, 12:33
  #32
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insideoutman
Jag kanske hade lite väl höga förväntningar, men jag måste säga att jag är grymt besviken. Levde inte alls upp till det jag förväntade mig och kommer nog inte att köpa spelet.

Har du lust att utveckla vad som var dåligt för oss som inte spelat betan?
Citera
2017-10-07, 13:27
  #33
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Tror de fokuserat så hårt på lootcaches iom att deras framtida kartor osv kommer vara gratis. Därför måste de köra hårt på cosmetics och p2w caches - i det här fallet har jag faktiskt inget emot det.

Edit: Är väldigt positivt överraskad, så pass att jag spelar just nu :P
Jaha, visste inte att DLC skulle vara gratis. I så fall har jag inga problem med Loot Crates! Blir nog faktiskt ett köp för min del.

Jag sitter också och spelar i skrivande stund. :P
Citera
2017-10-07, 14:22
  #34
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Jaha, visste inte att DLC skulle vara gratis. I så fall har jag inga problem med Loot Crates! Blir nog faktiskt ett köp för min del.

Jag sitter också och spelar i skrivande stund. :P

Det som stör mig mest är att man inte kan ändra kontrollerna när man flyger utan endast använda vissa pre-sets. Jag vill ha det som jag har i BF4.
Citera
2017-10-07, 14:27
  #35
Medlem
dunderkurens avatar
På tal om att flyga, är det någon som lyckats vinna rundan som rebellerna? Av alla gånger jag spelat så vinner imperiet relativt enkelt.

I övrigt tycker jag att spelet är rätt kul, känns betydligt mer genomarbetat än det förra. Och poängsystemet är en ganska smart uppfinning istället för att springa omkring och leta power-ups. Gillar att man dessutom får poäng för playing the objective, ska väl egentligen inte behövas då det ska vara så självklart men ett bra sätt att få folk att spela mer som ett lag än att bara leta kills.
Citera
2017-10-09, 10:29
  #36
Moderator
^Eazs avatar
Blev en förhandsbokning efter den här beta helgen.
När BattleFront 1 hade beta en helg så kände jag att "Visst detta var kul, men redan trött på det", köpte aldrig det spelet då visst jag var imponerad av grafiken och framför allt ljudet, men gameplay, innehåll, prissättning etc gjorde så att jag inte var pepp alls på det spelet och redan under beta helgen så kände jag att redan sett "allt".

Däremot så känns det verkligen som att DICE/EA har lyssnat på klagomålen och implementerat många av de saker som spelare och kritiker sagt för att sen förbättra detta.

Visst, det kommer finnas ett P2W element i det hela, men iom att de inte kommer ha någon paid DLC så tycker jag att det är ok. Visst, det kommer ta längre att låsa upp alla saker om du väljer att grinda allt men det enda som krävs är att du spelar spelet.

Nu ser jag fram emot den 14:e November.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback