2017-10-06, 21:54
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Jag öppnade min första bag-in-box kanske... 2009? I don´t know. Håller egentligen med dig... tyckte det var white-trashigt på något sätt - samtidigt underbart osnobbigt! Ett bra sätt att förstöra en grillfest i medelklassmiljö and ruin a false friendship; "Aaaah... inte fått något nytt topplån Bernst-Gunnar? Sådana här viner köper väl bara mina partivänner, som försöker stoppa den invasion du samtidigt klagar på men röstar för vart fjärde år i utbyte mot ett 50-11:e jobbskatteavdrag - har du verkligen inget bättre vi kan korka upp?"

Typ så...

OT-sorry en masse! Inom en kvart har jag löst Venators enigma!!! Promise!
Ja! Som detta? -----> https://www.youtube.com/watch?v=hNY79r127KU&index=78&list=PLBVAbgar91ghzHY Cvax62vHoFm-GbAGRb

"Du kan konsten att hålla käft på rätt ställe utan att känna dig korrumperad"

...skulle faktiskt gärna vilja träffa dig och slåss lite, för manlig vänskaps skull. Inget är så uppfriskande som några smällar. Allt i gott samförstånd förstås.

Edit: Inget i ovanstående post är menat som förolämpning, varken direkt eller indirekt.

Edit2: *Snyft!* ----> https://www.youtube.com/watch?v=wlOQFbhuj0Q&list=PLBVAbgar91ghzHYCvax62vHo Fm-GbAGRb&index=80

Edit3: Va fan, 22 läsare?! Jäkla historiecharlataner!!!

Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2017-10-06 kl. 22:02.
Citera
2017-10-06, 22:06
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Ja! Som detta? -----> https://www.youtube.com/watch?v=hNY79r127KU&index=78&list=PLBVAbgar91ghzHY Cvax62vHoFm-GbAGRb

"Du kan konsten att hålla käft på rätt ställe utan att känna dig korrumperad"

...skulle faktiskt gärna vilja träffa dig och slåss lite, för manlig vänskaps skull. Inget är så uppfriskande som några smällar. Allt i gott samförstånd förstås.

Edit: Inget i ovanstående post är menat som förolämpning, varken direkt eller indirekt.

Edit2: *Snyft!* ----> https://www.youtube.com/watch?v=wlOQFbhuj0Q&list=PLBVAbgar91ghzHYCvax62vHo Fm-GbAGRb&index=80

Ha ha! Tycker vi skippar smällarna och i junisolen på min veranda korkar upp några riktigt goda... you choose! And I´m serious- och det vet du!

HELVETE!!!... Min utlovade kvart har gått... ägnat Venators fråga... kan inte debitera en minut ens... får skylla på att jag var tvungen att ge Biling rätt i WW2 - it took me ages getting that post done!
Citera
2017-10-06, 22:08
Medlem
Venators avatar
Citat:
Du har en viss militär aura kring dig får jag säga. Jag får officers-vibbar.

Nå! On topic: Håller på med febrilt googlande! Ber att få återkomma om träff ges.

Edit: Om vi befinns onda så kanske vi i efterlivet återfinns i någon krets i Dantes helvete. Du är då ledare för en grupp malajer där jag är den ende rekryten. Du sliter ditt hår i evigheter.

Fast då måste vi nog gjort något riktigt nedrigt.

Edit2: Det är lite som Kalle Anka på julafton när han ska fotografera den där pippin. Till slut blir han själv tokig. Det är så jag föreställer mig det hela. Fast som en svensk pilsnerfilm i Noir-tappning.

Nja, vi har ju alla våra ungdomssynder på det ena eller andra sättet... Men underbar bild du målare upp från undergjorden!
Citera
2017-10-06, 22:09
Medlem
Venators avatar
Citat:
Nyss inhoppad i tråden men: beware! Remember "Horthy"... Rätt svar kan ha tangerats... har själv ingen aning, men ville bara uppmärksamma härför!

Så sant som det är sagt. Remember Horthy.
Citera
2017-10-06, 22:10
Medlem
Citat:
Ha ha! Tycker vi skippar smällarna och i junisolen på min veranda korkar upp några riktigt goda... you choose! And I´m serious- och det vet du!

HELVETE!!!... Min utlovade kvart har gått... ägnat Venators fråga... kan inte debitera en minut ens... får skylla på att jag var tvungen att ge Biling rätt i WW2 - it took me ages getting that post done!
Ärligt talat så bangade jag bara ut för att jag inte riktigt gillar att ringa upp okända så där. När jag väl lärt känna folk så kan jag slänga käft som bara den men jag är initialt lite reserverad. Jag är varken neurotisk eller förljugen, bara det att jag spontant är rätt försiktigt. Egentligen beror det väl på att jag är oförmögen till sociala spel och så.

...men jag gillar att otvunget diskutera om högt och lågt. Jag är rätt bra på det dessutom.

Edit: med "gillar" menar jag snarare "vågar".
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2017-10-06 kl. 22:13.
Citera
2017-10-06, 22:20
Medlem
Venators avatar
Citat:
Hmm, CIA:s (OSS) Simple sabotage field manual?

En liten pamflett från -44 i sabotageverksamhet.

https://westernrifleshooters.files.wordpress.com/2014/12/simple_sabotage_field_manual_cover.jpg

Där kom i alla fall en gissning som belönas med ny ledtråd.

Ledtråd nummer 11: FMV-FMCL-FBF@... ?
Citera
2017-10-06, 22:22
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Så sant som det är sagt. Remember Horthy.

Ibland ser man inte triologin för alla bokhyllor Handbok Stormakten HStorM del 1-3.. ja tänkte inte på att de var säkerhetsklassade..
Citera
2017-10-06, 22:22
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ärligt talat så bangade jag bara ut för att jag inte riktigt gillar att ringa upp okända så där. När jag väl lärt känna folk så kan jag slänga käft som bara den men jag är initialt lite reserverad. Jag är varken neurotisk eller förljugen, bara det att jag spontant är rätt försiktigt. Egentligen beror det väl på att jag är oförmögen till sociala spel och så.

...men jag gillar att otvunget diskutera om högt och lågt. Jag är rätt bra på det dessutom.

Edit: med "gillar" menar jag snarare "vågar".

Never to late! Tänk ett rejält dryckesslag, men den hårda quiztrådskärnan - we could have fun!

...and/or get arrested...
Citera
2017-10-06, 22:26
Medlem
Citat:
Nja, vi har ju alla våra ungdomssynder på det ena eller andra sättet... Men underbar bild du målare upp från undergjorden!
Försökte i berusat tillstånd googla fram om Dantes verk finns som seriealbum. Hur mycket jag än hamrade på tangenterna hittade jag dock inget, men jag vet att det finns där ute!!! Det måste det göra.

Och! Försök inte smita undan efterlivet nu!!
Citat:
»Gören icke jorden eller havet eller träden någon skada, förrän vi hava tecknat vår Guds tjänare med insegel på deras pannor.»

Och jag fick höra antalet av dem som voro tecknade med insegel, ett hundra fyrtiofyra tusen tecknade, av alla Israels barns stammar
Gustav V:s bibel, Johannes uppenbarelse, kapitel 7, vers 3-4.

144.000 av Israels stammar ska få tillträde till Himmelriket! ---> https://en.wikipedia.org/wiki/144,000
Citat:
Then I looked, and behold, on Mount Zion stood the Lamb, and with him 144,000 who had his name and his Father's name written on their foreheads.

Hmm, jag kommer antagligen undra varför jag skrivit allt detta i morgon. Som Gogge tidigare skrev i WW2-tråden: Ber proaktivt (och ödmjukast) om ursäkt för alla personliga förolämpningar.
Citera
2017-10-06, 22:27
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Ibland ser man inte triologin för alla bokhyllor Handbok Stormakten HStorM del 1-3.. ja tänkte inte på att de var säkerhetsklassade..

Ja... ja... trilogi, T 72or, etc... MEN.. återkommer med en quote....
Citera
2017-10-06, 22:28
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Ibland ser man inte triologin för alla bokhyllor Handbok Stormakten del 1-3.. ja

Japp, visst är det rätt! Är ju nyfiken på varför du avskrev den så bestämt att den inte ens var värd en gissning för ny ledtråd?

Tror de flesta ledtrådarna är självförklarande - triologier, hemligstämpel och diverse sovjetiskt krigsmaterial och gradbeteckningar. Ingen dansk vinkling men jag blev så förtjust i den bilden så jag kunde inte låta bli. En ledtråd till stormakt var svenska stormaktstiden.. Ledtråden med stormen avser böckernas förkortning H StorM. Ledtråd 11 är inledningen av e-postadressen till legendariska Försvarets bok- och blankettförråd.

Edit: Del 1 och 2 är vad jag vet fortfarande hemligstämplade.

Ärtsoppa med pannkakor till Bilingualbvern samt Svenska Fortifikationens Historia i sex band med Stig Berglings exlibris.
Citera
2017-10-06, 22:30
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ok, ny fråga. Vad blir detta? Tror den är ganska lätt...

Ledtråd nummer ett.

Ledtråd nummer två.

Ledtråd nummer tre.

(min fetning) Nope! (och då är jag gammalt und bi)

Obs! Ingen kritik mot frågan - tvärtom! Ville bara säga att "lätt" var den fan i mig inte...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in