2017-10-06, 20:42
Medlem
Det är förmodligen kroppsdelar de hittat. Att de förde fyndet till ett rättsmedicinskt institut tyder väl på det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Hva har skjedd? Skal polisen holde pressekonferanse?

Ja, imorgon lördag kl 10
Citera
Medlem
Citat:

Fynd! http://ekstrabladet.dk/112/ubaads-sagen-nu-har-politiet-gjort-et-fund/6859117
Citera
2017-10-06, 20:43
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Mycket spännande med nya fyndet.
Bilden i extrabladet antyder att det är något stort de funnit. Det stärker mig i min tro att övriga delar är dumpade i en säck, väska eller liknande, kanske tillsammans med såg, sänken och annat som PM velat göra sig av med.
Ska bli intressant att se om det blir en presskonferens under morgondagen.

Jag går på din linje, det som ligger på båren är för stort för att vara en enda kroppsdel, arm, ben eller huvud, tycker jag.

Vad det än är så väntar jag spänt på vad PM har att säga om praktikanter, Mollgan samt Fan och hans moster. PM:s berättelse lär ändras efter det nya fyndet, helt övertygad om det.

EDIT;Om det är kroppsdelar som har hittats så lär det bero på den hjälp man har fått av kriminalsökhundar som har kunnat ringa in intressanta områden på havet.
Citera
2017-10-06, 20:43
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Mycket spännande med nya fyndet.
Bilden i extrabladet antyder att det är något stort de funnit. Det stärker mig i min tro att övriga delar är dumpade i en säck, väska eller liknande, kanske tillsammans med såg, sänken och annat som PM velat göra sig av med.
Ska bli intressant att se om det blir en presskonferens under morgondagen.

Ja. Hittar de Kim Walls övriga kroppsdelar, tillsammans med de verktyg som användes till styckning och mord/dråp, och verktygen kan kopplas till Peter Madsen, är det väl den sista spiken i kistan för Peter Madsens del. Finns ju inte så mycket (vettigt) längre för Peter Madsen att säga efter detta.

Ja, förutom att erkänna allt förstås.
Citera
2017-10-06, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Ingen som har en skolkatalog från när han var i tonåren?

Tror bestämt att han mötte japanskan. Perfekt för nörden Peter som ej var populär hos tjejer. Här kunde han känna sig fysiskt starkare och manipulerade henne säkert i falsk trygghet. Skröt om raketbyggandet och lockade henne att titta på detta. T ex delarna hittades precis där han höll till och en yngling ringer och tipsar om att han hittat kroppsdelar.

En rättelse här, "ynglingen" var en boende i ett hus nära en av fyndplatserna där han sett en blodig madrass i ett källarutrymme, som senare visade sig bortforslad, madrassen ska ha tillhört ett "fredligt par". Han ringde alltså inte om att rapportera kroppsdelarna.
Senast redigerad av echoesofglory 2017-10-06 kl. 20:48.
Citera
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
I morgon 10:00 var det väl.
Hoppas PM kollar på nyheterna ikväll
Citera
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Det måste vara något som de direkt kan relatera till KW när de annonserar presskonferens.

Säkerligen, min förhoppning är att de har hittat resterande delar. Eftersom jag hoppas det, så tror jag det också Dock är jag, tyvärr, inte alls lika övertygad om att just mobiltelefonen ligger tillsammans med resten. Men det hade ju varit en riktig fullträff om den gör det. Eller till och med bägge.
Citera
2017-10-06, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Det är förmodligen kroppsdelar de hittat. Att de förde fyndet till ett rättsmedicinskt institut tyder väl på det?

Ja, eller verktyg eller mobiler (fast de är ju mycket mindre än byltet på bilden) som PM dumpat för att säkra hans DNA på dem? Förhoppningsvis är det en säck med kroppsdelar, sänken, mobiler och verktyg. Förhoppningsvis har PM varit så säker på att han skulle komma undan att han dumpat allt i en och samma säck.
Citera
2017-10-06, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Det måste vara något som de direkt kan relatera till KW när de annonserar presskonferens.

Jag delar ditt antagande. Förra gången gick försvarsadvokaten till attack när de annonserade en presskonferens med hänvisning till att fynd rörande "ubådssagen". De skulle inte göra samma sak igen om de inte vore säkra på sin sak.

Jag hoppas de hittat alla delar såklart men har de bara hittat huvudet vore det fantastiskt. Jag tror nyckeln till dödsorsaken finns där.
Citera
2017-10-06, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhen
Hoppas för Kims familjs skull att det är alla övriga kroppsdelar som hittats. Måste vara fruktansvärt att veta att delar av ens dotter ligger på havets botten. Kanske de kan få begrava henne hel ändå och därmed kunna få ett avslut på ett sätt som de aldrig kunnat om man aldrig lyckats hitta fler kroppsdelar...

Det tror jag...
Jag tror inte Peter hade planerat detta. Det hände något som triggade detta... Jag tror inte det behöver vara ett sexuellt närmande som gick snett... utan snarare något random som triggade Madsen så att han inte kunde hålla sina sjuka begär i styr...

Jag tror inte Peter hade så mycket att vikta med i Ubåten... Det är därför Torson flöt...
Och jag tror därför att det är resten av Kim dom hittat nu...

Hela hon, inlindad i sina egna och Madsens kläder.... Viktade med en lejda eller liknande... Förhoppningsvis hittar dom även såg och stickvapen där i också...

Jag tror inte det finns någon väska...

Vi får se om jag har rätt...
Citera
2017-10-06, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Ja, eller verktyg eller mobiler (fast de är ju mycket mindre än byltet på bilden) som PM dumpat för att säkra hans DNA på dem? Förhoppningsvis är det en säck med kroppsdelar, sänken, mobiler och verktyg. Förhoppningsvis har PM varit så säker på att han skulle komma undan att han dumpat allt i en och samma säck.

Enligt EkstraBladet måste det vara likdelar som hittats då de dels transporterats på ett sätt som endast berör lik och likdelar och dessutom förts till Rigshospitalets rättsmedicinska avdelning, vilket man såklart inte gör med annat än mänskliga kvarlevor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in