• 31 743 online
  • 1 133 991 medlemmar
  • 58 793 577 inlägg
  • 4
  • 5
2012-05-20, 18:01
Medlem
C20ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esoxoftrosa
Hur är det helt omärkta luckor som är fyrkantiga? Ibland även 'dubbelluckor'.
Vad brukar gömma sig där nere?

Kallas G1 och G2 luckor, finns fina grejer bakom de luckorna, ner och kolla vetja!
Citera
2012-05-21, 00:47
Medlem
esoxoftrosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C20rules
Kallas G1 och G2 luckor, finns fina grejer bakom de luckorna, ner och kolla vetja!

åhåå ska bli!
Jag var nere i en i närheten av fåfängan här om dagen. Men jag hade ingen lampa med mig så det kändes ovärt att traska in i tunneln. Men det såg ut som någon sorts liten dagvattentunnel.
Är det möjligt att denna kan sitta ihop med reningsverkets tunnlar kanske?
Citera
2012-05-21, 13:56
Medlem
C20ruless avatar
Citat:
åhåå ska bli!
Jag var nere i en i närheten av fåfängan här om dagen. Men jag hade ingen lampa med mig så det kändes ovärt att traska in i tunneln. Men det såg ut som någon sorts liten dagvattentunnel.
Är det möjligt att denna kan sitta ihop med reningsverkets tunnlar kanske?

Ah, den tunneln, liten men klassisk. Kallas Vodoo-gången.

Senast jag var där, hängde det blodiga sågar.

Nja, det tror jag inte. Tunnelsystemet i Henriksdal är larmad.
Citera
2012-05-22, 09:32
Medlem
Nelvsts avatar
Ingen ficklampa..... En taskig ursäkt! En äkta UE:are har alltid en ficklampa och en kamera med sig dit han går, till å med på skithuset
Är det en lilla gången till vänster mellan f.d. järnvägstunneln och f.d. biltunneln i brofästet från Hammarbysidan? Den var i.a.f. igensvetsad för några månader sedan....
Citera
2012-06-02, 17:12
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nelvst
Ingen ficklampa..... En taskig ursäkt! En äkta UE:are har alltid en ficklampa och en kamera med sig dit han går, till å med på skithuset
En modern mobiltelefon har både och... tyvärr är säkerheten lika med noll om det är din enda ljuskälla. Tar batteriet slut där nere i underjorden så är du körd.
Citera
2015-05-19, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urbex123
Hmmm, har spanat in ett stort industriområde med luckor som verkar leda till något gåbart system, kanske kan det vara samma?

Jojo, den leder runt lite här o där i stan. Jag såg inget spår av någon utövare där nere, säkert för det var riktigt smutsigt. Gillar att gå i bajset med stövlarna

Jag var vid Atlas i fagersta vi gick in i en tunnel som leder under hela parkeringen, rättså fränt faktiskt, det var i år
Citera
2015-05-19, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urbex123
Var nere i en dagvattenbrunn idag.Mina kläder stinker skit.Känner mig riktigt äcklad av spindlarna och allt annat snusk där nere,FYFAN! (men det var ändå värt)

Vilken stad?
Citera
2015-05-19, 22:10
Medlem
Citat:
Hur är det helt omärkta luckor som är fyrkantiga? Ibland även 'dubbelluckor'.
Vad brukar gömma sig där nere?

Gick in i en sån förra veckan, det va lugnt där
Citera
2015-06-11, 22:05
Medlem
dietyls avatar
Men helvete, snacka om trådarkeologi.
Citera
2015-07-06, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dietyl
Men helvete, snacka om trådarkeologi.

Säger krappen som snittar ett inlägg per år
Citera
2017-10-06, 20:04
Medlem
Hupats avatar
Bumpar upp den här. Kloaker är väl livsfarliga att gå i iom gaserna? Minns att vi lurade ner en polare i en kloak när vi var yngre. "Vafan det stinker ju skit här nere!" då kom vi ner via en simpel G1a vid kristineberg.
Citera
  • 4
  • 5